Spații educaționale sigure pe TikTok, pentru copii, măsură discutată de ministrul Educației cu reprezentanții rețelei chinezești din România

Foto: edu.ro

Ministerul Educației și Cercetării anunță că în urma întâlnirii cu reprezentanții TikTok Româna „s-a stabilit inițierea unui parteneriat pentru a crea spații sigure educative pe platformă”, potrivit unui comunicat de presă. Ministrul Daniel David a mai anunțat și un parteneriat cu Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) pentru diseminarea și discutarea în școli și universități a unui ghid privind combaterea conținutului ilegal online. Elevii, studenții și profesorii vor ști pașii prin care pot face o sesizare la CNA, în astfel de situații.

„S-a stabilit inițierea unui parteneriat în cadrul căruia se vor realiza o serie de activități educaționale de promovare a științei și de control al pseudoștiinței, inclusiv de a crea pe platforma TikTok spații educaționale sigure, controlabile și stimulative pentru copii (singuri și/sau alături de părinți și profesori) și adulți”, anunță ministerul Educației într-un comunicat de presă, după ce ministrul Daniel David s-a întâlnit cu reprezentanții rețelei chinezești în România.

Ministrul Educației anunță în acest context măsuri pentru a combate pseudo-știiinței în rândul elevilor și adulților. Daniel David a realizat un parteneriat cu CNA pentru un Ghid privind Combaterea Conținutului Ilegal în Online, care va fi diseminat și discutat în cadrul școlilor/universităților din țară.

Comunicatul de presă integral al Ministerului Educației și Cercetării:

„În această săptămână, ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, a luat trei decizii fundamentale pentru protecția românilor, prin combaterea pseudoștiinței și a manipulărilor:

​1. educația-știința să pătrundă mai puternic în social media,

2. ocupațiile/profesiile existente să fie corect prezentate cetățenilor europeni.

Ministrul Daniel David declară:

„Potențialul intelectual (de inteligență/creativitate) al românilor este comparabil cu al oricărei națiuni din țările mai dezvoltate. Dar acesta trebuie trecut prin educație pentru a-l valorifica în beneficiul națiunii și pentru a-i proteja pe oameni de irosirea/distorsionarea acestuia prin contaminarea cu pseudoștiință și pseudoreligie. Prin reformele începute (ex.: planurile-cadru pentru învățământ liceal) regândim educația în școli, acolo unde ne aducem copiii, iar prin aceste demersuri ducem și educația/știința la copii, în mod nonformal și/sau în afara școlii. În această manieră, educația nu mai este doar calea regală spre succesul social, ci devine și principalul mecanism de protecție și valorificare a calităților umane pe care le avem!

În continuare, ministrul Daniel David punctează:

„Văd cu mare tristețe în spațiul public prea mulți tineri și seniori români inteligenți, copleșiți însă de manipularea pseudoștiinței/pseudoreligiei, exprimată în agresivitate și (adesea) în comportamente nedemne pentru un om (formula zbierată «Bă!» este de cele mai multe ori o marcă în acest sens). M-aș bucura ca educația să le redea șansa de a-și folosi potențialul bun pe care îl au în roluri prosociale. De asemenea, văd pe unele rețele de socializare tineri din alte țări care exemplifică aspecte educațional-științifice (ex.: exerciții interesante de matematică), în timp ce la noi, tinerii cu același potențial ajung să exprime prea des lucruri caraghioase și/sau nedemne pentru un om. Sper din nou ca educația să le redea șansa să-și folosească potențialul bun pe care îl au. De aceea am inițiat astfel de demersuri educațional-științifice: pentru a întări și/sau a recupera potențialul, respectiv demnitatea umană. Educația este aici pentru toți cei care o caută!

Citește și:
Integrarea științei și educației în rețelele de socializare, precum și prezentarea corectă a ocupațiilor pentru a proteja cetățenii de pseudoștiință – propunerile ministrului Daniel David avansate vicepreședintei Comisei Europene, Roxana Mînzatu
Ministrul Educației și Cercetării, despre propunerile privind combaterea pseudo-științei: Oamenii trebuie să înțeleagă că sunt diferențe între numerolog și matematician, astronom și astrolog, vindecător-vraci și medic. Toate pot să existe pe piață dar nu toate se bazează pe știință în același fel
Exit mobile version