36% dintre elevi spun că au fost informați în ceea ce privește vaccinarea – anchetă Salvați Copiii România

260 de vizualizări
Foto: Salvați Copiii România
„Nu este suficient să avem 60% dintre profesori vaccinați, trebuie mereu măsuri combinate. O școală sigură este una în care părinții copiilor sunt vaccinați într-o proporție cât mai mare și una în care și o proporție mare de personal este vaccinată”, a declarat Alexandru Rafila, președintele Societății Române de Microbiologie, în cadrul dezbaterii organizate de Salvați Copiii, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.

Conform unei anchete sociologice realizate de Organizația Salvați Copiii România și Consiliul Național al Elevilor, 36% dintre elevii spun că au fost informați în ceea ce privește vaccinarea.

  • Ancheta s-a derulat online pe un eşantion de 21.581 de elevi, în perioada 15 – 25 octombrie 2021.

În timpul dezbaterii, Silviu Morcan, președintele Consiliului Național al Elevilor, a spus că statul „are datoria de a asigura un mediu sigur”: „E important să privim școala și din punctul de vedere al siguranței și să vedem cum se simt elevii atunci când ajung în școală. Statul are datoria de a asigura un mediu sigur”.

Radu Szekely, consilierul Ministrului Educaţiei a punctat că în ultimele zile s-au vaccinat 8.000 de copii pe zi: „Aproximativ 360.000 de elevi, peste 30% dintre cei eligibili pentru vaccin (plus 12 ani), erau vaccinați acum o săptămână, când s-a făcut ultimul bilanț. În ultimele zile, s-au vaccinat 8.000 de copii pe zi, suntem pe calea cea bună”.

Potrivit rezultatelor anchetei, pentru 30% din elevii cuprinși în eșantion, existența sau inexistența testelor în școli rămâne un mister. Dintre cei cu colegi infectați, doar 23% au fost testați în școală, în timp ce 37% spun că, deși testele există, nu au solicitat testarea.

Aproape jumătate dintre elevi spun că, de la începutul anului școlar, cursurile au fost suspendate la nivelul clasei lor, din cauza îmbolnăvirii unui coleg, înainte ca Ministerul Educației să ia decizia unei vacanțe forțate pentru toate unitățile publice de învățământ. Procentul celor care au experimentat suspendarea cursurilor din cauza îmbolnăvirii unui profesor este mult mai mic (6%), după cum se arată în comunicat.

Oana Moraru, expert în educație, a precizat ce modalitate ar putea fi abordată în școli, când se vorbește despre vaccinare: „Nu ai voie, până la 9, 10 ani, să pui accent pe riscuri și pe pierderea vieții, atunci când vorbești despre vaccinare. Eu personal am avut lecții despre vaccinare, în condițiile în care știam că am copiii în clasă cu părinți anti-vaccin, dar am făcut-o fără să pară că predic vreo religie, ci cu detașarea omului care are informații. Dacă povestim familiei ce înseamnă neprezența fizică la școală și cum îi afectează neliniștea privind vaccinarea, pe copii, cred că avem mai multe șanse să aducem mai mulți părinți pe linia aceasta – de ce trebuie să facem pentru a ne fi bine comunitar”.

Școala este locul în care copiii experimentează un foarte mare sentiment de siguranță și unde percep informațiile primite ca fiind validate de autoritatea profesorilor și a mediului. De aceea, întreruperea cursurilor nu poate aduce beneficii, ci, din contră, slăbește încrederea copiilor în informația primită pe alte canale. Școala contribuie major la receptarea informației științifice, crucială într-un astfel de moment pandemic”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj și Universitatea din București – singurele universități românești incluse în ediția din acest an a QS World University Rankings

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj și Universitatea din București sunt singurele instituții de învățământ superior din România care figurează în QS World University Rankings 2021, unul din principalele clasamente ale universităților…
Vezi articolul

Învățarea adaptată la nevoile din viață, în contextul PISA 2022: Vorbim de o infrastructură de educație destul de proastă și nu va funcționa niciun fel de reformă treptată a educației. Diferența dintre tehnologie și ceea ce încă se predă în școală crește exponențial, spune Ionuț Stanimir, BCR 

„Avem un sistem de educație care se află în criză”, iar strategia de tipul merge și așa nu este una câștigătoare”, a spus Ionuț Stanimir, de formație sociolog, director de…
Vezi articolul

Se deschide Centrul de Excelență București. Elevii se pot înscrie la cursuri de performanță la limba română, matematică, geografie, fizică și chimie între 20 și 24 noiembrie – model de cerere și criterii / Orele se țin la Colegiul Mihai Viteazul

Un nou centru de excelență pentru elevi se deschide în țară. Este vorba de Centrul de Excelență din Municipiul București (CExMB) care va organiza cursuri de performanță la română, matematică,…
Vezi articolul

Psihologul Ioana Podină, despre introducerea camerelor audio-video în școli: Anxietatea poate crește în rândul elevilor când știu că sunt supravegheați, mai ales în momentele de evaluare. Există și riscul ca unele persoane care vor să fie în centrul atenției să se comporte paradoxal

Psihologul Ioana Podină este de părere că „introducerea camerelor de supraveghere în școli poate schimba modul în care elevii și profesorii interacționează”, după cum a transmis pentru Edupedu.ro. „Anxietatea poate…
Vezi articolul

Daniel David: Contează memorarea, dar nu în varianta în care o făceam noi. Când informația se află la un click de telefon, este o mare greșeală a memora lucruri pe care le memoram eu, de exemplu, când nu exista internetul sau nu exista telefonul mobil

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat că memorarea contează, „dar nu în varianta în care o făceam noi”. Acesta a spus că este o mare greșeală „a memora…
Vezi articolul