Predarea transdisciplinară a noțiunilor practice, din realitatea de zi cu zi, la Școala Gimnazială „Bogdan Vodă”, Câmpulung Moldovenesc – Profesoara Maria Mocriciuc: Părinții sunt încântați de ceea ce copiii spun sau fac acasă, observă că atitudinea și comportamentul lor față de bani s-au schimbat

Maria Mocriciuc / Foto: Edupedu.ro

La Școala Gimnazială „Bogdan Vodă” din Câmpulung Moldovenesc, elevii au participat în anul școlar trecut la o serie de ore pe care le-au considerat foarte interesante și în care gradul lor de implicare a fost unul foarte mare, potrivit cadrelor didactice. Asta pentru că școala lor a fost implicată la programul LifeLab by BCR, în care noțiunile de educație financiară au fost predate și exersate de cadrele didactice la clasă în mod transdisciplinar.

Una dintre activitățile desfășurate sub coordonarea profesoarei Maria Mocriciuc a avut ca scop să le dezvolte elevilor competențe esențiale pentru o gestionare responsabilă a banilor.

Maria Mocriciuc / Foto: Edupedu.ro

Ora a debutat cu o conversație deschisă despre bani și istoria acestora. Elevii au răspuns la întrebările învățătoarei. Pentru că arătau că au deja bazele unei discuții aplicate despre bani, prin cunoștințele lor despre subiecte precum formele banilor, trocul sau primele monede realizate din aur și argint, au trecut la un joc interactiv pe echipe, folosind o platformă digitală, care a testat rapiditatea și corectitudinea răspunsurilor lor.

VIDEO Conversație deschisă despre bani și istoria acestora – activități desfășurate prin programul LifeLab al BCR, sub coordonarea profesoarei Maria Mocriciuc

Învățătoarea Maria Mocriciuc a evidențiat impactul pozitiv al activităților de educație financiară. „Ideea Băncii Comerciale Române de a implementa secvențe de educație financiară în fiecare lecție este extraordinară. Copiii, bineînțeles, sunt foarte interesați, iar părinții sunt încântați de ceea ce copiii spun sau fac acasă, pentru că observă că și comportamentul lor, și atitudinea față de bani s-a schimbat”, a declarat aceasta.

Maria Mocriciuc / Foto: Edupedu.ro

Un alt moment cheie al lecției a fost discuția despre diferența dintre veniturile active și cele pasive. Elevii au identificat exemple concrete, precum salariul sau bursa ca venituri active și pensia sau dobânda bancară ca venituri pasive. Prin utilizarea unor fișe educaționale, elevii au lucrat în echipe pentru a genera exemple, dezvoltându-și spiritul de colaborare și gândirea analitică.

Orice profesor poate descărca gratuit cele peste 300 de fișe didactice transdisciplinare de pe platforma școaladebani.ro. Sunt conforme cu programa școlară și au fost create de profesori pentru profesori, validate de inspectori școlari și experți educaționali, gata pentru aplicarea la clasă.

Proiectul LifeLab a fost apreciat atât de cadrele didactice, cât și de părinți. Iulia Niță, directorul școlii, a subliniat entuziasmul comunității școlare: „Colegii mei au fost extrem de încântați când au aflat că suntem parte din acest proiect, cu atât mai mult cu cât suntem pionieri în cele 10 școli din țară. Vom încerca să-i ajutăm pe copii să conștientizeze de unde vin banii, cum ar trebui să-i împărțim, cum ne temperăm anumite emoții și dorințe.”

Iulia Nită / Foto: Edupedu.ro

Proiectul își propune să dezvolte abilități utile pentru viață, folosind activități practice și interactive. Conform declarațiilor profesorilor implicați, astfel de inițiative contribuie la formarea unei generații responsabile, care înțelege valoarea banilor și importanța unei planificări financiare corecte.

Inițiativele LifeLab demonstrează cum educația financiară poate fi integrată cu succes în curriculum și pot aduce schimbări pozitive în viața elevilor, pregătindu-i nu doar pentru viitoarele provocări academice, ci și pentru cele din viața reală.

