Monica Anisie, profesor și senator, fost ministru: Îl invit pe domnul ministru David să vină și să vadă, concret, ce presupune o zi obișnuită într-o unitate de învățământ. Ce face un director, în realitate? Ajunge să fie, în același timp, și secretară, și administrator, și consilier școlar, și contabil – avem nevoie de schimbare

Sursa: Facebook Monica Anisie

Senatoarea PNL Monica Anisie, fost ministru al Educației și profesor de limba și literatura română la Colegiul Național „Tudor Vianu” din București, a vorbit, la conferința de lansare a unui studiu din cadrul unui proiect de formare a managerilor de unități de învățământ derulat de ASE București, despre volumul uriaș de responsabilități pe care le au directorii de unități de învățământ.

În debutul conferinței a fost prezent și ministrul Educației și Cercetării Daniel David, care a spus în discursul său că nu poate să stea până la finalul evenimentului: „n-am să pot să stau chiar până la sfârșit, fiindcă în aceste zile se tranșează lucruri importante pentru noi”.

„Dacă ar mai fi fost domnul ministru în sală, l-aș fi invitat să vadă ce înseamnă cu adevărat o zi într-o școală. O directoare de școală este, în același timp, și secretară, și administrator, și consilier școlar, și contabil. Spuneți-mi dacă greșesc – dar așa se întâmplă, zi de zi”, a declarat Monica Anisie, în aplauzele colegilor profesori.

Fostul ministru a vorbit și despre presiunea constantă sub care funcționează echipele de conducere ale școlilor: „Nu există zi din calendar în care directorii să nu se confrunte cu o situație dificilă. Cultura organizațională din școli este constant pusă la încercare.”

În opinia senatoarei, soluția ar fi: formare continuă și mentalitate deschisă, indiferent de funcția pe care o ocupi în sistem. „Funcțiile sunt trecătoare. Suntem profesori, educatori, învățători. Trebuie să fim mereu mai buni, să învățăm, să ne perfecționăm. Eu personal merg la cursuri de formare, particip activ și învăț în fiecare zi, inclusiv de la elevii mei.”

Monica Anisie, ministrul al Educației și Cercetării în perioada 2019-2020, a mai vorbit despre un sistem în care seriozitatea și responsabilitatea să vină atât din partea celor care oferă formare, cât și din partea celor care o accesează: „Cuvântul-cheie al acestui proiect este seriozitate. Trebuie să tratăm formarea ca pe o investiție în noi și în elevii noștri.”

La ASE a fost lansată oficial miercuri, 11 iunie, realizarea studiului „Mentalitate și valori în învățământul preuniversitar românesc”, finanțat prin proiectul PNRR „Leadership și management performant în educație”, admis la finanțare încă din ianuarie acest an cu 104 puncte pe lista publicată de Ministerul Educației și Cercetării.

Obiectivul general al proiectului, conform descrierii instituției, este dezvoltarea competențelor manageriale necesare administrării sistemului de educație, într-un mediu descentralizat pentru un număr de 1025 de directori și directori adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar, prin organizarea unui program de formare în domeniul leadership-ului și managementului educațional și a unui program de mentorat și coaching pentru performanță managerială.

Al treilea obiectiv specific este cel care a făcut obiectul evenimentului de miercuri, de la ASE, și anume „realizare unei cercetări naționale privind valorile și stilurile de comportament
managerial ale directorilor și directorilor adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar din România”.

Proiectul are o finanțare de 7,6 milioane de lei.

Exit mobile version