Ministrul Daniel David: Uneori am impresia că încerc să salvez Educația de unii oameni ai Educației, care efectiv nu înțeleg această criză majoră prin care trecem și uneori chiar să-i salvez de ei înșiși

Foto: gov.ro

Ministrul Educației, Daniel David, a afirmat că „uneori am impresia că încerc să salvez Educația de unii oameni ai Educației”, care nu ar înțelege „criza majoră” prin care trece sistemul și care ar avea nevoie de salvare „de ei înșiși, în sensul că trebuie să înțeleagă că aș vrea să fim cu toții parte din soluție, nu din problemă”, a spus ministrul, luni, la DCNews.

Ministrul a mai spus că este „datoria unui ministru responsabil să-și corecteze contribuția pe care o are la deficitul țării”.


Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: „M-aș fi bucurat, repet, să nu fie cazul să redimensionăm bugetul în zona Educației și Cercetării, dar în condițiile în care și noi am contribuit la deficitul țării, misiunea oricărui ministru responsabil este să-și corecteze contribuția pe care o are la deficitul țării și care, alături de celelalte sisteme, Sănătate, Muncă, pune la risc până la urmă buna funcționare a țării. Asta e situația în acest moment și acum încerc să discut cu elevii, cu studenții, cu profesorii cum putem implementa cât mai puțin dureros aceste măsuri care au apărut în legea fiscal-bugetară, pentru unele am reușit să conving factorul politic că ar trebui să le vedem ca temporare, de exemplu mărirea normei, fondul de burse pentru zona universitară, astfel încât atunci când țara se echilibrează sub aspect financiar să putem să revenim la valori pe care le avem în acest moment. Dar să știți că lucrurile sunt foarte complicate, nu vreau să fiu critic cu nimeni, încerc să fiu cinstit, transparent, încerc să fiu empatic, dar nu prin declarații, ci prin ceea ce fac. Degeaba ești empatic prin declarații, dar nu faci ceea ce ar trebui să faci. 

Uneori am impresia că sunt în situația în care încerc să salveze Educația de unii, că sunt oameni rezonabili, dar de unii oameni din Educație care efectiv nu înțeleg această criză majoră prin care trecem și uneori chiar să-i salvezi pe unii oameni ai Educației de ei înșiși, în sensul că trebuie să înțeleagă că aș vrea să fim cu toții parte din soluție, nu din problemă.

Problema este aici, nu putem scăpa de ea, n-am făcut-o noi, am avut o contribuție și noi, deși nu suntem noi cei care am generat-o. Și aș vrea să căutăm împreună soluții ca din toamnă, după ce ne stabilizăm și începem bine anul școlar și anul universitar, să putem să venim la ce ne dorim cu toții: o reformă pentru școală, pentru elevi, pentru profesori, pentru studenți, pe baza raportului QX”.

Informații de context

Care sunt măsurile ce privesc educația și cultura, anunțate prin Legea Bolojan:

Citește și:
Daniel David: Avem nevoie de reacții normale de la oameni normali într-o situație anormală, de criză / Voi invita actorii interesați să contribuie cu soluții de implementare echilibrată a acestor măsuri fiscal-bugetare
INTERVIU Mircea Miclea, reacție dură la măsurile Guvernului Bolojan în educație și cultură: Sacrificăm viitorul educației copiilor noștri, pentru a satisface criterii contabile. Este o greșeală de neiertat! / În locul unei politici pe bază de dovezi, s-a făcut o politică și apoi s-au editat dovezi care să susțină politica greșită
Exit mobile version