Timpul petrecut de preșcolari în fața ecranelor, în pandemie, posibilă cauză pentru intensificarea stărilor de furie și frustrare pe măsură ce cresc – studiu

[jp_post_view]
SURSA: pixabay.xom
Copiii tind să exprime tot mai puțin furie și frustrare pe măsură ce cresc, mulțumită îmbunătățirii abilităților de comunicare  și emoționale. Această tendință nu s-a regăsit, însă, în rezultatele unui studiu realizat de cercetători canadieni, care au analizat comportamentul copiilor care au petrecut timp în fața ecranelor, în condițiile pandemiei. Cercetarea a constatat o intensificare, în timp, a stărilor de furie și frustrare în rândul acelor copii, potrivit unui articol publicat în revista Nature.
  • Cercetătorii au realizat analiza pe un grup de 315 copii canadieni, în privința cărora au fost culese date la vârsta de 3 ani și jumătate și după un an, la vârsta de 4 ani și jumătate.

Potrivit datelor culese astfel, raportul afirmă că timpul petrecut de copii în fața ecranelor la vârsta de 3 ani și jumătate poate prezice o înclinație mai puternică de exprimare a furiei și frustrării la vârsta de 4,5 ani. Autorii studiului deduc, astfel, că “timpul petrecut de preșcolari în fața ecranelor, în pandemie, se poate să fi subminat abilitatea de reglare a emoțiilor negative, o componentă-cheie a competențelor sociale și academice”.

Ei concluzionează că sprijinul acordat părinților în implementarea unor obiceiuri sănătoase de consum media, după pandemie, poate ajuta la dezvoltarea celor mici. Și îi îndeamnă pe specialiștii din domeniul medical să aibă aceste obiceiuri în vedere atunci când oferă consultații pentru copii preșcolari.

Autorii notează că exprimarea furiei și frustrării tinde să scadă pe parcursul copilăriei, pe măsură ce copiii cresc și își îmbunătățesc abilitățile de comunicare și de reglare emoțională, iar administrarea eficientă a emoțiilor negative contribuie la pregătirea lor pentru intrarea în mediul școlar și pentru interacțiunea cu profesorii și colegii lor. În același timp, semnalează ei, copiii care întâmpină dificultăți în reglarea stărilor de furie și frustrare tind să dezvolte probleme în acest sens, precum și probleme de sănătate fizică. 


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevi care predau elevilor pentru a „gusta” munca de profesor, burse speciale, deschiderea școlilor către profesori universitari și profesioniști din alte domenii, printre măsurile luate de diverse țări pentru a atrage și păstra personalul didactic – studii de caz OCDE

Burse consistente pentru persoanele care parcurg programe de formare inițială sau pachete de sprijin pentru cei care vor să lucreze ca profesori când încă sunt studenți, programe speciale pentru persoanele…
Vezi articolul

INTERVIU „Luni m-am întors la școală” – O elevă din Germania povestește ce înseamnă revenirea la clasă în condiții de distanțare, după multe săptămâni de învățat acasă / „Unii prieteni se bucură că se întorc, eu cred că nu era chiar atât de necesar”

„Trebuie să purtăm mască atunci când venim la școală, să ne spălăm sau să ne dezinfectăm mâinile. Dar în clasă nu purtăm măști, suntem distanțați”, povestește o elevă de clasa…
Vezi articolul

Profesoara Maria Manea, fost secretar de stat în Ministerul Educației: Iulia Cociuba a dat o lecție uriașă de curaj profesorilor ei, aceia care reclamă un statut profesional respectat în societate, dar care nu au, adesea, curajul să lupte împotriva mediocrității și a intereselor de masă

„Am spus-o de multe ori, nu avem o cultură a copilului”, scrie profesoara Maria Manea, fost secretar de stat în Ministerul Educației, într-o reacție pentru portalul totuldespremame.ro la discursul îndrăzneț…
Vezi articolul

În Ungaria, mai mulți adulți cred că pentru a prospera sunt mai utile conexiunile politice și prieteniile decât o diplomă de învățământ superior / Majoritatea populației apreciază că învățământul s-a deteriorat în ultimii 15 ani, perioadă ce se suprapune cu guvernarea Orban – Sondaj

Două treimi (65%) din populația adultă a Ungariei, deci și o bună parte a susținătorilor actualului premier Viktor Orban, apreciază că în ultimii 15 ani s-a înregistrat o deteriorare a…
Vezi articolul

Studiile superioare contează masiv în reușita antreprenorială în România, dar învățământul antreprenorial este în urma majorității țărilor, iar frica de eșec în ceea ce privește inițierea unei noi afaceri este cea mai mare din regiune –  raport internațional

Aproape toți antreprenorii români aflați la început au studii superioare sau postliceale, la fel și peste jumătate dintre antreprenorii consacrați, arată un raport internațional realizat în circa 50 de țări…
Vezi articolul