Sprijin de 300 de lei pe lună pentru elevii din învățământul profesional și tehnic și programe remediale pentru creșterea nivelului de competență în citit, matematică şi științe, finanțate într-un apel de 140 milioane euro, în consultare publică

Foto: © Goodluz | Dreamstime.com

Subvenții de 300 de lei pe lună pentru elevii din învățământul profesional și tehnic (ÎPT), sprijin financiar pentru cazare, masă și transport, programe remediale, în special pentru elevii din clasa a IX-a, pentru creșterea nivelului de competență în citit, matematică şi științe vor fi finanțate în apelul de 140 milioane euro „O șansă în plus prin învățământul profesional și tehnic”, din Programul Educație și Ocupare (PEO), lansat în consultare publică de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Bugetul total alocat apelului de proiecte este de 140.084.369 euro, din care contribuția UE este de 119.071.714 euro (corespunzând unei contribuții UE de 85%), iar contribuția națională este 21.012.655 euro (corespunzând unei contribuții naționale de 15%). 

Apelul de proiecte este dedicat regiunilor mai puțin dezvoltate ale României: Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Nord-Vest, Vest și Centru, conform Ghidului. 

Cine poate depune proiecte în apelul „O șansă în plus prin învățământul profesional și tehnic”

„În cadrul prezentului apel de proiecte solicitanții eligibili sunt:

Activități finanțate în apelul „O șansă în plus prin învățământul profesional și tehnic” 

„Apelul de proiecte urmărește finanțarea măsurilor dedicate creșterii accesibilității, atractivității și calității învățământului profesional și tehnic atât prin susținerea elevilor prin măsuri axate pe sprijin financiar, programe de sprijin  individualizat și / sau furnizarea de programe remediale, cât și prin implicarea elevilor și a părinților acestora în programe de informare și conștientizare pentru întreaga comunitate, de sprijin, consiliere și educație parentală prin implementarea următoarelor activități:

Activitatea 1 (activitatea obligatorie și relevantă) – Identificarea elevilor în risc de abandon școlar sau de părăsire timpurie a școlii și / sau a elevilor care provin din grupuri sau medii defavorizate și care necesită sprijin:

Activitatea 2 (activitatea obligatorie și relevantă): 

În funcție de nevoile identificate, fiecare membru al grupului țintă asociat Activității 2 va beneficia de cel puțin una din cele 3 forme de sprijin de mai sus. 

Cererea de finanțare și/sau Metodologia de identificare și selectare a grupului țintă, după caz, va prezenta modalitatea de acordare a sprijinului financiar/sprijinului personalizat și/sau a subvențiilor și va include și informații referitoare la modalitatea de acordare, cuprinzând și:

1. informații privind tipologia sprijinului și modul de distribuție a acestuia;

2. informații privind criterii de selecție a elevilor;

3. criteriile prioritare de acordare a sprijinului pentru cazare, masă și transport și/sau acordarea altor tipuri de sprijin personalizat necesar pentru a depăși diferite grade de dificultate în care se află elevul și/sau acordarea de subvenții;

4. informații privind constituirea echipei de evaluare;

5. informații privind modalitatea de monitorizare a îndeplinirii condițiilor de acces.

Activitatea 3 (activitatea obligatorie și relevantă): Formarea personalului didactic pentru individualizarea învățării și utilizarea de tehnici didactice inovative, adaptate nevoilor grupurilor dezavantajate/cu dizabilități.

Activitatea 4  (activitatea obligatorie și relevantă): Dezvoltarea de programe de informare și conștientizare pentru întreaga comunitate, de sprijin, consiliere și educație parentală, cu focalizare pe părinții copiilor provenind din grupuri vulnerabile (inclusiv pentru persoane care au în grijă copiii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate), pentru prevenirea și combaterea abandonului școlar și a părăsirii timpurii a școlii.

Activitatea 5  (activitatea obligatorie și relevantă): Dezvoltarea și furnizarea de programe remediale în vederea sprijinirii, cu precădere, a elevilor din clasa a IX-a, pentru creșterea nivelului de competență în citit, matematică şi științe, cu asigurarea condițiilor suport necesare pentru derularea programelor remediale (masă caldă, transport pentru elevi, materiale didactice, etc.).

Minimum 70% din grupul țintă aferent Activității 5 trebuie să fie reprezentat de elevi din clasa a IX-a”, potrivit Ghidului.

DOCUMENT Ghidul Solicitantului „O șansă în plus prin învățământul profesional și tehnic” – consultare publică

Foto: © Goodluz | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version