Jumătate dintre liceeni sunt neliniștiți atunci când urmează să aibă oră cu un profesor cu care nu se înțeleg – studiu CNPEE / Doar 22% dintre aceștia ar apela la un cadru didactic atunci când au o problemă

Foto: © Tero Vesalainen - Dreamstime.com

50% dintre liceenii participanți la un studiu derulat de Ministerul Educației pentru a studia calitatea vieții elevilor înscriși în acest ciclu de învățământ sunt îngrijorați atunci când urmează să aibă oră cu un profesor mai puțin plăcut, după cum se arată în raportul întocmit pe baza datelor din partea tinerilor. În plus, doar 22% dintre aceștia ar apela la un profesor în cazul în care ar avea o problemă.

Îngrijorările acestor tineri sunt legate, în primul rând, de mediul școlar și de parcursul lor după absolvirea liceului. Astfel, 54% dintre ei sunt neliniștiți în ceea ce privește performanța pe care o vor înregistra la Bacalaureat și drumul pe care îl vor urma în viitor.

Urmează teama legată de orele de curs cu profesori cu care elevii nu se înțeleg, jumătate dintre aceștia afirmând că sunt îngrijorați când vine vorba de acestea.

Sursa: Raport „Calitatea Vieții Liceenilor din România” – Ministerul Educației

În plus, doar 22% dintre tinerii intervievați ar contacta un profesor în momentele de neliniște. Procentul este și mai îngrijorător în ceea ce privește dorința liceenilor de a apela la consilierii școlari – doar 11% iau în calcul această posibilitate.

Sursa: Raport „Calitatea Vieții Liceenilor din România” – Ministerul Educației

Un studiu realizat în anul 2022 de cercetători în domeniul educației de la University of Missouri și University of Texas – Arlington a arătat că, atunci când un profesor le arată elevilor că le pasă de situația lor și manifestă bunătate în relația cu ei, are șanse mai mari de a-i determina să facă eforturi suplimentare și, astfel, le poate da mai ușor sarcini mai complicate, după cum a scris Edupedu.ro.

DOCUMENT Raport „Calitatea Vieții Liceenilor din România”:

Foto: © Tero VesalainenDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Sprijinul emoțional este principala nevoie a liceenilor din România, ce resimt presiuni legate de performanță sau relații, consideră consilierii școlari: Cei de la liceele teoretice bune sunt foarte solicitați, toată lumea trage de ei, la toate materiile – Studiu Ministerul Educației
Ultima săptămână a fiecărui modul este cea mai solicitantă, am primit lucrări în fiecare zi, spun peste jumătate dintre elevii chestionați într-un studiu al Ministerului Educației. Mai mult de două treimi dintre ei preferă modulele / Părinții ar dori întoarcerea la semestre
Rata de absolvire la licee teoretice este în scădere – studiu al Institutului de Științe ale Educației. Mulți elevi se gândesc să renunțe la școală după primul an de liceu pentru că nu învață lucruri care să le fie de folos în viață. Alte motive: elevii simt că au rămas în urmă la învățătură și că pierd mult timp pe drum spre liceu
Jumătate dintre liceeni spun că prea puțini dintre profesori le trezesc dorința de a învăța / O problemă-cheie semnalată de elevi: „relevanța scăzută a învățării pentru viața de zi cu zi și pentru viitorul lor profesional” – Studiu despre „calitatea vieții liceenilor” din România
Exit mobile version