Maria Manea, fost secretar de stat în Ministerul Educației și profesoară de Limba și literatura română la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București, a declarat că „nu cred că sunt suficient de bine formați, astăzi, profesorii în ceea ce înseamnă psihologia vârstelor”. Profesoara a spus că „o piatră de moară, la acest moment, o reprezintă faptul că nu pot gestiona efectivele de elevi la casă”. Declarațiile au fost făcute la emisiunea Educația la putere de la TVR 2.
„Nu cred că sunt suficient de bine formați, astăzi, profesorii în ceea ce înseamnă psihologia vârstelor, astfel încât să cunoască generațiile de elevi și nevoile acestor generații. Dacă domnul secretar stat mai devreme vorbea despre faptul că salarizarea nu mai reprezintă un inconvenient pentru profesori pentru a intra în sistem, eu vă spun că o piatră de moară, la acest moment, o reprezintă faptul că nu pot gestiona efectivele de elevi la casă, iar acest lucru se întâmplă din necunoașterea particularităților vârstelor acestora. Sunt profesori cu mare experiență, foarte buni, care renunță la titularizare, pentru că nu mai fac față.
Moderatoare: După ce au obținut-o.
Maria Manea: Și din acest motiv, și din ceea ce ei numesc o birocratizare excesivă a meseriei de profesor, care le îngreunează activitatea.
Recent, profesoara a vorbit, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, despre faptul că nu este corect să generalizăm, dar există și profesori nepregătiți, care nu au ce să caute la catedră:
„Sunt de acord că educația este supusă astăzi unui proces birocratic, nedrept, nejustificat, inutil, care mănâncă din timpul pe care profesorul ar trebui să-l dedice elevului, copilului. Îi înțeleg poziția domnului Nistor, este firesc să fie aceea. În egală măsură, însă, vorbim despre faptul că nu este corect să generalizăm, vorbim despre faptul că nu este corect să punem aceasta anatemă sau suspiciune de lipsă de pregătire, deci de competență profesională pe umerii profesorilor. În egală măsură, însă, sunt profesori nepregătiți, sunt profesori care nu livrează rezultate, sunt profesori care nu au ce să caute la catedră, din perspectivă morală, din perspectivă comportamentală. Pentru că ducem direcția întotdeauna în ideea „nu, nu generalizați, le faceți rău celorlalți”, nu putem vorbi în mod constructiv și despre ceilalți.”