În zilele de 15 și 16 aprilie, profesorii pensionați care solicită reîncadrarea în funcția de personal didactic de predare, sub condiția suspendării pensiei pe durata reîncadrării, pot depune cererile la secretariatele școlilor, potrivit metodologiei-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026. Vezi mai jos, în articol, calendarul complet și ce condiții au de îndeplinit profesorii.
Conform metodologiei-cadru de mobilitate, este vorba despre profesorii titulari (bărbați) care au avut calitatea de cadre didactice titulare în învățământul preuniversitar și care nu împlinesc 70 de ani până la data de 1 septembrie 2025. De asemenea, tot aici se pot încadra și profesoarele titulare care nu împlinesc 67 de ani şi 5 luni până la data de 1 septembrie 2025.
Art. 82- „(1) În baza prevederilor art. 229 alin. (12) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, pot fi reîncadrate în funcţia de personal didactic de predare, cu acordul consiliilor de administrație ale unităților de învățământ, conform prezentei Metodologii, sub condiția suspendării pensiei pe durata reîncadrării:
a) cadrele didactice pensionate, bărbați, care au avut calitatea de cadre didactice titulare în învățământul preuniversitar și care nu împlinesc 70 de ani până la data de 1 septembrie 2025;
b) cadrele didactice pensionate, femei, care au avut calitatea de cadre didactice titulare în învățământul preuniversitar și care nu împlinesc 67 de ani şi 5 luni până la data de 1 septembrie 2025.
(2) Personalul didactic de predare pensionat care se încadrează în prevederile alin. (1) se adresează, în scris, consiliilor de administrație ale unităților de învățământ, în perioada prevăzută în Calendar. Personalul didactic de predare pensionat care solicită reîncadrarea pe posturi în cadrul CJRAE/CMBRAE sau în centre și cabinete de asistență psihopedagogică, centre şi cabinete logopedice sau cabinete pentru furnizarea serviciilor de sprijin se adresează, în scris, CJRAE/CMBRAE. Cererile sunt însoțite de documente justificative privind activitatea didactică și științifică”, se arată în metodologia-cadru de mobilitate.
Inspectoratul Școlar Județean Timiș a publicat un model de cerere:
Cererea va fi însoțită de următoarele documente:
1. Copie după ultimul act de numire/transfer/repartizare pe postul didactic de la unitatea de învăţământ la care am funcţionat ca titular(ă) în anul pensionării;
2. Copia actului de identitate (B.I./C.I.) şi a documentelor doveditoare privind schimbarea numelui (dacă este cazul);
3. Copie după decizia de pensionare emisă de casa Judeţeană de Pensii;
4. Declaraţie pe proprie răspundere referitoare la solicitarea de suspendare a pensiei pe durata reîncadrării în 2025-2026;
5. Copii după actele de studii în profilul postului (inclusiv foaia matricolă);
6. Copii de pe documentele care atestă obţinerea gradelor didactice;
7. Adeverință medicală din care să reiasă faptul că sunt apt(ă) medical pentru învățământ, eliberată de medicul de medicină a muncii.
Calendarul pentru reîncadrarea profesorilor pensionați
10) Stabilirea personalului didactic pensionat care solicită reîncadrarea în funcţia de personal didactic de predare, în anul şcolar 2025-2026, sub condiția suspendării pensiei pe durata reîncadrării, conform art. 82 din Metodologie, precum şi stabilirea personalului didactic care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 31 alin. (4) şi (5) din Metodologie, care se menține în activitate ca titular în funcţia didactică, la cerere, în anul şcolar 2025-2026, conform art. 83 din Metodologie:
a) depunerea și înregistrarea cererilor la secretariatele unităților de învățământ; Perioada: 15-16 aprilie 2025
b) discutarea și analizarea de către consiliile profesorale ale unităților de învățământ/consiliile de administraţie, a cererilor depuse;
c) comunicarea, de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, inspectoratului școlar și cadrelor didactice, a acordului de principiu/refuzului privind reîncadrarea în funcția de personal didactic de predare în anul școlar 2025-2026, în condiţiile prevăzute la art. 82 din Metodologie, respectiv a acordului de principiu/refuzului privind menţinerea în activitate, în anul școlar 2025-2026, a personalului didactic prevăzut la art. 83 din Metodologie; Termen: 24 aprilie 2025
d) validarea de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar a listelor finale cuprinzând personalul didactic titular pensionat care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 82 alin. (1) din Metodologie şi a solicitat reîncadrarea în funcția de personal didactic de predare, respectiv a listelor finale cuprinzând personalul didactic prevăzut la art. 83 din Metodologie, conform hotărârii comisiei paritare; Termen: 30 aprilie 2025
e) depunerea şi înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare; Perioada: 5-6 mai 2025
f) soluţionarea contestaţiilor de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar; Termen: 7 mai 2025
g) ocuparea posturilor didactice/catedrelor, rămase vacante, de către cadrele didactice care au primit acordul de principiu privind reîncadrarea în funcția de personal didactic de predare, în anul școlar 2025-2026, respectiv de către cadrele didactice care au primit acordul de principiu pentru menținerea în activitate ca titular în funcţia didactică, la cerere, în anul şcolar 2025-2026, conform art. 82 şi art. 83 din Metodologie, precum şi de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 63 sau 87 din Metodologie şi reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate; Termen: 27 august 2025
h) emiterea și comunicarea deciziilor. Perioada: 27-28 august 2025
Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.