„La nivel de sistem, foarte puțină valoare adăugată este produsă de școlile private”, iar școlile publice au rezultate mai bune în ansamblu – Andreas Schleicher, expert OCDE, pe baza rezultatelor testării internaționale PISA 2022

[jp_post_view]
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Școlile private produc „foarte puțină valoare adăugată” la nivel de sistem educațional, iar dacă sunt eliminate elementele socio-economice școlile publice au rezultate finale mai bune, a apreciat, în dezbaterea „PISA 2022 – fața necosmetizată a școlii”, Andreas Scheicher, directorul pentru educație al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), cea care derulează programul internațional de evaluare PISA.

Întrebat dacă rezultatele acestei testări internaționale relevă date semnificative despre diferențele dintre școlile private și cele publice, Andreas Schleicher a arătat, în dezbaterea organizată de Edupedu.ro, că „dacă elimini din calcul contextul socio-economic al școlilor, lucru necesar pentru a face o comparație corectă, de fapt școlile publice au rezultate mai bune decât cele private”. 

Și aceasta, chiar dacă, atunci când „te uiți la rezultatul net, școlile private au adesea o performanță mai bună decât cea a școlilor publice”.

Comentariul lui Andreas Schleicher pe tema școlilor publice/private, în cadrul dezbaterii organizate de Edupedu.ro:

  • „În cazul școlilor particulare, situația este interesantă. Dacă te uiți la rezultatul net, școlile private au adesea o performanță mai bună decât cea a școlilor publice. Apoi, dacă elimini din calcul contextul socio-economic al școlilor, lucru necesar pentru a face o comparație corectă, de fapt școlile publice au rezultate mai bune decât cele private.  Depinde cum privești problema. Dacă te gândești ca părinte, probabil vei vedea un avantaj ușor în cazul școlilor private. Dacă te uiți la nivel de sistem, foarte puțină valoare adăugată este produsă de școlile private. Dacă nu ne raportăm la contextul social, rezultatul final nu este mai bun în cazul școlilor private.”  

Analiza privind rezultatele PISA în contextul pandemiei (Volumul II PISA 2022) arată că elevii din școli private au avut rezultate ușor mai bune decât cei din școli publice, la Matematică, atunci când școala avea un profil socio-economic mai scăzut. Raportul se inversa, în favoarea elevilor din școlile publice, în cazul școlilor cu profil socio-economic mai ridicat.

Sursa: OCDE-PISA 2022 Vol. II

Comentariile lui Andreas Schleicher pe această temă – de la min. 1:05:45 în înregistrarea dezbaterii:

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
VIDEO TEXT Dezbatere online: PISA 2022 – fața necosmetizată a școlii / Directorul OCDE pentru Educație, Andreas Schleicher: Diferențele sociale relevate de PISA sunt o provocare imensă pentru România / Ce spun fostul ministru Mircea Miclea, cercetători, profesori și reprezentanți ai mediului de afaceri despre rezultatele și opțiunile României
EXCLUSIV Andreas Schleicher, directorul OCDE pentru Educație: Elevii români sunt adesea foarte buni să-și amintească matematica așa cum sunt învățați, dar întâmpină dificultăți când trebuie să aplice ce au învățat

1 comment
  1. La școlile private, singura valoare adăugată sunt banii, iar la școlile publice, unicul câștig e statutul pe care îl au oamenii aflați în sistem, precum și salariile, indiferent de cuantum, cu atât mai mult cu cât, aceștia aveau și au o cu totul altă agendă profesională zilnică…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Sănătății: Vom permite pentru clasele primare măști textile și vom obliga portul măștilor de uz medical la clasele gimnaziale și liceale / Secretar de stat în Ministerul Educației: Vom vedea dacă mergem pe măști medicale pentru toți elevii de gimnaziu și liceu, sau rămâne în continuare și posibilitatea folosirii măștilor textile

Vom permite pentru clasele primare atât măști textile, cât și măști medicale, a declarat ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, la Digi24. Aceasta a mai spus că purtarea măștilor medicale va fi…
Vezi articolul
Titularizare 2025

DOCUMENT Formularul de consimțământ al părinților pentru testarea antigen a copiilor la școală a fost publicat. Ministerul Sănătății le recomandă părinților să ducă la școală acordul completat încă din prima zi

Ministerul Sănătății a publicat, vineri seara, formularul de consimțământ al părinților pentru testarea antigen a copiilor la școală și le recomandă părinților să ducă la școală acordul completat încă din…
Vezi articolul

Secretomania din jurul legilor Deca. Florian Lixandru: Secretarii de stat din Ministerul Educației au văzut proiectele legilor Educației pe 5 ianuarie, cu 5 zile înainte de a fi prezentate în coaliție / Nu știu cine sunt specialiștii care le-au scris

Florian Lixandru, secretar de stat din partea PSD în Ministerul Educației, a declarat la TVR Info că secretarii de stat, inclusiv el, au primit proiectele legilor Educației în forma finală abia…
Vezi articolul

Burse în valoare de până la 11% din salariul minim și un Consiliu național pentru investiții în infrastructură școlară, printre cerințele din Raportul privind starea învățământului preuniversitar din perspectiva elevilor

Reprezentanții elevilor solicită crearea unei instituții la nivel național care să monitorizeze investițiile în infrastructura școlară – „Consiliul Național pentru Investiții în Infrastructură Școlară”, cu rol de coordonator financiar, se…
Vezi articolul

Posibilitatea de a renunța unilateral la titlul de doctor și înlăturarea răspunderii pentru plagiate după 3 ani, forme de amnistiere a plagiatorilor în proiectul Legii învățământului superior propus de Cîmpeanu, nu mai apar în versiunea Ligia Deca

Posibilitatea dată plagiatorilor de a renunța unilateral la titlul de doctor, promovată în proiectul de Lege a învățământului superior pus în consultare publică, în vară, de fostul ministru Sorin Cîmpeanu,…
Vezi articolul