2.000 de locuri pentru cei care vor să devină profesori, la nivel de licență, pentru anul universitar 2022-2023, potrivit unei hotărâri adoptate de Guvern / Cifra de școlarizare pentru creșe, grădinițe, școli și facultăți

4.689 de vizualizări
Modificările pentru Bacalaureat -Când au loc detașarea la cerere și detașarea în interesul învățământului
Foto: Moose Photos – Pexels.com
Sunt alocate 2.000 de locuri pentru cei care vor să devină cadre didactice, la nivel de licență, pentru anul universitar 2022-2023, potrivit unei hotărâri adoptate de către Guvern. „Este vorba de o hotărâre de guvern prin care s-a aprobat cifra de școlarizare pentru anul școlar și universitar 2022-2023, pentru învățământul preuniversitar de stat și pentru învățământul universitar de stat”, a declarat ieri Ministrul Educației.

Amintim că Edupedu.ro a scris despre proiectul prin care au fost propuse de către Ministerul Educației 2.000 de locuri, la nivel de licență, pentru cei care vor să predea elevilor.

Foto: Captură_Anexa_Cifrele de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat și pentru învățământul superior de stat în anul școlar/universitar 2022 – 2023

„Ministerul Educației regândește sistemul formării profesionale pentru cariera didactică, prin restructurarea sistemului de acces/admitere la programele de formare inițială pentru cariera didactică și propune alocarea unui număr de 62.000 de locuri/granturi de studii pentru studii universitare de licență, din care 2.000 de locuri să fie alocate pentru cariera în didactică în învățământul preuniversitar”, se arată în nota de fundamentare.

Sorin Cîmpeanu a anunțat că numărul alocat pentru creșe și grădinițe este de 665.000: „Pentru educația timpurie, creșe și grădinițe, numărul de locuri alocat este de 665.000 pentru anul 2022-2023. În învățământul primar sunt 935.000 de locuri alocate, este un număr mediu pe an de 187.000 de locuri, pentru că avem cinci ani în învățământul primar, clasa pregătitoare plus clasele I-IV.”

„În învățământul gimnazial avem 813.000 de locuri în total. În învățământul liceal, clasa a IX-a, avem 130.600 de locuri, aceste locuri sunt pentru învățământ de zi, la care se adaugă 11.000 de locuri pentru învățământ seral și cu frecvență redusă, clasa a IX-a. Avem, de asemenea, 16.000 de locuri alocate pentru clasa a XI-a, învățământul seral și cu frecvență redusă.”, a completat acesta.

Pentru învățământul postliceal sunt 28.000 de locuri și 30.000 pentru programul A doua șansă: „Avem în învățământul postliceal, inclusiv învățământul terțiar non-universitar, un număr de 28.000 de locuri. Foarte important, pentru anul I, în învățământul profesional, avem 60.000 de locuri finanțate. Avem, de asemenea, și locuri finanțate pentru programul A doua șansă, învățământ primar și gimnazial, inclusiv învățământul din penitenciare, un număr de 30.000 de locuri.”

În privința învățământului superior, sunt peste 63.000 de locuri la licență și peste 36.600 la master, potrivit ministrului Cîmpeanu: „La nivel universitar avem 63.729 de locuri la licență. Sunt 62.000 de locuri pentru învățământul superior civil și 1.729 de locuri pentru învățământul superior militar. La nivel de master avem 36.642 de locuri: 36.000 – învățământ civil și 642 de locuri – învățământ superior militar. La nivel de doctorat avem 3.220 de locuri finanțate, iar pentru rezidențiat avem 5.000 de locuri finanțate.”

Anexa cu cifrele de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat și pentru învățământul superior de stat în anul școlar/universitar 2022-2023:

Video la minutul 1:10


2 comments
  1. Salarii mizerabile naveta jigniri înjurături reforme aiuristice proiecte fara rost carte cât mai puțină… vreți să aveți cadre didactice care sa fie supuse la astfel de porcării ca niște slugi prea supuse… glumiți …

  2. Tineretul de astazi nu este nici fraier, nici idealist sa faca in preuniversitar o munca atat de delicata contra unui salariu – bataie de joc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dumitru Murariu, vicepreședinte al Academiei Române, numit președinte al Consiliului Național de Etică în cercetare – CNECSDTI, for rămas cu o conducere interimară după ce l-a spălat de plagiat pe fostul ministru Bode / Noua componență a Consiliului

Dumitru Murariu, vicepreședinte al Academiei Române, a fost desemnat președinte al Consiliului Național de Etică a Cercetării Științifice, Dezvoltării Tehnologice și Inovării (CNECSDTI), for pentru care a fost anunțată o…
Vezi articolul

Ligia Deca: „Școala Altfel” din anul școlar 2024-2025 va avea ca temă prioritară prevenirea și reducerea faptelor de violență, a consumului de droguri, alcool și tutun și educația rutieră, iar școlile vor desemna un responsabil pentru aceste activități

Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat că „Școala Altfel” în anul școlar 2024-2025 „va avea ca temă prioritară prevenirea și reducerea faptelor de violență, a consumului de droguri, alcool și…
Vezi articolul

Eliminarea mediei de gimnaziu la admiterea la liceu / „Ce argumente am avea s-o păstrăm în condițiile în care în care am văzut bine, lipsa de relevanță notelor”, spune ministrul Educației, fără să precizeze de când s-a putea aplica

Sorin Cîmpeanu precizează din nou, pentru a doua oară în aceeași lună, că media de gimnaziu din cei 4 ani ar putea să nu mai fie luată în calcul la…
Vezi articolul

Facultatea de Litere a Universității din București, după ce Mircea Cărtărescu a fost respins de academicieni: Se dovedește din nou că vocile specialiștilor nu sunt ascultate. Au câștig de cauză manipularea, denigrarea și atacurile la persoană, chiar și la acest nivel

Facultatea de Litere a Universității din București (FL-UB) și-a exprimat, printr-un comunicat de presă, solidaritatea cu scriitorul și profesorul universitar dr. Mircea Cărtărescu, după ce candidatura sa la Academia Română…
Vezi articolul