60,76% este rata de promovare a concursului național de Titularizare 2020 după rezolvarea contestațiilor

[jp_post_view]
Rata de promovare a concursului național de Titularizare
Foto: © Dark1elf | Dreamstime.com

Rata de promovare a concursului de Titularizare 2020 a crescut la 60,76%, cu 2,12% față de cea inițială (58,66%), în urma rezolvării contestațiilor, a transmis Ministerul Educației într-un comunicat de presă. Comparativ, în 2019, după soluționarea contestațiilor, rata de promovare a fost de 48.37%, iar în 2018, de 49.17%.

Anul acesta, numărul total al contestațiilor depuse a fost de 4.181.

În cazul a 4.028 de contestații (96,34%), notele au fost modificate astfel: pentru 2.594 de lucrări contestate, notele inițiale au fost mărite, în timp ce pentru 1.434 de lucrări notele inițiale au fost micșorate.

Situația finală pe note:

  • 244 de candidați (număr ușor modificat în raport cu prima afișare: 239) au obținut nota 10 (zece);
  • 14.789 de candidați au obținut note între 7 și 9,99, restul obținând note sub 7 (șapte).

Pentru absolvenții din promoția curentă, totalul notelor peste 7 (șapte) a crescut cu 1,81% după rezolvarea contestațiilor. Mai exact, 60,19% (58,38% – rata inițială) dintre candidați au obținut note peste 7 (șapte).

În centrele de evaluare au fost notate 24.732 de lucrări, întrucât:

  • 2.145 de candidați s-au retras din concurs din motive personale sau medicale, în conformitate cu prevederile metodologiei;
  • 32 de candidați au fost eliminați pentru fraudă sau tentative de fraudă;
  • lucrările a 93 de candidați au fost anulate din motive legate de nerespectarea metodologiei.

Candidații eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu vor fi repartizați pe posturi didactice în anul școlar 2020-2021.

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată  în sistemul preuniversitar (titularizare), candidații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7 (șapte), iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5 (cinci).

Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante, publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de către inspectoratele școlare, în perioada 12 – 14 august.


1 comment
  1. E normal sa dai continuitate unuia cu 5 si altul din acelasi an, care nu are continuitate dar are nota peste 7, sa ocupe post după ce ia continuitate cel cu 5?Ambii candidați cu examen în același an.
    S-au făcut niste discriminări rar întâlnite anul acesta.
    De ce are prioritate la ocuparea postului cel care are deja post dar a fost titularizat în școală?A dat acelasi examen ca si ceilalți. Si atunci?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Ordinul comun a fost modificat: Reluarea cursurilor cu prezența fizică se realizează pentru toate unitățile de învățământ preuniversitar cu un procent de minimum 60% din personal vaccinat

Ordinul comun al miniștrilor Educației și Sănătății cu regulile pentru școli a fost modificat, a anunțat ministerul Educației, care a și trimis jurnaliștilor acreditați forma finală a documentului. Anunțuri recente…
Vezi articolul

DISCURS INTEGRAL Ministrul Educației, Ligia Deca, și-a îndeplinit visul de a vorbi la TEDx: Haosul burselor de merit a apărut pentru că „intenția a fost înțeleasă”, dar „fără să agreăm împreună ce înseamnă merit în societate” / Deca fusese cea care, printr-un comentariu personal pe Facebook, a declanșat criza burselor 

Scandalul burselor de merit pentru elevi cu medii de 2, 3 sau 4 a apărut pentru că, deși “intenția a fost înțeleasă”, nu a fost agreat la nivel de societate…
Vezi articolul

Noile examene de admitere la liceu vor fi susținute de elevii care intră clasa a V-a în anul școlar 2023-2024, „dacă legea educației va fi adoptată de Parlament până la finele acestui an”. Ministrul Deca anunță că examenul de admitere la Colegii este în continuare „luat în calcul”

„Pentru admiterea la liceu ne dorim o soluție care să dea liceelor și o autonomie în a selecta în funcție de profil, dar să țină cont de nevoile de echitate”,…
Vezi articolul