Profesoara Iuliana Căplescu, despre Titularizare: Examenul să se organizeze direct la școală, iar comisiile de evaluare să nu mai fie formate din profesori, ci din specialiști, poate din afara județului

Iuliana Căplescu / Foto: captură Youtube.com

Examenul de Titularizare ar trebui să se desfășoare la nivelul școlilor care au posturi disponibile, a spus Iuliana Căplescu, profesoară de istorie la Colegiul Național „Matei Basarab” din București, la emisiunea InfoEdu. În plus, aceasta consideră că ar fi mai bine ca viitorii profesori să fie evaluați de comisii formate din specialiști în educație.

„Vă dau eu una [n. red. o variantă de desfășurare a examenului de Titularizare] care a existat la un moment dat, însă cu o schimbare: examen la școală. Școala care are un post să realizeze un examen de titularizare”.

„Cum? Pe vremuri erau liceele reprezentative, așa se numeau. De acolo din școală era comisia. Hai să schimbăm! Adu specialiști care sunt validați prin rezultate, sunt validați prin cursuri de formare, sunt validați prin eu știu ce articole, prin lecții de bune practici. Să fie o comisie poate chiar din afara județului, să nu spunem că avem parti-pris și așa mai departe, dar doar pentru acel post de la școala x, y sau z”, a completat ea.

Iuliana Căplescu a vorbit și despre dificultate examenului pe care mulți dintre profesori trebuie să îl susțină an de an. În ceea ce privește subiectele de Istorie, candidatul, în calitate de absolvent al unei facultăți în domeniu, este obligat să cunoască materia.

„Este adevărat însă că în programă, de exemplu, la noi, se pun și anumite conținuturi care nu se mai fac deloc nici în zona școlii gimnaziale, nici în zona liceului. Vă dau exemplu, civlizația chineză, civilizația japoneză. La titularizare, trebuie să știi, tu ai făcut toată Facultatea de Istorie, deci la partea de știință «nu mă interesează, pune mâna și citește»”.

În schimb, partea de metodică este grea, susține profesoara. Din acest motiv, societatea nu ar trebui să îi desconsidere pe cei care nu iau note suficient de bune: „Partea de metodică este foarte grea. Ca atare, să nu mai aud societatea care îmi urlă mie în cap că profesorii noștri sunt de 2 și de 3. N-ai idee ce s-a întâmplat cu el atunci”.

Aceasta a admis însă că există și cadre didactice care nu ar merita să fie la catedră: „Sunt și colegi profesori la care adeseori mă duceam la metodologie ca să văd cât trebuie să le dau ca să nu le pun problema de a nu intra în examenul scris. Cinci trebuia să le dau. Există și genul acesta. Vă dau un singur exemplu: la mine începea ora la și 30 de minute și la și 50 de minute îmi spune că a terminat ora”.

„Mă uit ulterior și notele sunt mici, dar majoritatea sunt note mari. Oamenii aceștia chiar învață, chiar studiază, chiar se duc la cursuri de formare, dar adeseori nu sunt posturi din n motive”, a mai adăugat aceasta.

Exit mobile version