Despre LifeLab

Programul LifeLab marchează un pas important pentru generațiile de elevi care vor fi mai bine pregătiți pentru provocările financiare ale viitorului, deschizând noi orizonturi în educația financiară prin abordarea interdisciplinară și colaborativă.

LifeLab 2.0. Cele 10 școli care au dezvoltat programul în anul școlar 2023-2024 sunt:

Citește și:
VIDEO Trebuie să respectăm banul pentru ca el să poată să vină la noi – lecția model predată elevilor săi de profesoara Andreea Ilie, de la Colegiul Economic Suceava / Elevă: Pe mine cel mai tare mă pasionează și mă interesează să știu când să vând, cum să investesc, când să cumpăr
VIDEO Profesoara Andreea Claudia Andrieș, de la Colegiul Economic din Suceava: Informațiile acestea nu sunt limitate doar pentru elevi și cred că toată lumea are de învățat ceva, inclusiv noi, profesorii. Este un „must have”, cum spun tinerii, să știe cum să-și gestioneze finanțele în așa fel încât banii „să vorbească” pentru ei în mod plăcut
VIDEO Fast fashion la liceu. Fișă de lecție și teme de discuție captivante pentru clasa a XII-a, de la profesoara Florentina Sfichi pentru toți colegii cadre didactice / Gabriel Muntean, elev: Mi-ar plăcea să învăț la liceu cum să mă descurc la facultate, pentru că sunt sigur că o să-mi fie foarte greu
VIDEO Cum pot să fac cât mai mulți bani? – întrebarea lui Paul pentru profesorii săi / În școlile implicate în proiectul LifeLab, elevii află mai multe despre bani și despre situații reale de viață
DESCARCĂ Fișe cu secvențe de lecție pentru clasele primare / Profesoara Ionela Leonte: Am adoptat această tehnică pentru a face mai plăcută și mai pe înțelesul copiilor terminologia aceasta bancară – video
VIDEO Dacă permanent vom face lucrul acesta, sigur că va fi un plus pentru educația copiilor – Aurica Chidoveț, profesor pentru învățământul primar la Școala Gimnazială Mitropolit „Iacob Putneanul” din Putna, județul Suceava
VIDEO Cum să menții atenția elevilor la clasa pregătitoare o oră întreagă – metodă inter și transdisciplinară / Profesoara Corina Dudilă: Am fost plăcut surprinsă să aflu că au foarte multe informații legate de bani / Profesoara Carla San: Acest curs m-a ajutat și pe mine să îmi sedimentez anumite cunoștințe și să le pot preda mai departe
VIDEO Excursie în Europa în clasa a II-a. Elevii învățătoarei Nina Pop și-au planificat singuri cazarea, ce să viziteze, transportul și bugetul, după ce deja de un an au „banii clasei” și pentru anul viitor plănuiesc să facă și investiții
VIDEO Implicarea elevilor crește la orele de Limba și literatura română, atunci când discutăm despre bani, spune profesoara Alexandra Dălălău, de la Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș, școală LifeLab 2024
VIDEO Nu putem lăsa hazardul să ne conducă în viața noastră. Altminteri am fi niște bărci purtate de valurile mării acesteia agitate în zone necunoscute – profesorul Ioan Streza de la Colegiul Național „Radu Negru” Făgăraș, despre cum face educație financiară inclusiv la disciplina Istorie
VIDEO Mihai Boș, profesor de Matematică: Nu mergem pe conținuturi din manuale, trebuie să formăm competențe, iar acestea se pot forma prin conținuturile alese de noi
VIDEO Discuții aplicate și utile despre bani, la ora de Informatică. Fișă cu secvență de lecție pentru clasa a VII-a: structura liniară în Turbo Pascal – descarcă fișe pentru toate disciplinele și ciclurile de studiu
VIDEO Un coș plin cu mere, material didactic la clasa a IV-a / Director: Este o secvență pe care o putem integra la orice disciplină, validă atunci când tu, dascălul, rezonezi cu nevoile copilului
VIDEO Ultima noapte de cheltuială, lecția predată la clasa a XI-a pe care orice profesor o poate aplica – descarcă fișa / Daniel Burlacu, directorul Liceului Tehnologic Ciorani: Foarte mulți elevi își doresc foarte mulți bani rapid, fără să știe ce presupune parcursul acesta
Exit mobile version