Ministrul Educației și Cercetării s-a întâlnit miercuri, 12 februarie, cu reprezentanți ai Consilului Național al Elevilor (CNE) pentru a discuta pe marginea planurilor cadru de liceu, puse în dezbatere publică pe 31 ianuarie, potrivit unui comunicat de presă. Printre concluziile transmise de Minister se află „susținerea transversală a disciplinelor legate de cultura națională, în condițiile regândirii modelelor și programele, pentru a facilita asimilarea adecvată a acestora indiferent de filieră”.
- Elevii din București vor fi consultați cu privire la noile planuri-cadru, anunță un reprezentant al Consiliului Elevilor din București, într-una din primele intervenții ale organizației elevilor pe această temă, la 11 zile de la punerea proiectului în consultare publică
Ministerul Educației și Cercetării, Daniel David, s-a întâlnit joi cu reprezentați ai Consilului Național al Elevilor.
„Susținerea transversală a disciplinelor legate de cultura națională, în condițiile regândirii modelelor și programele, pentru a facilita asimilarea adecvată a acestora indiferent de filieră”, este una dintre concluziile discuțiilor.
Comunicatul de presă transmis de Ministerul Educației și Cercetării:
„Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, a avut miercuri, 12.02.2025, o întrevedere cu reprezentanții Consiliului Național al Elevilor, pentru a discuta aspecte esențiale legate de sistemul de învățământ preuniversitar din România.
Printre subiectele abordate, o atenție deosebită a fost acordată proiectelor de planuri-cadru pentru învățământul liceal. Discuțiile pe această temă au condus la o serie de concluzii comune, menite să sprijine modernizarea educației și adaptarea acesteia la nevoile reale ale elevilor:
- Susținerea descentralizării, astfel încât școala și elevii să aibă un cuvânt mai important de spus în curriculum, inclusiv printr-un ghid care să susțină decizii informate, valorizând astfel și planul individualizat de învățare
- Susținerea transversală a disciplinelor legate de cultura națională, în condițiile regândirii modelelor și programele, pentru a facilita asimilarea adecvată a acestora indiferent de filieră.
- Reducerea încărcării curriculare pentru a permite o educație mai eficientă și personalizată, după principii psihopedagogice bazate pe dovezi.
- Includerea unor materii relevante pentru viață, precum educația pentru sănătate, educație pentru media, educația civică și gândirea critică, nu doar ca unități de învățare în discipline din trunchiul comun, ci și ca discipline oferite prin curriculum la decizia elevului din oferta școlii.
Această întrevedere marchează un pas important spre un sistem educațional mai eficient și modern, care pune accent pe nevoile reale ale elevilor și pe dezvoltarea competențelor necesare pentru viitor”.