Participarea în comisiile școlare ar trebui să fie criteriu de acordare a bonusurilor, susține profesoara Iuliana Căplescu: Tot pentru elevi suntem implicați în comisii, de dimineață până seara, în timp ce alți colegi, după ce și-au terminat orele, au plecat

Foto: captură TVR Online

Participarea profesorilor în comisiile școlare, alături de progresul elevilor, ar trebui să fie criterii pentru acordarea bonusurilor la salariu, a afirmat recent profesoara de istorie Iuliana Căplescu, de la Colegiul Național „Matei Basarab” din București, la emisiunea InfoEdu de la TVR: „Suntem în comisii de dimineață până seara, nu cumva poate fi un criteriu de performanță și trecut acolo pentru un bonus?”, a declarat ea.

Implicarea suplimentară a cadrelor didactice în comisiile școlare este în directă legătură cu sprijinul acordat elevilor și performanța școlară, a afirmat profesoara: „Tot pentru elevi sunt profesori care sunt implicați în comisii, examenul de competențe, examenul de simulare, suntem în comisii de dimineață până seara, în jur de o săptămână, două săptămâni, în timp ce alți colegi de-ai noștri, după ce și-au terminat orele, au plecat. Nu pentru copiii aceia, nu pentru elevii aceia? Noi, profesorii ceilalți, pe timpul nostru. Nu cumva poate fi un criteriu de performanță și trecut acolo pentru un bonus?”, a subliniat ea.

Profesoara Iuliana Căplescu consideră că această implicare ar trebui recunoscută și inclusă printre criteriile de performanță pentru acordarea unor venituri suplimentare care urmează să fie anunțate de Ministerul Educației.

Informații de context

Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat, la sfârșitul lunii decembrie 2024, în exclusivitate pentru Edupedu.ro, că va propune indicatori de performanță „pentru a crește veniturile cadrelor didactice”. Termenul pentru publicarea acestor indicatori este până la sfârșitul lunii mai: „Eu am această abordare meritocratică de a veni cu indicator de performanță, dar în forma unor bonusuri, premii, suplimentare față de un salariu de bază. Deci, nu salariul pe baza indicatorilor de performanță, ci veniturile o să intre în această logică. Este iarăși un proiect pe care o să-l asum. Începem să lucrăm la acești indicatori de performanță, mai ales că, poate ați observat, premierul i-a cerut explicit, când a prezentat programul de guvernare în fața Parlamentului. Deci i-a cerut, o să-i dăm, dar îi dăm în formula asta de evidence based education (n. red.: educație bazată pe dovezi) și de politici bazate pe dovezi. Contează, dar contează în anumite zone, nu neapărat în salarizarea de bază”, a mai spus acesta.

Acordarea de recompense financiare și non-financiare pentru profesorii care au performanțe la nivel școlar, județean și național, prevăzută în programul de guvernare al coaliției PSD-PNL-UDMR

Amintim că, pe 1 aprilie anul trecut, Ministerul Educației anunțat că a decis “constituirea unui grup de lucru” cu sindicatele, ca să „să elaboreze proiectul de Metodologie privind salarizarea diferențiată a personalului didactic pe baza unor criterii de performanță”, potrivit unui comunicat de presă al instituției.

Premierul României, Marcel Ciolacu, după publicarea rezultatelor de la testele PISA 2022, a cerut public ministrului de atunci, Ligia Deca, să prezinte criterii de performanță pe baza cărora salariile profesorilor să poată fi crescute diferențiat. „Îi cer ministrei Deca să vină cu soluții privind criteriile de performanță în Învățământ. Nu ne putem aștepta ca doar mărind salariile să se întâmple o minune. Trebuie introduse criterii de performanță în funcție de care salariile vor crește“, a declarat Ciolacu. Acesta făcuse referire la astfel de criterii încă de la preluarea mandatului de premier.

Exit mobile version