Profesorii și elevii au acces rapid la peste 170 de experimente PhET de fizică, matematică, chimie și biologie, disponibile inclusiv în limba română / Integrate acum în EDUS, pot fi puse pe tablete interactive direct în sala de clasă (P)

[jp_post_view]
Captura EDUS Simulări PhET
EDUS aduce în școli simulările interactive PhET, dezvoltate de laureatul Nobel Carl Wieman la Universitatea din Colorado Boulder. Prin acest parteneriat, EDUS integrează simulările PhET atât în platforma web, cât și pe aplicațiile de mobil și tablă digitală, oferind profesorilor și elevilor acces rapid la peste 170 de experimente. PhET oferă profesorilor acces la sfaturi practice pentru utilizarea simulărilor, la materiale video explicative și la activități create și împărtășite de colegii din comunitate.

Simulările PhET permit elevilor să testeze ipoteze, să observe rezultate în timp real și să înțeleagă legăturile dintre cauză și efect. Este un mod de învățare care cultivă curiozitatea, stimulează întrebările și îi îndeamnă pe elevi să treacă de granița răspunsurilor șablon și să caute explicații. În loc să memoreze răspunsuri standard, învață să gândească autonom, să conecteze idei și să-și construiască propriile concluzii.

PhET oferă profesorilor acces la sfaturi practice pentru utilizarea simulărilor, la materiale video explicative și la activități create și împărtășite de colegii din comunitate. Fiecare simulare este testată riguros prin interviuri cu elevii și observații în sălile de clasă, pentru a asigura relevanța și impactul asupra modului în care sunt înțelese conceptele științifice.

O viziune comună: digitalizarea educației

Integrarea PhET în EDUS răspunde nevoii tot mai mari de digitalizare a educației. EDUS s-a născut din dorința de a aduce școlile din România în era digitală. Prin platforma noastră, oferim profesorilor și elevilor un ecosistem complet: de la acces la conținut educațional, la cursuri pentru profesori și instrumente digitale pentru predare. Punem la dispoziție echipamente moderne — laptopuri, table interactive, camere de documente, ochelari VR, imprimante 3D și roboței educaționali.

Eforturile EDUS vin ca un răspuns direct la realitatea din sălile de clasă. Adevărata provocare nu este doar să aducem tehnologia în clasă, ci să încurajăm utilizarea ei astfel încât să aprindem dorința cunoașterii.

Suntem mereu conectați la școlile partenere și ascultăm atât profesorii, cât și elevii, pentru a înțelege ce funcționează cu adevărat. Știm, deci, că receptivitatea și atenția elevilor cresc atunci când sunt utilizate metode moderne de predare. Devin mai curajoși în a pune întrebări, mai implicați în dezbateri și mai dornici să testeze ipoteze.

Elevii înțeleg mai ușor legile științei prin experimentare

Elevii de astăzi, nativi digitali, răspund mult mai bine la metode de învățare practică, în comparație cu metodele tradiționale. Au nevoie de abordări care să vorbească pe limba lor: vizual, explorativ, rapid. Acest tip de învățare le oferă curajul să încerce și să greșească, să învețe din propriile descoperiri și să lege teoriile de lumea reală. Conceptele abstracte devin tangibile, iar elevii pot înțelege mai ușor legile științei prin experimentare. Simulările sunt disponibile în platforma web EDUS și în aplicațiile dedicate pentru mobil și tabla interactivă, și pot fi accesate de pe laptop, tabletă sau smartphone.

Viziunea EDUS va prioritiza valoarea adăugată pentru elevi și profesori în produsele și serviciile pe care le oferim. Ne concentrăm pe îmbunătățirea proceselor de învățare și predare, iar parteneriatul cu Universitatea din Colorado Boulder și integrarea modelelor PhET reprezintă cea mai bună alegere în acest sens.”, explică Costina Papari, Product Manager, EDUS.

EDUS pune la dispoziție soluții integrate de hardware, software și formare pentru profesori și școli. Până în prezent, peste 300 de școli au beneficiat de sprijin în PNRAS, iar mai mult de 210 de cursuri au fost susținute pentru a îmbunătăți competențele digitale din sistemul de învățământ.

