Rectorul Politehnicii Timișoara, Florin Drăgan, despre schimbările aduse burselor: „Tăierile operate acum, fără o viziune și fără criterii clare, nu doar că descurajează performanța, dar compromit capacitatea României de a pregăti viitorii specialiști”

Florin Drăgan / Universitatea Politehnica Timisoara - sursa: UPT

„Statul roman a luat decizii, atât la cresterea burselor, cât și acum la scăderea lor, doar din punct de vedere financiar, fără vreun obiectiv educațional. Modul acesta de lucru, doar cu o gândire financiară, nu poate conduce la rezultate în educație”, apreciază Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara (UPT). Într-un punct de vedere transmis redacției Edupedu.ro, el comentează recalcularea burselor și restrângerea categoriilor de beneficiari, anunțate de guvern.

UPT notează că România are una dintre cele mai ridicate rate ale abandonului școlar din Uniunea Europeană, semn că măsurile implementate în ultimii zece ani nu au dat rezultate. În context, Florin Drăgan apreciază: „Corelat cu natalitatea în continuă scădere, în următorii zece ani companiile, cât și instituțiile publice, nu vor mai avea cu cine lucra pentru că specialiștii sunt din ce în ce mai puțini în piață.

Potrivit reprezentantului universității timișorene, modificările recente aduse sistemului de burse pentru elevi și studenți, prin recalcularea valorii acestora și restrângerea categoriilor de beneficiari, au fost luate fără o viziune educațională clară și fără consultare reală cu mediul academic. Florin Drăgan:

UPT amintește că „la examenul de Bacalaureat din acest an s-au înscris puțin peste 94.000 de elevi de clasa a XII-a, din promoția curentă, în timp ce în urmă cu 12 ani au început clasa I peste 150.000 de elevi. Diferența dramatică reflectă nu doar declinul demografic, ci și un abandon școlar constant, care nu a putut fi prevenit prin politicile publice din ultimul deceniu”. În context, Florin Drăgan afirmă că bursele reprezintă mai mult decât un ajutor financiar, ele putând reduce abandonul școlar și încuraja prezența la cursruri. 

Florin Drăgan, în punctul de vedere transmis Edupedu.ro: 

Potrivit UPT, rectorul Drăgan apreciază că „investițiile în educație sunt singura formă sustenabilă de dezvoltare economică și socială pe termen lung. Tăierile operate acum, fără o viziune și fără criterii clare, nu doar că descurajează performanța, dar compromit capacitatea României de a pregăti viitorii specialiști, într-un moment în care toate prognozele indică un deficit tot mai mare de forță de muncă calificată”.

Citește și:
ULTIMA ORĂ Norma didactică crește „în medie cu 10%”, bursele revin la „nivelul și criteriile” din anul școlar 2022-2023 și numărul de elevi dintr-o clasă crește – proiectul de măsuri fiscale pentru Educație
Impactul burselor asupra participării elevilor la ore în ultimii doi ani – studiu de percepție al Institutului de Științe ale Educației: Peste 65% consideră că bursa le-a crescut performanța școlară / Cel mai mare impact la oraș a fost asupra motivației școlare, iar în rural asupra abandonului
Ilie Bolojan: Avem clase întregi cu burse de merit, peste 9,50, dar la Bacalaureat iau note de 5 sau 7 sau nu îl iau. Se pune întrebarea când a fost notarea corectă, la Bacalaureat sau la clasă? Nu mai știm ce înseamnă meritul
Exit mobile version