Profesoară de limba română, la protestul sindicatelor față de creșterea normei didactice: Ne simțim invadați de acest volum de muncă și trebuie să fim eficienți în ceea ce facem

Foto: Edupedu.ro

„Pentru orice examen sau olimpiadă elevii se bazează numai pe lucru la clasă. Dacă se mărește numărul de elevi nu va mai fi eficiență în învățământ”, a spus pentru Edupedu.ro o profesoară de limba română care a venit să protesteze luni în fața Parlamentului. Amintim, până la ora 13 a avut loc protestul profesorilor față de proiectul legii Bolojan, după cum au anunțat liderii sindicali.

O profesoară de limba română a spus pentru Edupedu.ro că și-ar dori „păstrarea numărului de ore la norma didactică pe care o avem în acest moment și să nu apară înăspriri în ceea ce ne privește, pentru că nu am mai avea avea capacitate de lucru și chiar am dori de birocratizarea întregilor activități, pentru că pur și simplu ne simțim invadați de acest volum de muncă și că trebuie să fim eficienți în ceea ce facem”, a spus profesoara (Vezi aici despre propunerea de creștere a normei didactice cu 2 ore).

Ea a explicat că în prezent elevii se bazează pe ce învață în clasă, astfel că mărirea numărului de elevi într-o clasă ar afecta „eficiența în învățământ”. (Citește aici despre propunerea din proiectul Bolojan privind creșterea numărului de elevi la clasă)

Redăm declarația profesoarei

Edupedu.ro: Sunt profesoară de limba și literatura română și atât în numele meu cât și numele colegilor. Am dori păstrarea numărului de ore la norma didactică pe care o avem în acest moment și să nu apară înăspriri în ceea ce ne privește, pentru că nu am mai avea avea capacitate de lucru și chiar am dori debirocratizarea întregilor activități, pentru că pur și simplu ne simțim invadați de acest volum de muncă și că trebuie să fim eficienți în ceea ce facem.

Predau la clasele de liceu, începând de la a IX-a până la clasa a XII-a. Sunt și dirigintă.

Edupedu.ro: Câți elevi aveți acum în clasă?

Profesoară: Acum am în clasă între 23 și 28 de elevi și bineînțeles că ne-ar face mult mai bine să avem un număr mai redus de elevi, pentru că nu avem timpul fizic să-l dăruim fiecărui copil, cu atât mai mult cu cât copiii sunt mai dificili. Spre exemplu, am fost la Evaluarea Națională și am observat că mai toate lucrările sunt mai slab concepute decât în anii anteriori.

Edupedu.ro: Și care credeți că e cauza? 

Profesoară: Efectul pandemiei și trebuie să le acordăm mult mai mult timp. Să nu mai vorbim despre faptul că avem elevi cu CES cu care trebuie să lucrăm individual, pentru că ei au mare nevoie de noi și trebuie să le concepem niște fișe individuale de lucru. Trebuie să le alocăm mai mult timp, și mai ales pentru clasele terminale, unde chiar sunt probleme și majoritatea se bazează pe lucrul la clasă și nu meditații. 

Edupedu.ro: La ce liceu predați? 

Profesoară: La un liceu tehnologic, Colegiul Energetic. Când intră în examenul de bacalaureat, la olimpiadă, la absolut în orice concurs în care îi includem, elevii se bazează numai pe lucru la clasă cu noi efectiv. Și atunci mărind numărul de elevi nu va mai fi eficiență în învățământ. Clar. Sunt un profesor, care se preocupă de educația elevilor și rezultatele care apar sunt ca urmare a muncii efective la clasă și oboseala este mare”.

Ce măsuri cu impact direct în Educație conține proiectul de măsuri fiscale:

Exit mobile version