Ministrul Daniel David: Astăzi, în jur de 11,4% dintre copiii de până în 3 ani sunt în educația antepreșcolară. Avem nevoie de mai multe creșe, ludoteci, centre. Și trebuie să pregătim familiile să facă educație bună. Hai să ne asigurăm că facem programe de training parental

Daniel David, lansarea noului raport OCDE de evaluare privind Educația și Competențele în România / Foto: Captura transmisie Academia Romana

Gradul de includere în creșe a copiilor cu vârsta între 0 și 3 ani „este foarte scăzut în România”: în jur de 11,4%, a declarat ministrul Educației și Cercetării, Daniel David. „Este bine sau e rău? E rău”, a declarat oficialul în această dimineață, la conferința de lansare a noului raport OCDE de evaluare privind Educația și Competențele în România. David a indicat drept cauze pentru înscrierea unui procent mic dintre copii la creșe, față de practicile altor state europene, lipsa infrastructurii necesare pentru absorbție mai mare și profilul psihocultural care a dus la practica de a nu ne da „copiii repede la școală.”

„Avem nevoie de mai multe creșe, dacă nu mai multe creșe atunci alte unități – ludodeci, centre etc. Dincolo de infrastructură, avem nevoie de un curriculum deștept, astfel încât treptat să începem să formăm elementele de bază care vor sta ca fundament pentru dezvoltarea unor competențe de diverse tipuri”, a precizat ministrul Educației.

David a punctat că „în profilul nostru cultural, nu ne dădeam copiii repede la școala. Trebuie sa pregatim familiile sa faca educatie buna. Daca nu ii putem aduce pe toti in unitati educationale, pana le vom crea, hai sa ne asiguram ca facem aceste programe de training parental si faptul ca prin tehnologie punem resurse educaționale pentru parinti daca doresc sa le foloseasca in educatia parintilor… Deci trebuie sa mergem pe mai multe directii pentru a corecta deficientele la acest nivel”.

Cele mai importante declarații făcute de ministrul Daniel David la lansarea raportului OECD:
Citește și:
Curriculumul de grădiniță trebuie regândit astfel încât să devină mai degrabă o pregătire pentru învățământul primar, nu să fie într-o logică de creșă – anunță ministrul Educației și Cercetării
Recomandarea OECD pentru examenul românesc de la clasa a VIII-a: să includem și notele din clasele a VII-a și a VIII-a, într-un portofoliu educațional, în plus față de Evaluarea Națională multidisciplinară / Trebuie să ne extindem spre acest portofoliu – anunță ministrul David
DOCUMENT Noul raport OCDE de evaluare privind Educația și Competențele în România cere un nou model de finanțare pentru educație, în care educația timpurie să fie prioritară, reforme mai rapide, un cuvânt mai puternic de spus școlilor, măsuri urgente pentru comunitățile sărace

Exit mobile version