Cîmpeanu preia aproape copy-paste, dar deturnat, o declarație a lui Pricopie, în scandalul legilor România Educată: Acest proiect este mult prea important pentru România pentru a fi lăsat să fie confiscat de grupuri de interese / Rectorul SNSPA, cu o zi înainte: Acest proiect este mult prea important pentru România, ca să-l lăsăm să fie confiscat de un grup ilegitim de interese

[jp_post_view]
Sorin Cîmpeanu și Remus Pricopie – colaj / Foto: INQUAM Photos
Preluare aproape totală a unei declarații de către ministrul Sorin Cîmpeanu de la rectorul Remus Pricopie, unul dintre cei mai vocali critici ai proiectelor legii educației construite pe baza România educată. Ministrul Educației folosește sensul deturnat al mesajului lansat de Pricopie și susține ipoteza că „grupuri de interese care promovează teme false” ar vrea să confiște proiectul prezidențial România educată, preluând însă aproape copy-paste formularea rectorului SNSPA Remus Pricopie. Copierea și deturnarea mesajului vin după ce duminică, în primul discurs pe tema legilor educației făcute și susținute de ministrul Cîmpeanu, președintele Klaus Iohannis l-a vizat indirect pe acesta din urmă, fără să-i menționeze explicit numele, spunând că proiectele de legi sunt „doar un pachet legislativ” care nu are „susținere publică largă” și în ele nu se regăsește spiritul România educată.

De remarcat că ministrul Sorin Cîmpeanu a preluat mesajul lui Remus Pricopie care îl acuza chiar pe ministru că ar fi construit „un grup ilegitim de interese” care a „confiscat” România educată, deturnându-i sensul și ajungând să-l acuze voalat, cu aceleași cuvinte, chiar și pe rectorul SNSPA că ar fi confiscat același proiect prezidențial România educată.

Ce spunea rectorul Remus Pricopie pentru Edupedu.ro duminică, 31 iulie 2022: „Acest proiect este (…) mult prea important pentru România, ca să-l lăsăm să fie confiscat de un grup ilegitim de interese” (sursa și detalii). Ce a afirmat o zi mai târziu, pe 1 august 2022, ministrul Sorin Cîmpeanu: „Acest proiect este mult prea important pentru România pentru a fi lăsat să fie confiscat de grupuri de interese care promovează teme false (…)”.

Mesajul ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, publicat preluat aproape copy-paste din declarația lui Remus Pricopie:

„Subliniem faptul că numai printr-o implicare activă și constructivă, indiferent de rolul pe care-l avem și de poziția deținută, noi, toți cei interesați de soarta educației, a copiilor noștri și a viitorului nostru ca societate, trebuie să susținem #România Educată. Acest proiect este mult prea important pentru România pentru a fi lăsat să fie confiscat de grupuri de interese care promovează teme false și care nu au legătură cu interesul legitim al studenților și universităților românești”.

Sursa foto: Mesajul publicat pe 1 august 2022 de către ministrul Educației pe pagina oficială de Facebook
Declarația acordată de Remus Pricopie duminică, 31 iulie 2022, pentru Edupedu.ro și preluată apoi de ministrul Educației:
Declarația acordată Edupedu.ro de către rectorul Remus Pricopie, pe 31 iulie 2022 / Foto: Edupedu.ro

De remarcat că și rectorul Universității din București, Marian Preda, a acuzat luni că proiectele de legi ale Educației lansate în dezbatere pe 13 iulie 2022 de ministrul Sorin Cîmpeanu sunt elaborate „din birou, fără analize serioase, cu și de către un grup monocolor de autori care nu include specialiști în domeniul educației sau ai altor științe sociale”. Detalii aici

Citește și:
EXCLUSIV Remus Pricopie, rectorul SNSPA: Proiectul România Educată este unul serios și mult prea important pentru România, ca să-l lăsăm să fie confiscat de un grup ilegitim de interese
Ministrul Sorin Câmpeanu: Proiectul România Educată este mult prea important pentru a fi lăsat să fie confiscat de grupuri de interese
VIDEO Klaus Iohannis: Legile și normele de aplicare pentru implementarea proiectului România educată trebuie să reflecte nu doar litera, ci și spiritul său incluziv, în care valorile fundamentale în construcția și practicile sistemului de educație sunt respectate
Atac dur la adresa proiectelor legii Educației. Marian Preda, rectorul Universității din București: Sunt făcute din birou, fără analize serioase, cu și de către un grup monocolor de autori care nu include specialiști în domeniul educației


1 comment
  1. oh nu! o propozitie care are un continut general este identica cu o alta propozitie care are un continut la fel de general.

    gen „Coruptia ucide”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Recomandările practice pentru universitățile din Marea Britanie, pentru prevenirea și combaterea abuzurilor sexuale: Puncte unice de contact pentru sesizări, instruire specifică pentru anchetatori, folosirea intensă a datelor, proceduri diferențiate pentru studenți, absolvenți, pentru reclamații în cazuri curente sau cazuri vechi

Consultări cu studenții și cu victime ale unor abuzuri, proceduri clare pentru managementul de caz și diverse tipuri de investigații, instruirea celor implicați despre tot ce presupune o asemenea anchetă,…
Vezi articolul

Măndița Baias, profesor de fizică, despre alternarea predării la școală-acasă: Putem lua în calcul prezența unui profesor asistent, care să asigure învățarea online – rezolvarea temelor, consolidarea noțiunilor predate în clasă

Opinie semnată de Măndița Baias, profesor de fizică la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” și la Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, Baia Mare: E momentul să ne gândim la anul școlar viitor.…
Vezi articolul

Ce înseamnă „foarte multe ore de școală”, pentru care ministra Ligia Deca cere „aerisirea” planurilor-cadru de liceu: România – în topul țărilor europene cu cele mai multe zile de vacanță și totodată prima ca număr de ore în învățământul obligatoriu / Peste un sfert din timpul de școală este irosit, potrivit datelor Băncii Mondiale

Un număr mai mic de ore de școală, așa încât să se simtă o „aerisire” pentru elevi, este unul dintre cele trei „principii” enunțate de ministra Educației, Ligia Deca, atunci…
Vezi articolul

DOCUMENT Avocatul Poporului critică dur propunerea Ligiei Deca de a pune camere video în toate școlile, fără acordul nimănui: Obișnuința de a fi supravegheat conduce la nerespectarea dreptului la viață intimă, familială și privată. Instalarea sistemelor de supraveghere în școli nu face parte din procesul educațional, ci este mai degrabă o preconstituire de probe

Avocatul Poporului critică dur proiectul de Ordonanță de Urgență prin care ministrul Ligia Deca încearcă să își modifice pentru a treia oară propriile Legi ale învățământului. În cadrul unei analize…
Vezi articolul