Mircea Miclea: „Introducerea Istoriei Holocaustului și Istoriei Comunismului s-a făcut mai degrabă din oportunism politic”, în „avantajul elevilor” ar fi o disciplină precum „Istoria secolului XX” / Soluția: „O ordonanță de prorogare a acestor discipline care sunt în lege”

Mircea Miclea (2024) / Foto: Proiectul Merito

Introducerea prin lege a materiilor „Istoria Holocaustului” și „Istoria Comunismului” s-a făcut „mai degrabă din oportunism politic și dintr-o anumită ideologie” a unor parlamentari, apreciază fostul ministru al Educației, Mircea Miclea. Acesta a apreciat, într-o intervenție la TVR Info, că elevii ar fi mult mai avantajați de „o disciplină de genul «Istoria secolului XX», în care sigur pot să vorbească și despre Holocaust și despre comunism”, alături de alte teme istorice importante care să le ofere „o bază ca să înțeleagă de ce trăiesc în lumea în care trăiesc”.

Potrivit lui Mircea Miclea, având în vedere că cele două discipline sunt prevăzute de lege, „soluția de a nu încărca curriculumul cu aceste discipline e simplă: se dă o ordonanță de prorogare” a lor.

Mircea Miclea la TVR Info, despre „Istoria HolocaustuluI” și „Istoria Comunismului”:

În consultările privind planurile-cadru pentru liceu, în ceea ce privește Istoria există dezbateri intense privind structura programei. Facultățile de Istorie din țară au cerut ca această materie să rămână obligatorie la toate specializările de liceu, subliniind că o oră pe săptămână nu este suficientă pentru a acoperi atât istoria României, cât și istoria universală​. Ministrul Educației, Daniel David, a respins acuzațiile privind marginalizarea disciplinei, afirmând că „trebuie să găsim un echilibru între centralizare și descentralizare”​.

Pe 13 februarie, ministrul David a anunțat, după ce i-a primit în audiență pe decanii facultăților de istorie, că „Istoria românilor/ României” va deveni materie obligatorie la liceu.

Citește și:
Mircea Miclea, reacție la proiectele de planuri-cadru de liceu: Ar fi trebuit de la început o discuție despre viziune, despre cum vrem să formăm mintea elevului și după aceea să discutăm numărul de ore. Dar trebuie un pic de curaj, de verticalitate
Exit mobile version