Program pentru învățarea limbii române de către copiii maghiari la Miercurea-Ciuc, „în mod ludic și bazat pe experiență”, cu sprijinul Primăriei

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com

Un program educaţional de învăţare a limbii române de către copiii maghiari va fi implementat în Miercurea-Ciuc, cu sprijinul Primăriei municipiului, potrivit unui comunicat al acesteia, citat de Agerpres. Programul va începe în luna octombrie şi se adresează copiilor, învăţătorilor şi părinţilor, „având ca scop însuşirea limbii române într-un mod ludic şi bazat pe experienţă”.

Seria de activităţi se va desfăşura cu sprijinul Primăriei Miercurea-Ciuc, prin intermediul Fundaţiei ‘Eszterlánc’, sub coordonarea profesională a învăţătoarei Kirmájer Enikő, a transmis sursa citată. 

Activităţile săptămânale se adresează elevilor din clasele a III-a şi a IV-a de la Liceul de Artă ‘Nagy István’ şi de la Şcoala Generală ‘Petőfi Sándor’, cu accent pe cei care urmează să treacă la ciclul gimnazial. 

În cadrul unui întâlniri profesionale care a avut loc recent şi la care au participat specialiştii implicaţi în proiect, viceprimarul municipiului Miercurea-Ciuc Sógor Enikő a subliniat  că obiectivul pe termen lung este dezvoltarea unui program care să asigure, la nivel local, condiţii mai eficiente pentru învăţarea limbii române de către copii.  

„Deşi la început programul vizează aceste clase, scopul pe termen lung este de a se extinde şi la alte clase din ciclul primar, precum şi la alte şcoli din Miercurea-Ciuc. Obiectivul este de a creşte încrederea copiilor în folosirea limbii române într-un mod ludic şi într-un mediu natural, astfel încât limba română să nu fie percepută doar ca o materie şcolară, ci ca un instrument al dialogului”, se menţionează în comunicatul de presă. 

În cadrul întâlnirii de lucru, coordonatoarea proiectului, Kirmájer Enikő, a vorbit şi despre motivaţia sa personală pentru implementarea acestui program. 

„Ideea a pornit de la experienţele unui elev de-al meu care, fiind vorbitor nativ de română, a fost înscris într-o şcoală maghiară şi s-a confruntat cu dificultăţi lingvistice. Am realizat că şi noi avem aceleaşi dificultăţi în învăţarea limbii române. Aşa că am început o activitate săptămânală de o oră pentru dezvoltarea vocabularului, unde copiii se întâlnesc cu o persoană vorbitoare nativă de română care nu vorbeşte maghiara, dar care îi învaţă cu o mare competenţă. Scopul nu este doar învăţarea limbii, ci şi conştientizarea faptului că cunoaşterea limbii române este esenţială pentru reuşita la bacalaureat, pentru succesul profesional şi pentru integrarea socială”, a precizat Kirmájer Enikő. 

Suportul profesional al programului este asigurat de Oana Borviz, profesoară de dezvoltare lingvistică, vorbitoare nativă de română, care sprijină progresul lingvistic al copiilor prin metode artistice – cântece, scenete de teatru, desene, fragmente de filme şi poveşti, a transmis sursa citată. Potrivit experienţei sale, aceste metode complexe, vizual-verbale, sunt deosebit de eficiente pentru consolidarea vocabularului şi dezvoltarea abilităţilor de vorbire.

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version