4.265 de școli și grădinițe se află în scenariul roșu astăzi – Ministerul Educației

1.171 de vizualizări
Foto: © Iuliia Mikhalitskaia | Dreamstime.com
În total, 229 de școli și grădinițe au trecut de ieri și până azi în scenariul roșu, potrivit ultimului buletin de presă transmis de Ministerul Educației. Astfel, de la 4.036 unități de învățământ câte erau ieri în scenariul trei, astăzi sunt 4.256. Tot astăzi, la nivel național, România a înregistrat 8.651 de noi cazuri de coronavirus, dintre care doar în București au fost 1.514, incidența îmbolnăvirilor fiind de 4,24 în Capitală, ajungând astfel la un nou record, porivit datelor transmise de Grupul de Comunicare Strategică.

Astăzi, 04 noiembrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

  • 8.339 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.
  • 5.052 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
  • 4.265 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 4.265 de unități aflate în această situație, 366 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 3.899 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 04 noiembrie, ora 14:00.

Foto: © Iuliia Mikhalitskaia | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

În prezent, învățământul superior este, pentru majoritatea tinerilor, singura opțiune în România, spune Andreas Schleicher, OCDE: Mulți renunță la facultate, investesc timp și bani, dar nu obțin o diplomă / Dacă ar găsi programe care să le răspundă nevoilor, este mai puțin probabil să abandoneze complet sistemul

România le oferă tinerilor prea puține opțiuni educaționale, a afirmat, marți, Andreas Schleicher, directorul pentru educație al OCDE, la conferința de lansare a noului raport OCDE de evaluare privind Educația și Competențele…
Vezi articolul

Directorii, profesorii și secretarele din peste 2.000 de școli folosesc platforma care reduce birocrația și rezolvă administrarea a peste 350 de proceduri actualizate constant / Cursuri online de formare – gratuit pentru utilizatori (P)

Sub presiunea timpului și a cerințelor administrative din domeniul educației, în continuă schimbare, este esențial să dispuneți de instrumente care să vă ajute în privința documentelor necesare unității și să…
Vezi articolul

Peste 225.000 de elevi au fost înscriși pentru participarea la orele remediale, anunță ministrul Educației. Numărul este la mai puțin de jumătate față de cel al elevilor despre care tot ministrul spunea că nu au avut acces la școala online

Peste 225.000 de elevi au fost înscrişi pentru participarea la orele remediale, care se vor putea organiza în forma fizică în toate şcolile din localităţile în care rata de incidenţă…
Vezi articolul

„Nu avem o selecție foarte sănătoasă a persoanelor care ajung să predea în învățământ”, spune profesorul de filosofie Lucian Maier. Inspecțiile care se fac la clasă sunt, în bună măsură, o formalitate, potrivit acestuia

„Învățământul de calitate este legat de posibilitatea de a-i avea pe cei mai buni studenți în școli, însă pentru un absolvent bun de facultate e mult mai ușor să găsească…
Vezi articolul

VIDEO Cîmpeanu: Competențele dobândite din învățarea informală și nonformală, alături de competențele formale, trebuie să fie certificate și recunoscute pe piața muncii / Curriculumul la decizia școlii trebuie să constituie un procent mai mare din numărul total de ore

Competențele dobândite din învățarea informală și nonformală, alături de competențele obținute din învațarea formală, trebuie să fie certificate și recunoscute pe piața muncii, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la…
Vezi articolul