Pretransfer profesori 2025. Din 7 aprilie și până pe 11 aprilie au loc inspecțiile speciale la clasă, potrivit metodologiei-cadru de mobilitate. Calendarul complet

Foto: Freepik.com

În perioada 7-11 aprilie au loc inspecţiile speciale la clasă/probele practice/orale de profil pentru pretransferul profesorilor, potrivit metodologiei-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026. Unele inspectorate școlare au publicat pe site-urile proprii planificarea acestor inspecții.

Din 27 martie și până la 4 aprilie au fost depuse la inspectoratele școlare cererile cadrelor didactice care solicită pretransfer, respectiv pretransfer prin schimb de posturi/catedre în baza consimţământului scris. Tot în aceeași perioadă au depus documentele și cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare completă şi solicită modificarea repartizării, respectiv modificarea repartizării prin schimb de posturi.

Planificarea inspecțiilor speciale – ISJ Dolj

Planificarea inspecțiilor speciale – Inspectoratul Școlar al Municipiului București

Calendarul etapelor de pretransfer, potrivit metodologiei-cadru

7) Pretransferul personalului didactic. Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare completă conform deciziilor de repartizare pe post/catedră:

a) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete;

b) afișarea la sediile unităţilor de învăţământ/CJRAE/CMBRAE a condiţiilor specifice şi a grilelor de evaluare aferente acestora (dacă este cazul) pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante prin pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, avizate de inspectoratele şcolare (pentru unitățile de învăţământ care nu au avut condiții specifice pentru etapa de transfer); Termen: 27 martie 2025

c) depunerea, la inspectoratele şcolare, a cererilor, însoțite de documentele menţionate în acestea, de către:

d) verificarea dosarelor depuse și avizarea acestora de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate; Perioada: 27 martie-4 aprilie 2025

e) afișarea, pe pagina web a inspectoratului şcolar, a:

f) înregistrarea contestațiilor cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ la punctajele acordate; Perioada: 8-9 aprilie 2025

g) soluționarea contestațiilor la punctajele acordate în consiliul de administrație al inspectoratului școlar, afișarea punctajelor finale pe pagina web a inspectoratului şcolar; Termen: 10 aprilie 2025

h) desfășurarea inspecţiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afișarea rezultatelor pe pagina web a inspectoratului şcolar; Perioada: 7-11 aprilie 2025

j) analiza, în consiliile de administrație ale unităților de învățământ/CJRAE/CMBRAE, a solicitărilor depuse de cadrele didactice și comunicarea hotărârii cadrelor didactice și inspectoratului școlar, cu privire la:

k) depunerea contestațiilor privind acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ/CJRAE/CMBRAE, de către personalul didactic care solicită pretransfer consimțit între unitățile de învățământ, la comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate;

l) depunerea contestațiilor privind acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ, de către cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei care solicită modificarea repartizării, la consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ; Perioada: 15-16 aprilie 2025

m) soluționarea contestațiilor privind acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ; Termen: 23 aprilie 2025

n) soluționarea în ședință de repartizare, în ordine, a:

o) înregistrarea contestațiilor la inspectoratul școlar cu privire la modul de soluționare a cererilor de pretransfer/modificarea repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei; Zilele: 25; 28 şi 29 aprilie 2025

p) soluționarea contestațiilor în consiliul de administrație al inspectoratului școlar şi reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ; Termen: 30 aprilie 2025

q) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare, ţinând seama de prevederile art. 5 alin (5) din Metodologie. Perioada: 25-30 aprilie 2025 

Exit mobile version