Elevii de clasa a IV-a au susținut miercuri, 21 mai, proba la Matematică din cadrul Evaluării Naționale 2025. Elevii au avut la dispoziție 60 de minute pentru a le rezolva. Vezi mai jos care sunt cele 20 de probleme în care sunt și noțiuni istorice sau de științe, conform documentelor consultate de Edupedu.ro.
UPDATE ora 15: Ministerul Educației a publicat subiectele la proba de Matematică și Științe ale naturii
Spre deosebire de anii trecuți, testarea nu a mai fost pe două numere.
Testul este structurat în 3 părți:
I. Numere: de la exercițiul 1 și până la exercițiul 10;
II. Figuri geometrice și măsurători: de la exercițiul 11 și până la exercițiul 17;
III. Organizarea datelor: de la exercițiul 18 și până la exercițiul 20;
La exercițiul 20, elevii au primit un grafic și cerința a fost următoarea „Eminescu a scris cele mai multe poezii în cinci ani, conform reprezentării grafice de mai jos. Care sunt cei doi ani în care poetul a scris cele mai multe poezii și care este numărul de poezii scrise în fiecare din cei doi ani?”
„Scrie, pe spaţiul punctat, care sunt cei doi ani în care Eminescu a scris cele mai multe poezii și care este numărul de poezii scrise în fiecare din cei doi ani.”
Rezultatele elevilor, potrivit metodologiei
Din acest an școlar, rezultatele elevilor la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi sub formă de punctaje în loc de coduri. La solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog.
Art. 28. — „(1) Rezultatele individuale obținute la EN-2025 nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog. Rezultatele sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin:
a) elaborarea planurilor individualizate de învățare;
b) informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.
(2) Rezultatele individuale la EN-2025 cuprinse în fișele de evaluare sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic și de către colectivul de catedră din fiecare unitate școlară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învățare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării.”
Cea care a decis introducerea notelor la Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, în loc de rezultate pe coduri, similare celor folosite de testările internaționale de tip PISA, a fost Ligia Deca, precedenta ministră a Educației, care a scos și limba străină de la evaluarea de la clasa a VI-a.
Calendarul pentru evaluarea națională de la clasa a IV-a
Limbă și comunicare — Limba română/Limba română pentru minoritățile naționale — 20 mai 2025- Matematică și Științe ale naturii — 21 mai 2025
- Limbă și comunicare — Limba maternă — 22 mai 2024