Sorin Costreie, consilier pe educație al președintelui Nicușor Dan și consilier onorific al ministrului Daniel David: Dacă profesorul e demotivat, atunci nu vom avea elevi implicați / Prima măsură pe care aș lua-o e să investim în calitatea profesorilor

Foto: Universitatea din București - Facebook.com

Principala măsură care ar trebui adoptată urgent în învățământul preuniversitar „pe termen scurt și mediu și cu bătaie lungă este să investim în calitatea profesorilor”, a afirmat, la Europa FM, Sorin Costreie, unul dintre consilierii președintelui Nicușor Dan pe probleme de Educație în perioada campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale și actual consilier onorific al ministrului Educației și Cercetării, Daniel David.

Problemele precum abandonul școlar și analfabetismul funcțional nu pot fi soluționate fără cadre didactice bine pregătite și motivate, a afirmat Sorin Costreie, într-un dialog cu profesorul Marcel Bartic.

Redăm dialogul pe acest subiect:

Marcel Bartic: Care credeți că sunt în acest moment principalele provocări în învățământul preuniversitar? Pentru că, vrând-nevrând, după alegerile din 18 mai, lumea a început să-și facă niște planuri, să vină cu niște idei, cu niște propuneri. Există niște așteptări din partea asta a societății românești, exprimate în direcția instituției prezidențiale. Și, în sigur că, da, fiecare dintre noi, de la cei mai mici până la cei mai mari, cu mai multă sau mai puțină expertiză, încercăm să venim cu propuneri. Pentru asta trebuie să identificăm care sunt cele mai sensibile capitole ale învățământului preuniversitar. Și eram curios să știu cam cum vedeți dumneavoastră zona asta și unde trebuie acționat mai repede? Care ar trebui să fie, nu știu, primele măsuri pe care ar trebui să le luăm imediat ce avem un guvern stabil, imediat ce avem un buget și lucrurile devin cumva mai predictibile?

Sorin Costreie: Aici, problemele grave cred că le știm cu toții și toată țara le știe și le-a și simțit, ca să nu zic resimțit: abandonul școlar cuplat cu analfabetismul funcțional. Deci noi trebuie să ajungem la această mare masă de copii, pentru că vorbim de cifre în jur de 40% și într-un caz și în celălalt și ele sunt corelate, copii care nu sunt expuși așa cum trebuie la educație. Și educația, pe scurt, ce trebuie să fie, că nu e foarte complicat, deși e o chestie foarte complexă, trebuie să ne dea o orientare în viață. Deci acești copii, viitori cetățeni maturi, sunt dezorientați. Ei nu înțeleg bine universul în care sunt. Nu înțeleg economia, nu înțeleg sănătatea, deci n-au, să spun așa, principii de bun simt. Și asta-i datoria noastră. Nu sunt ei vinovați. A noastră, și mă uit la noi, la profesori. Deci prima măsură pe care aș lua-o pe termen scurt și mediu și cu bătaie lungă este să investim în calitatea profesorilor. Ați văzut că a fost prezentat raportul OECD și acolo s-a spus clar, calitatea învățământului nu va depăși niciodată calitatea profesorilor. Putem să avem cele mai bune planuri cadru, iar se vor încinge discuțiile acum la liceu, cele mai bune manuale, cele mai bune curricule, cele mai bune strategii. Dacă profesorul este cum este și nu neapărat să nu fie bine pregătit, să fie demotivat, atunci nu vom avea elevi implicați, nu vom avea elevi atrași de școală.

Exit mobile version