Ministrul Educației și Cercetării a afirmat, în cadrul unei conferințe de presă, că „profesorii care sunt implicați în organizarea olimpiadelor nu mai sunt cu capul la ore, nu mai sunt cu capul la ceilalți copii”. „Ca să spun așa, armata care organizează olimpiada e atât de mare pentru 2% dintre copii, ceea ce nu este ok”, a precizat acesta.
- UPDATE 18:25 Raportul QX a fost publicat de ministerul Educației și Cercetării și poate fi consultat mai jos în articol
Daniel David a spus că, uneori, olimpiadele își pierd esența pe care au avut-o, deoarece devin niște „căi de a evita anumite proceduri de examen sau de admitere într-un nivel educațional, ceea ce nu este un lucru bun”:
„Uneori, olimpiadele își pierd esența pe care au avut-o. Olimpiada este pentru că-ți place competiția și vrei să câștigi într-un domeniu. La noi au început să se instituie adesea ca fiind niște căi de a evita anumite proceduri de examen sau de admitere într-un nivel educațional, ceea ce nu este un lucru bun, fiindcă faci un rău foarte mare ideii de olimpiadă. De aceea, eu cred că ministerul, financiar, ar trebui să susțină nu mai mult decât o olimpiadă pe disciplină, dar sunt de acord ca, împreună cu asociațiile profesionale și științifice, sub egida ministerului, să se întâmple o mulțime de alte olimpiade, cu teme mai specifice, dar care să nu fie asumate financiar și administrativ de către minister. Vă spun sincer, nu le putem duce”, a menționat ministrul.
Ministrul Educației a vorbit despre profesorii care sunt implicați în organizarea olimpiadelor:
„Profesorii care sunt implicați în organizarea olimpiadelor nu mai sunt cu capul la ore, nu mai sunt cu capul la ceilalți copii, ori, uitându-te în anumite domenii, vezi că, ca să spun așa, armata care organizează olimpiada e atât de mare pentru 2% dintre copii, ceea ce nu este ok.
Dar, repet, asta nu înseamnă că nu susțin olimpiadele, le susțin, o să finanțăm, dar o să aștept implicarea societăților științifice și profesionale, în parteneriat cu ministerul, să-și asume organizarea altor olimpiade.”
DOCUMENT Raportul QX lansat de ministrul Daniel David luni, 19 mai 2025:
Informații de context. Amintim că în anul școlar 2024–2025, Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a emis ordinul nr. 3025/2025, care prevede că olimpiadele și concursurile școlare naționale sunt destinate exclusiv elevilor din învățământul secundar (clasele V–XII/XIII). Aceasta este prima dată când participarea elevilor din clasele primare la olimpiade este interzisă printr-un ordin de ministru și primul semnat de Daniel David.
Iar la concursurile din calendarele de proiecte educaționale extrașcolare (CPEERI – regionale și CPEENI – naționale și internaționale) 2025, elevii de clasele primare nu pot să treacă în etapele finale, adică națională, respectiv internațională.
Elevii olimpici se pot înscrie la liceu, fără să mai susțină Evaluarea Națională 2025, potrivit ordinului nr. 3.684 publicat pe 11 martie, în Monitorul Oficial. Până pe 31 august 2025 se realizează înscrierea și repartizarea elevilor care au obținut în gimnaziu premiul I la etapa națională a olimpiadelor școlare organizate și finanțate de Ministerul Educației și Cercetării sau au obținut premiul I, II sau III la competiții internaționale recunoscute de MEC, conform ordinului.
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.