Ministerul educației propune oficial o standardizare a structurii anului școlar pentru elevii de liceu, indiferent de filieră. Elevii de clasele a IX-a, a X-a și a XI-a ar urma să aibă 36 de săptămâni de școală, la fel ca anul acesta, dar de data aceasta stabilite pe termen lung prin planurile-cadru lansate astăzi în dezbatere de Ministerul condus de Daniel David și care nu ar mai putea fi modificate anual, așa cum este practica în prezent. Elevii din clasele a XII-a ar urma să aibă 34 de săptămâni de școală, tot ca în prezent, dar pe toate filierele, a anunțat în cadrul unei conferințe de presă organizate la Minister Gabriel Vrânceanu, șeful serviciului de Dezvoltare Curriculum.
Ministrul Daniel David propune ca la liceu să fie menținute cele 5 module, precum și săptămânile Școala Altfel și Săptămâna Verde.
„Standardizarea structurii anului școlar o considerăm importantă din toate punctele de vedere. […] O standardizare a duratei anului școlar ne permite să avem un buget clar de ore în baza căruia să facem programele”, a declarat Gabriel Vrânceanu, șeful serviciului de Dezvoltare Curriculum din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, din Ministerul Educației.
Și anul școlar în curs, 2024-2025, are 36 de săptămâni de cursuri pentru elevii de clasele a IX-a – a XI-a și tot 34 de săptămâni de cursuri, cum este propus și în noul plan-cadru, pentru elevii de clasele a XII-a. Noutățile sunt introducerea săptămânilor de cursuri în planul-cadru și renunțarea la stabilirea lor anual, prin ordin de ministru, precum și stabilirea celor 36-34 de săptămâni de cursuri pentru elevii de la toate filierele, nu doar pentru cei de la teoretic.
Secretarul de stat Bogdan Cristescu a declarat, în aceeași conferință de presă, că „planurile acestea cadru vizează 4 ani, deci vom vedea rezultatele la 4 ani de la implementare. Uitați-vă la testarea TIMSS, unde abia la 2 cicluri de învățământ am avut rezultate și o creștere remarcabilă. Sigur, implementăm și instrumente de monitorizare a aceea ce se întâmplă la clasă, dar ca să ajungem în clasă trebuie să parcurgem etapele” care încep cu planurile-cadru, programe școlare, formare, manuale.