Tinerii ne-au spus că vor să cunoască oameni care au făcut ceva în viață, pentru ca asta să-i inspire și pe ei să facă ceva, la rândul lor. Nimeni nu ne-a spus că vrea întâlnire cu un om care să-l învețe să fie bogat – Ionuț Stanimir, BCR, despre discuțiile cu tinerii care vin la ZBOR, cel mai mare proiect recent de huburi pentru tineret / Am constatat că vorbim prea mult despre ei, dar nu-i și ascultăm. Aici îi putem asculta pe tineri – Nicoleta Deliu-Pașol

Foto: Facebook.com/ Inspectoratul Școlar Județean Constanța

Tinerii cu care am discutat vor să întâlnească oameni care au făcut ceva în viață, de la care să învețe ce să facă și ei, spune Ionuț Stanimir, director de comunicare și marketing al BCR, despre noul concept de centre pentru tineret lansate în 7 orașe din țară.

Lansarea hubului ZBOR din Ploiești, parte a unui proiect mai amplu, a adus în prim-plan dorința tinerilor de a avea acces la modele de viață, nu doar la sfaturi despre succesul financiar. Feedbackul primit a fost emoționant: tinerii doresc să învețe din experiențe autentice, nu să fie influențați de exemple de bogăție, a subliniat Ionuț Stanimir la evenimentul de vineri, 18 octombrie.

În cadrul acestui proiect, BCR își propune să creeze un spațiu pentru tineri, un loc în care aceștia să învețe, să inoveze și să interacționeze cu diverse autorități, organizații și profesioniști din comunitate, după cum au anunțat reprezentanții la lansarea primului centru din Prahova, de vineri, de pe Nicolae Simache.

Tudor Ogner, managerul proiectului ZBOR, a explicat că tot conceptul este construit pe baza feedbackului continuu din partea tinerilor. „ZBOR este ceva ce tinerii din România cred că îi reprezintă”, a declarat acesta, adăugând că proiectul este în permanentă adaptare la nevoile și așteptările elevilor și celorlalți tineri.

Laura, community manager al ZBOR Hub Târgu Jiu, a vorbit despre rolul unic al fiecărui hub, modelat de specificul fiecărui oraș. „Tinerii vin pentru prieteni, pentru că vor să exploreze și să se simtă acceptați. Huburile le oferă siguranța că pot încerca lucruri fără să fie judecați”, a subliniat ea.

Nicoleta Deliu-Pașol, director de comunicare și CSR al BCR, trainer „Școala de bani”, a evidențiat faptul că ZBOR le oferă tinerilor nu doar un loc de întâlnire, ci un spațiu în care să fie ascultați și validați. De multe ori vorbim despre tineri, dar nu îi ascultăm. Aici, în aceste huburi, ei își pot exprima ideile și nevoile, a mai declarat Deliu-Pașol.

Foto: Kastel Youth Hub Brașov – ZBOR Hub Brașov/ Foto: Facebook.com

Sergiu Manea, CEO BCR, spune despre huburile ZBOR că își propun să încurajeze spargerea barierelor proprii pe care adesea tinerii și le impun și să faciliteze comunicarea între generații. Huburile ZBOR sunt spații de explorat, „unde fiecare dintre noi înțelege mai bine cum munca fiecăruia se leagă de-a celorlalți pentru a crea valoare în comunitate”, a scris CEO-ul BCR pe rețeaua socială LinkedIn.

Cât de des gândim că o anumită generație «nu înțelege» lumea în care trăim? Cât de des auzim că «tinerii stau doar cu ochii în telefon» sau că «seniorii nu țin pasul cu tehnologia»? Și de câte ori ne regăsim chiar noi în fiecare dintre aceste ipostaze? Despre percepții greșite și barierele pe care le creăm singuri, dar și despre transfer de cunoștințe și conexiunea între generații este vorba și în Zbor România, cel mai recent proiect BCR, gândit cu și pentru tineri. Proiect implementat cu o rețea extinsă de ONG-uri locale, cărora le mulțumesc pentru suport și deschidere.

ZBOR este un proiect transformațional. Este un loc sigur și incluziv între școală și acasă, unde tinerii pot să socializeze, să colaboreze și să acceseze resurse de învățare și dezvoltare personală. Este un spațiu de explorat, unde fiecare dintre noi înțelege mai bine cum munca fiecăruia se leagă de-a celorlalți pentru a crea valoare în comunitate.

În acest moment, cinci hub-uri ZBOR sunt teritorii de explorat pentru idei, pasiuni și proiecte. În Constanța, Iași, Brașov, Cluj-Napoca și Ploiești. Urmează Târgu-Jiu și Baia Mare până la finalul anului, iar în 2025 dublăm rețeaua. Pentru că avem nevoie să investim în zborul noilor generații. Așa cum avem nevoie să dezvoltăm o perspectivă matură asupra implicării tinerilor în societate, înainte de a cere maturitate de la ei.

De aceea, vreau să vă las cu un gând, o idee pentru viitor, o dorință, așa cum a fost formulată de unul dintre tinerii din ZBOR pe care l-am cunoscut săptămâna trecută. «Visăm la o lume în care putem fi arhitecții propriului nostru viitor. La o lume în care comunitățile din care facem parte au un scop comun. Suntem aici ca să lucrăm împreună, să creăm o lume așa cum ne dorim!»”.

Redăm mai jos în articol declarațiile principale de la evenimentul de lansare ZBOR Hub Ploiești, de vineri, 18 octombrie.

Ionuț Stanimir, director comunicare și marketing BCR:
Foto: Facebook.com/ Fab Lab Iași
Tudor Ogner, managerul proiectului național ZBOR:
Laura, community manager ZBOR Hub Târgu Jiu, fostă studentă în Marea Britanie:
Echipa ZBOR / Foto: Facebook.com/ ZBOR România
Nicoleta Deliu-Pașol, director de comunicare și CSR BCR, trainer „Școala de bani”:
Foto: Linkedin.com/ Sergiu Cristian Manea
Andreea, community manager ZBOR Hub Cluj:
Foto: Facebook.com/ ZBOR România
Elena, community manager ZBOR Hub Constanța:
Citește și:
Șapte centre pentru tineri între 14 și 25 de ani, de tip „al treilea spațiu”, au fost lansate în tot atâtea orașe din țară. Accesul este gratuit
Exit mobile version