Cu ajutorul unei rețele de 30 de ambasadori și formatori, EDUS a contribuit la perfecționarea a peste 2.800 de profesori, oferindu-le resurse pentru a transforma experiența de predare-învățare.


2 comments
  1. Este foarte util in predarea disciplinelor STEM, acest laborator, il folosesc destul de frecvent. Iti poti face cont de profesor, apoi iți adaugi elevii intr-o clasa! Nu e nevoie decât de un cont de profesor!

  2. RECOMAND tuturor profesorilor de științe și de matematică folosirea acestui laborator virtual al Universității din Boulder (CO). Este excepțional, mai ales când laboratoarele noastre nu mai sunt dotate cu nimic. Practic la liceu, toate experimentele de fizică nu pot fi făcute în clasă, dar se pot realiza în laboratorul lor. Au experimente virtuale (simulări) de fizică, chimie, biologie și Științele Pământului dar și de matematică. Le-am folosit deja de ani de zile, direct de pe site-ul lor (phet colorado edu). Funcționează și pe telefoane (cel puțin dacă au marcajul html5), pe table interactive direct din browser, sunt traduse în o sumă de limbi, inclusiv română (nu toate, dar destule, iar cele care nu sunt traduse sunt oricum ușor de utilizat în engleză).

    O problemă ar fi că unele simulări merg doar cu java, eu n-am mai instalat java apps pe nicăieri de o vreme, dar au un fel de browser compatibil (cheerp, poate informaticienii știu ce e exact). Nu toate simulările ce folosesc java la bază merg cu cheerp din păcate (au de exemplu o aplicație la curent electric, Electric Hockey, un joc foarte simpatic, dar pe care n-am reușit să-l fac să meargă fără java… :()

    Sper ca EDUS să nu preia doar site-ul direct ci să se implice în traduceri și completări, că se simte nevoia dar e nevoie și de oameni care știu și ceva programare, nu doar engleză…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Colegiile pedagogice sunt surse de sintaxe mentale dezirabile, susține Adrian Opre, decanul Facultății de Științele Educației a UBB Cluj / El a militat pentru „păstrarea libertății noastre de a coerentiza formarea cadrului didactic” și în liceele pedagogice, în replică la propunerea de desființare a specializării de învățător din proiectul legii Deca

Colegiile pedagogice și instituțiile de învățământ superior au fiecare locul lor în formarea cadrelor didactice, iar dorința de aliniere la normele europene “nu ne obligă la o abordare exclusivă”, a…
Vezi articolul

Profesoara finalistă în Global Teacher Prize, Ana-Maria Rusu, și-a dorit să devină cadrul didactic pe care nu l-a avut și înțelege copiii care pun mereu întrebări. A aplicat în competiție „dintr-o simplă curiozitate“ și spune că a scris că „am inventat predarea muzicii cu resurse și costuri zero“

Ana-Maria Rusu, profesoara finalistă în Global Teacher Prize, și-a dorit să devină cadrul didactic pe care nu l-a avut și înțelege copiii care pun mereu întrebări, „fără să le mai…
Vezi articolul

Ghidul de predare online pentru profesori, aprobat de ministerul Educației. Prezența profesorilor și elevilor va fi monitorizată de școli. Vor recupera materia doar elevii care nu au participat la învățarea online

Ministerul Educației anunță că a fost emis ordinul de ministru privind instrucțiunea de organizare a procesului educațional pe perioada suspendării cursurilor. Prezența online la cursuri a elevilor și a cadrelor…
Vezi articolul

Regulile de predare online: Profesorii pun note fără să mai ceară acordul părinților / Elevii primesc absențe, dacă nu participă la orele online / Este interzisă înregistrarea cursurilor / Părinții pot participa la ore, dacă elevii sunt minori

Profesorii pun note fără să mai ceară acordul părinților, este interzisă înregistrarea cursurilor predate online, elevii primesc absențe, dacă nu participă la orele online, iar părinții pot participa la ore…
Vezi articolul