Lista întrebărilor și răspunsurilor frecvente privind apelul de proiecte prin care pot primi bani profesorii de sprijin și părinții care însoțesc elevii cu CES la ore și se poate înființa camera-resursă pentru suport educațional

Foto: © Nitinai Saguansri | Dreamstime.com

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat lista întrebărilor și răspunsurilor frecvente privind apelul de proiecte prin care pot primi bani profesorii de sprijin și părinții care însoțesc elevii cu CES la ore și se poate înființa camera-resursă pentru suport educațional. Termenul limita pentru depunerea proiectelor în apelul de 24 de milioane de euro „Incluziunea copiilor și tinerilor cu cerințe educaționale speciale” este 1 aprilie. 

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat și varianta consolidată a Ghidului Solicitantului Incluziunea copiilor și tinerilor cu cerințe educaționale speciale, pe 25 martie.

Răspunsurile ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene la propunerile, observațiile și întrebările formulate de Solicitanții finanțării nerambursabile aferente apelurilor „Incluziunea copiilor și tinerilor cu cerințe educaționale speciale”, finanțate din Programul Educație și Ocupare (PEO) 2021-2027:

Informații din varianta actualizată a Ghidului Solicitantului, apelul „Incluziunea copiilor și tinerilor cu cerințe educaționale speciale”

Bugetul alocat 

Bugetul total alocat apelurilor de proiecte este de 24.852.941,00  Euro, din care contribuția UE este de 20.000.000,00 Euro, iar contribuția națională este de 4.852.941,00 Euro, repartizat la nivelul celor două categorii de regiuni de dezvoltare, după cum urmează:

Rata de cofinanțare

Cuantumul asistenței financiare nerambursabile se stabilește în mod individual, în funcție de modalitatea de organizare juridică a solicitantului (liderului de parteneriat și a partenerilor) în conformitate cu subcapitolul 2.2. „Cofinanțarea proprie minimă a beneficiarului“ din Ghidul Solicitantului Condiții Generale PEO. 

În cadrul prezentului apel de proiecte, rata de cofinanțare din Fondul Social European+ este de:

Acțiuni sprijinite în cadrul apelului de proiecte

Apelul de proiecte urmărește prevenirea părăsirii timpurii a școlii prin îmbunătățirea accesului și a participării la educație a copiilor cu dizabilități și/sau CES, inclusiv la activități sportive și culturale adaptate, prin dezvoltarea unor resurse suport prin finanțarea următoarelor cinci tipuri de măsuri:

Grup țintă vizat de apelurile de proiecte

În cadrul prezentei cereri de propuneri de proiecte, grupul țintă este format din copii și / sau tineri cu CES, cu domiciliul în oricare regiune de dezvoltare eligibilă:

Valoarea minimă obligatorie per proiect de 42 copii și tineri cu CES și / sau dizabilități va fi corelată cu valoarea minimă eligibilă nerambursabilă a unui proiect precizată în subcapitolul 

Valoarea minimă și maximă eligibilă/nerambursabilă a unui proiect din prezentului Ghid. În situația în care se optează pentru suplimentarea valorii grupului țintă în raport cu valoarea minimă obligatorie precizată în tabelul de mai sus, valoarea eligibilă a proiectelor se poate suplimenta cu suma maximă de 5.190 Euro / persoană din grupul țintă.

Proiectele care includ în grupul țintă copii/elevi/tineri cu deficiențe/dizabilități și/sau CES înmatriculați în unități de învățământ de masă din medii dezavantajate vor primi punctaj suplimentar.

Data și ora închiderii apelului de proiecte

Sistemul se va închide în data de 01.04.2025, ora 16:00.

Modalitatea de depunere a proiectelor

Cererea de finanțare se depune exclusiv prin intermediul aplicației MySMIS2021/SMIS2021+ prin completarea și transmiterea acesteia online. De asemenea, odată cu transmiterea cererii de finanțare se încarcă toate documentele solicitate conform subcapitolului 7.4 din prezentul Ghid.

Categorii de solicitanți eligibili

În cadrul prezentului apel de proiecte solicitanții eligibili sunt:

Categorii de parteneri eligibili

Pentru prezentul apel, alte tipuri de parteneri pot fi selectați, în funcție de specificul proiectului după cum urmează:

Activități eligibile „Incluziunea copiilor și tinerilor cu cerințe educaționale speciale”

Prezentele apeluri de proiecte urmăresc finanțarea măsurilor dedicate îmbunătățirii accesului și participării la educație a copiilor și tinerilor cu CES în vederea prevenirii părăsirii timpurii a școlii și a integrării socio-culturale. În vederea atingerii acestui deziderat, în cadrul prezentelor apeluri de proiecte sunt eligibile următoarele tipuri de activități asociate măsurilor specificate în subcapitolul 3.6 Acțiuni sprijinite în cadrul apelurilor de proiecte: 

Activități obligatorii: 

Activități opționale (proiectele pot să includă oricare dintre următoarele activități și/sau subactivități, în acord cu nevoile grupului țintă):

Prin implementarea activităților proiectului se are în vedere susținerea sistemului de învățământ preuniversitar, astfel încât copiii și tinerii cu CES să beneficieze de cele mai  bune condiții pentru desfășurarea activităților instructiv-educative, atât în contexte formale, cât și în contexte non-formale. În vederea evitării dublei finanțări, se va urmări ca prin activitățile obligatorii să se achiziționeze / dezvolte echipamente, tehnologii, platforme etc. complementare celor achiziționate / dezvoltate de entitățile publice cu atribuții specifice în acest sens, impuse de cadrul legislativ aplicabil”, potrivit Ghidului solicitantului.

DOCUMENT Lista întrebărilor și răspunsurilor frecvente privind apelul de proiecte Incluziunea copiilor și tinerilor cu cerințe educaționale speciale
DOCUMENT Varianta consolidată a Ghidului Solicitantului – apel Incluziunea copiilor și tinerilor cu cerințe educaționale speciale

Foto: © Nitinai Saguansri | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version