Psihologul Irina de Hillerin: Învățăm o grămadă de lucruri teoretice, învățăm matematică, învățăm fizică, chimie, biologie, dar nu învățăm despre ce simțim, cum simțim / „În prezent sunt foarte mulți copii, chiar cu medicație, cu diagnostice puse de medicii psihiatri”, spune consilierul școlar Alina Hora

Foto:Irina de Hillerin și Alina Hora - capturi TVR+

Irina de Hillerin, consilier școlar la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că „învățăm o grămadă de lucruri teoretice”, dar „nu învățăm despre ce simțim, cum simțim, nu învățăm despre ce sunt gândurile”. Alina Hora, consilier școlar la Școala Centrală din București, a adus în atenție că „în prezent sunt foarte mulți copii, chiar cu medicație, cu diagnostice puse de medicii psihiatri”.

Discuția a pornit de la raportul „Liceenii din România. Analiza serviciilor de consiliere la liceu. Provocări și direcții de îmbunătățire”, document publicat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație.

„Învățăm o grămadă de lucruri teoretice, învățăm matematică, învățăm fizică, chimie, biologie, dar nu învățăm despre ce simțim, cum simțim, nu învățăm despre ce sunt gândurile. E bine să fim atenți la gândurile noastre sau nu e bine? E bine să credem tot ce gândim sau nu? Astea sunt niște lucruri despre care nu ne învață nimeni nicăieri”, a precizat Irina de Hillerin.

Consilierul școlar la Colegiul Național Gheorghe Lazăr din București a vorbit despre gestionarea emoțiilor:

„Și atunci primul capitol care apare în zona asta de consiliere școlară este gestionarea emoțiilor. Cum știm să ne controlăm propriile emoții? Cum știm să reacționăm în cazul unui atac de panică? Ce facem când ne enervăm, urlăm sau nu urlăm la ceilalți? Cum învățăm să ne stăpânim gândirea obsesivă? Asta ar putea fi o primă tematică a consilierilor.”

Alina Hora, consilier școlar la Școala Centrală din București, a menționat că au crescut cazurile de tulburări emoționale grave. Aceasta a mai spus că unii elevi doresc să vină la consilierii școlari, pentru că se creează o conexiune:

„Așa cum spunea Irina, e o mare diferență între ce aveam înainte de pandemie și ce copii vin acum la cabinet. Au crescut foarte mult cazurile de tulburări emoționale grave, de anxietate, depresie. Dacă înainte poate era o situație din când în când și nu ajungeau întotdeauna la noi, în prezent sunt foarte mulți copii, chiar cu medicație, cu diagnostice puse de medicii psihiatri și o parte din ei doresc să vină și la noi, pentru că se creează o conexiune între elevi și consilierul școlar. (…) E foarte, foarte largă paleta de tulburări, de probleme cu care vin copiii spre noi, adolescenții, că la liceu nu mai sunt copii.” – Alina Hora.

Citește și:
Jumătate dintre liceeni spun că prea puțini dintre profesori le trezesc dorința de a învăța / O problemă-cheie semnalată de elevi: „relevanța scăzută a învățării pentru viața de zi cu zi și pentru viitorul lor profesional” – Studiu despre „calitatea vieții liceenilor” din România
Unul din șapte liceeni spune că fumează zilnic sau aproape zilnic, aproape unul din zece declară că bea alcool frecvent / Mai bine de jumătate consumă frecvent fast-food și snacks / 1% declară că apelează zilnic la substanței psihoative – Studiu
Studiu: 1 din 10 elevi de liceu din România declară că se confruntă des cu lipsa mâncării suficiente / O treime dintre elevii de la Pedagogic apreciază drept prea mari cheltuielile cu școala / OCDE: Problema nesiguranței alimentare este asociată unor rezultate mai slabe la școală
Exit mobile version