350 de cadre didactice formate în a doua ediție a Academiei Profesorului Digital

[jp_post_view]
Foto: Asociația pentru Educație Remedială
Prima sesiune dedicată profesorilor, din cadrul celei de-a doua ediții a „Academiei Profesorului Digital” – primul program de pregătire a profesorilor din România în utilizarea platformelor digitale – a fost organizată la Buzău, anunță Alianța pentru Educație Remedială (A.E.R.). Deja peste 350 de profesori sunt înscriși, iar sesiunea de formare a debutat cu o conferință în format hibrid.

Programul este disponibil gratuit tuturor profesorilor din învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal, inclusiv directorilor și personalului nedidactic. Participarea la sesiunile programului se poate face prin completarea formularului: https://www.aer.school/academia-profesorului-digital

„Academia Profesorului Digital” constă în patru sesiuni de formare, prima, în format hibrid, următoarele online, ce se derulează pe parcursul a patru săptămâni. În acest interval, participanții descoperă și învață să utilizeze instrumente digitale moderne, construite în România: Kinderpedia, soluția digitală completă de comunicare și management pentru școli și grădinițe, Brio, platformă de testare și evaluare standardizată, Livresq, platforma de creare de conținut educațional interactiv. Formatorii din cadrul programului sunt specialiști cu experiență vastă în educație digitală și în pregătirea cadrelor didactice. Formarea se face atât prin webinare live, cât și prin instrumente de e-learning, interactive, pe care cursanții le pot accesa asincron, se mai arată în comunicat.

Primarul municipiului Buzău, Constantin Toma, a evidențiat, în cadrul conferinței, necesitatea ca transformarea digitală a educației să fie un angajament permanent al tuturor factorilor implicați, profesori, inspectorate, administrație locală. Astfel, prin mijloace digitale inovatoare, dar mai ales prin efortul celor care le utilizează, va fi salvat timp valoros, care să poată fi folosit apoi pentru proiecte și activități destinate progresului elevilor și diminuării abandonului școlar. „Ne implicăm 100% să schimbăm Buzăul prin educație. Aș dori să fac referire la o teorie ce provine de la The Stanford Institute, care spune că dezvoltarea unei comunități constă de fapt în crearea și îmbunătățirea permanentă a capacității de creștere în plan economic, educațional, cultural și social. Iată ca jumătate, respectiv doi dintre cei patru stâlpi de susținere a unei case, sunt educația și cultura. Nu există viitor fără investiții sustenabile în educație și cultură”, a afirmat primarul municipiului.

Coordonat de profesorul Marcel Bartic, acest program își propune să ofere cadrelor didactice toate elementele definitorii ale unei școli digitale, prin intermediul unor sesiuni de formare ce vizează: modul de organizare a predării digitale și cum se folosesc instrumentele digitale, gestiunea clasei, a feedbackului pentru elevi și pentru părinți, cum se creează lecțiile digitale, dar și elemente de evaluare și de testare standardizată. Înscrierea în program se poate face fie individual, de fiecare profesor în parte, fie instituțional, pentru una sau mai multe instituții de învățământ din același județ.

”La aproape doi ani de la închiderea școlilor, în martie 2020 și de intrarea forțată în online, nu mai avem voie să lăsăm educația digitală să ne ia prin surprindere și nici să îi subestimăm impactul. În interacțiunea cu nativii digitali cu care ne întâlnim astăzi – în bănci sau online – tehnologia e un mijloc imperativ, iar mijloacele de învățare, de comunicare, de organizare sau de evaluare pe care ea le oferă trebuie să devină noul standard în educație. Altfel, vom rata o oportunitate uriașă, atât individual, cât și ca profesie, dar mai ales ca națiune. Sir Ken Robinson spunea cu ani în urmă că tehnologia nu îi va înlocui pe profesori, dar profesorii care folosesc tehnologia îi vor înlocui pe cei care nu o fac”, a comentat Marcel Bartic, coordonatorul programului.

Alianța pentru Educație Remedială, organizatoarea „Academiei Profesorului Digital”, este o inițiativă non-profit a patru entități ce acționează în domeniul educației: Kinderpedia, soluția digitală completă de comunicare și management pentru școli și grădinițe, Brio®, platformă de testare și evaluare standardizată, Magic School, un grup de inițiativă voluntară în sprijinul educației remediale și Livresq, platforma de creare de conținut educațional interactiv. Proiectul „Academiei Profesorului Digital” se derulează în parteneriat administrația publică locală și cu inspectoratele școlare și casele corpului didactic și va recunoaște cunoștințele și competențele dobândite în cadrul formării profesionale. Profesorii se pot înscrie pe https://www.aer.school/academia-profesorului-digital.


1 comment
  1. Mulțumim!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Bacalaureat 2024, competențe de comunicare într-o limbă străină. Audierea textului se face de două ori și timpul de lucru este de 20 de minute, iar la scris candidații au două ore

Sesiunea de vară a Bacalaureatului 2024 continuă pentru candidați cu probele orale la limba străină, începând de marți, 25 iunie, potrivit calendarului de examen și planificării probelor de competențe stabilită…
Vezi articolul

Editura Didactică și Pedagogică nu a livrat manuale pentru clasele I-VI în valoare de peste 1,45 milioane lei, în 2018, când era editură unică, deși erau prevăzute în contract – Curtea de Conturi

Curtea de Conturi a constatat ”numeroase deficiențe în derularea achiziției de manuale școlare de la Editura Didacticăși Pedagogică SA pentru clasele I-VI”, desfășurată în anul 2018, se arată în cel…
Vezi articolul

Continuarea funcționării unei clase a IX-a cu specializarea instructor sportiv, refuzată 2 ani la rând de inspectoratul școlar pentru liceul din Topolog / Primarul și comunitatea rurală susțin că au performanță și insistă să primească cifră de școlarizare, în timp ce ISJ Tulcea îi ignoră și face o clasă sportivă la oraș  

Liceul Tehnologic Topolog din județul Tulcea nu a primit nici anul acesta aprobare de la Inspectoratul Școlar Județean pentru înființarea unei clase cu specializarea „Instructor Sportiv”, pentru anul școlar 2024-2025,…
Vezi articolul

Cei șase elevi implicați în moartea profesorului francez Samuel Paty din anul 2020, condamnați la închisoare / Profesorul a fost decapitat după ce arătase elevilor caricaturi cu profetul Mahomed la un curs despre libertatea de exprimare

Tribunalul pentru Minori din Paris a pronunţat vineri pedepse de până la 2 ani de închisoare cu suspendare, dintre care şase luni de închisoare sub supraveghere electronică la domiciliu în…
Vezi articolul