Ministerul Educației, despre școlile în care vor fi secții pentru alegeri: Vineri nu vor fi suspendate cursurile, iar în zilele de luni doar în situații excepționale se poate decala ora de începere a programului școlar

[jp_post_view]
Foto: Facebook.com – Universitatea din București
Ministerul Educației anunță în săptămâna dinaintea primului tur din alegerile prezidențiale și cu două săptămâni înaintea alegerilor parlamentare că în zilele de vineri nu se impune suspendarea cursurilor la nivelul școlilor și grădinițelor în care vor fi organizate secții de votare. „În zilele de luni, doar în situații excepționale, unitățile de învățământ pot aproba modificări de program”, cum ar fi „decalarea orei de începere a programului“, în funcție de situația de la nivelul fiecărei școli, precizează Ministerul.
  • Amintim că duminică, 24 noiembrie, va fi primul tur al alegerilor prezidențiale în România. Al doilea tur al prezidențialelor va fi duminică, 8 decembrie 2024. Între cele două tururi ale prezidențialelor, duminică pe 1 decembrie se vor desfășura alegerile parlamentare.
  • Este pentru prima dată în istoria României după ’89 când toate cele patru tipuri de alegeri au loc în același an (alegerile locale, alegerile europarlamentare, alegerile prezidențiale și alegerile parlamentare).

Ministerul Educației precizează că recomandările pe care le-a transmis ieri inspectorilor școlari generali sunt următoarele: „în zilele de vineri nu se impune suspendarea cursurilor la nivelul unităților de învățământ”, iar „în zilele de luni, doar în situații excepționale, unitățile de învățământ pot aproba modificări de program (ex.: decalarea orei de începere a programului), în funcție de situația specifică de la nivelul fiecărei școli. Eventualele situații de acest tip vor fi comunicate cu celeritate inspectoratelor școlare județene”.

Comunicatul integral al Ministerului Educației, cu privire la programul de funcționare a școlilor în care se organizează secții de votare pentru alegerile prezidențiale și parlamentare:

„În cursul zilei de 19.11.2024 a avut loc o videoconferință cu inspectorii școlari generali în cadrul căreia a fost discutată și modalitatea de pregătire a unităților de învățământ în care vor fi organizate secții de votare, potrivit celor stabilite în ședința Comisiei tehnice centrale pentru coordonarea activităților de organizare a alegerilor.

În acest context, au fost transmise următoarele recomandări:

  • În zilele de vineri nu se impune suspendarea cursurilor la nivelul unităților de învățământ .
  • În zilele de luni, doar în situații excepționale, unitățile de învățământ pot aproba modificări de program (ex.: decalarea orei de începere a programului), în funcție de situația specifică de la nivelul fiecărei școli. Eventualele situații de acest tip vor fi comunicate cu celeritate inspectoratelor școlare județene.
  • În zilele de luni nu se recomandă suspendarea cursurilor decât în situații care nu permit derularea procesului educațional în condiții de siguranță și cu aprobarea prealabilă a inspectorului școlar general.

Orice modificare de program va fi comunicată în cel mai scurt timp părinților și elevilor”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Ordinul privind organizarea cursurilor pe timp de pandemie

Reprezentanții elevilor, despre reorganizarea agenției care acreditează și evaluează extern toate școlile: Desființarea acestei instituții sau reducerea atribuțiilor sale ar crea un precedent foarte periculos

Reprezentanții elevilor nu sunt de acord cu modificarea atribuțiilor Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP), modificări cerute recent de Asociația Școlilor Particulare, spunând că „ar crea…
Vezi articolul

Andreas Schleicher, directorul pentru Educație al OCDE: O provocare a educației din România este cea a relevanței, să predai mai puține lucruri, dar mai în profunzime / Să gândești ca un om de știință este mai important decât ceea ce știi la Biologie sau Chimie

România se confruntă cu multe provocări în educație, dar, pe lângă cele cunoscute, precum cele care țin de inegalități, precum decalajul urban-rural, una „care, poate, nu beneficiază de suficientă atenție…
Vezi articolul