Mai mulți elevi cu CES nu au fost înscriși în învățământul profesional special la Centrul de Pedagogie Curativă și Terapie Socială „Corabia” din București, pe motiv că nu sunt locuri / Părinții cer ministerului, inspectoratului și Guvernului suplimentarea numărului de clase

Foto: © Vadreams | Dreamstime.com

Zeci de elevi cu cerințe educaționale speciale (CES) riscă să rămână în afara sistemului de învățământ profesional special, după ce nu au putut fi înscriși la Centrul de Pedagogie Curativă și Terapie Socială „Corabia” din București și au primit ca motivare lipsa de locuri, potrivit unei petiții trimise de către părinți și consultate de Edupedu.ro. Părinții acuză autoritățile de încălcarea dreptului la educație și cer suplimentarea urgentă a locurilor destinate copiilor cu dizabilități intelectuale severe prin petiția trimisă către Ministerul Educației, Guvern, Inspectoratul Școlar al Municipiului București, Autoritatea Naţională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi și Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării.

Mai exact, părinții mai multor copii cu CES reclamă că planificarea locurilor care le sunt destinate în sistemul de învățământ profesional special pentru anul școlar 2025-2026 nu reflectă numărul de elevi real: „constatăm că Planul de școlarizare elaborat la nivelul municipiului București nu a fost fundamentat pe o analiză reală a nevoilor educaționale existente, neasigurând locuri suficiente pentru această categorie de elevi. Lipsa de planificare adecvată și de adaptare la necesarul real a generat o situație inacceptabilă în care elevi vulnerabili au fost practic excluși din procesul educațional”, afirmă părinții, într-o petiție prin care cer suplimentarea locurilor.

Aceștia susțin că sistemul educațional ignoră dreptul la educație al copiilor lor și îi pun în situația de a fi excluși: „Atragem atenția asupra faptului că numărul extrem de redus al claselor aprobate pentru elevii cu dizabilități intelectuale severe echivalează cu o formă de discriminare instituționalizată, contravenind principiilor de echitate, incluziune și acces universal la educație”, mai afirmă ei.

Părinții aflați în această situație au înaintat deja o petiție către autorități, prin care cer reevaluarea planului de școlarizare și suplimentarea claselor pentru elevii cu CES:

”Prin prezenta, solicităm cu fermitate:

Situația îi exclude pe acești elevi vulnerabili și îi împinge în afara sistemului, deși au dreptul la un traseu educațional adaptat pentru nevoile lor. Potrivit surselor Edupedu, dosarele copiilor nici măcar nu au fost acceptate în procesul de înscriere, iar suplimentarea locurilor poate fi solicitată de către școală dacă elevii sunt deja înscriși. Dacă situația va rămâne neschimbată, înseamnă că elevii care au rămas pe dinafară nu mai acces la educație, în condițiile în care sistemul de educație presupune școlarizarea lor până în clasa a XI-a/ a XII-a.

Foto: © Vadreams | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version