Ministrul Daniel David: Într-o nouă revoluție industrială, a nu folosi tehnologia în actul educațional înseamnă a condamna copiii, fiindcă vor pierde avantaje competitive / Să o folosim pe baze științifice, în contexte etico-morale și într-o zonă de siguranță

Foto: Edupedu.ro

Refuzul de a integra tehnologia în educație echivalează cu o „condamnare” a copiilor, „fiindcă vor pierde avantaje competitive”, a declarat recent ministrul Educației, Daniel David, la „Conferința națională pentru profesori NextEd Teach: Learn | Create | Display”, organizată de Edupedu.ro pe 28 martie. El a adăugat că tehnologia trebuie folosită pe baze științifice, „în contexte etico-morale și într-o zonă de siguranță”.

Ministrul a afirmat că deciziile legate de integrarea digitalului în procesul educațional trebuie fundamentate științific: „Tehnologia în sine nu este nici bună, nici rea. Devine bună sau rea în funcție de cum o folosim. Hai să o folosim bine”, a spus el.

Ministrul Educației a vorbit și despre faptul că timpul optim de expunere a copiilor la ecrane, stabilit de anumite studii, este de 2-4 ore, interval pe care îl consideră „o expunere relativ normală în societatea în care trăim”.

„Nouă, celor care nu suntem nativi digitali, ni se pare grav. Dar și bunicii noștri li se părea grav că noi citeam prea multe cărți și nu ne jucam afară, de exemplu, că o să ne stricăm ochii, că o să înnebunim și că nu suntem cum erau ei în copilăria lor. Repet, lumea se schimbă, tehnologia este aici”, a adăugat ministrul.

Redăm integral discursul ministrului Educației pe această temă:

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Tind să polarizez lumea când spun acest lucru, dar până la urmă, asta e funcția mea și de psiholog și de ministru. Să spun adevărul care vine din zona științei. Tehnologia în sine nu este bună sau rea.

Devine bună sau rea în funcție de cum o folosim. Hai să o folosim bine. Într-o nouă revoluție industrială, a nu folosi tehnologia în actul educațional înseamnă a condamna copiii, fiindcă vor pierde avantaje competitive. Dar dacă folosim tehnologia, trebuie să o folosim pe baze științifice. Ce ne spun studiile? Ce expunere la ecran? Prin ecran înțeleg orice ecran, de la televizor la tablă inteligentă, telefon, computer, tabletă și așa mai departe. Înțeleg orice conținut educațional sau de divertisment. Studiile arată că în lumea de astăzi, cel puțin în Statele Unite și în Europa de Vest copiii într-o zi au o expunere la ecran, repet, de toate tipurile, pe parcursul unei zile de 6 ore – 6 ore plus. E mult sau e puțin? Nu discutăm dacă e mult sau puțin în faza asta, deocamdată am descris o situație, așa stau lucrurile.

Cât este sigur și cât este regulă să ne expunem la ecran? Aici, studiile sunt diferite în funcție de etapa de vârstă, în funcție de conținut, dar dacă trebuie să stabilim un interval orientativ, între 2 și 4 ore pe parcursul unei zile, cu tot conținutul și cu orice tip de ecran, este o expunere relativ normală în societatea în care trăim. N-ai expunerea respectivă, s-ar putea, repet, să pierzi avantaje competitive. Noi suntem generația, cei mai mulți de aici, care nu ne-am obișnuit sau nu suntem neapărat nativi digitali. Nouă ni se pare că asta este ceva extraordinar de grav. Să știți că și bunicilor noștri li se părea extraordinar de grav că noi citeam prea multe cărți și nu ne jucam afară, de exemplu, că o să ne stricăm ochii, că o să înnebunim și că nu suntem cum erau ei în copilăria lor. Repet, lumea se schimbă, tehnologia este aici.

Hai să o folosim bine și deștept, pe baze științifice. Să nu exagerăm, că poate să facă rău, dar nici să nu o blocăm, astfel încât să pierdem avantaje competitive. S-o folosim în contexte etico-morale, adică să avem principiile bine definite și într-o zonă de siguranță, nu doar pentru copii, pentru toți cei care utilizează tehnologia. Acesta este mesajul pe care vreau să vi-l dau, să nu pierdem avantaje competitive, dar să folosim tehnologia într-o manieră deșteaptă, pentru a face bine și nu a face rău.

Citește și:
VIDEO Peste 30.000 de clase din România sunt deja dotate cu tehnologie / Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Este o infrastructură care ne permite să începem să gândim și alte metode de predare, care să se bazeze pe tehnologie. Hai să o folosim bine și deștept, pe baze științifice
Extinderea unui program european dedicat inovării și tehnologiei în universități, anunțată de Daniel David, ministrul Educației și Cercetării

Exit mobile version