Rezultate simulare Evaluarea Națională 2025. Subiectele I și II, de tip grilă, au fost clar mai simple decât anul trecut. Ca să iei 5 puteai greși chiar și 4 din 12 grile, spune profesorul de matematică Mădălin Ghiuler

[jp_post_view]
Foto: Edupedu.ro / sursa Ministerul Educației
Profesorul de matematică Mădălin Ghiuler spune că „subiectele I și II, de tip grilă, au fost mai simple anul acesta decât cele de la simularea din 2024 și le-au dat posibilitatea elevilor să ia nota 7, fără să fie nevoiți să calculeze pe o ciornă. Ca să iei 5 puteai greși chiar și 4 din cele 12 grile”, remarcă profesorul. În schimb, la subiectul III, care conține și subiecte de geometrie, au fost probleme mai grele, majoritatea de clasele a VII-a și a VII-a, a mai spus profesorul. Între 80% și 90% dintre elevi nu au obținut niciun punctaj la itemul 6 de la subiectul III, deși exercițiul se află în teste de antrenament, a mai spus profesorul Mădălin Ghiuler, pentru Edupedu.ro.
  • Amintim, o analiză Edupedu.ro arată că anul acesta a fost cel mai mare procent de note peste 5 la Matematică din ultimii 6 ani: aproape 72% dintre elevii de clasa a VIII-a au luat această notă, față de 42% în 2024

„Primul și al doilea subiect, fără nicio discuție, au fost mult mai simple decât anul trecut. Deci au fost destul de aerisite, foarte simple. Ca să iei 5, ar fi trebuit să ai libertatea să greșești chiar și 4 grile din cele 12 grile. Dacă greșești patru înseamnă că nu știi mai nimic. Prin comparație, anul trecut grilele au fost complicate, stufoase”, a spus profesorul de matematică de la Liceu cu program Sportiv și Școala Gimnazială Ștefan cel Mare din Focșani, premiat MERITO în 2022, Mădălin Ghiuler, într-o scurtă analiză pentru Edupedu.ro.

Subiectul I

La subiectul I, primul item care conținea un exercițiu cu ordinea operațiilor, a fost rezolvat de peste 94% dintre elevi.

Rezultatul calcului 25-2X5 este:

Exercițiul de tip grilă a fost vizibil mai simplu ca dificultate decât cel de anul trecut, pe care unul din cinci elevi nu l-a rezolvat.

La simularea din acest an, patru din zece elevi nu au știut să rezolve o fracție, iar trei din zece elevi de clasa a VIII-a nu au știut să calculeze o medie aritmetică la itemul 5.

„La itemul 6 de la subiectul I a avut și o componentă logică și l-au rezolvat 95% dintre elevi, iar la itemul 2, calcul de procente, au greșit 14%, dar cine nu citește, greșește”, spune profesorul de matematică. 

Subiectul al II-lea

„La subiectul al II-lea întrebările de tip grilă au fost mai ușoare față de anul trecut. La geometrie, nici anul trecut n-a fost simplu, dar anul acesta a fost mai practic”, spune Mădălin Ghiuler.

Itemii 5 și 6 nu au fost rezolvați de aproape 40% dintre elevi. Era vorba despre probleme dcu figuri geometrice cub și cerc.

Subiectul III

La ultimul subiect, aproape 90% dintre elevi au primit punctaj zero la 5 itemi. Jumătate dintre elevii participanți, adică în jur de 80 de mii, nu au obținut nici un punctaj la punctul a de la problema de algebră și aproape 80% nu au știut să rezolve punctul b.

„La subiectul al III-lea punctul b cu siguranță au făcut mult mai puțini pentru că i-a pus într-o situație mai rar întâlnită. Adică au rezistat doar cei care au studiat destul de bine. Se cerea suma de bani știind că unul avea cu 10% mai mult decât celălat. Și asta i-a pus în dificultate pe copii”, mai spune profesorul de matematică Mădălin Ghiuler.

Itemul 5 de la subiectul III a fost rezolvat de jumătate dintre elevi, un procent ridicat comparativ cu gradul de rezolvare al itemilor de la acest subiect.

„Itemul 5, punctul a a fost de un procent mare, iar itemul 4 punctul a, într-un procent mai mic pentru că a fost un pic de gândit acolo. Iar itemii 4 b și 5 b au fost cei care au făcut diferența, între elevii care au luat 95 și 90 de puncte”, spune Mădălin Ghiuler.

La itemul 6, 90% dintre elevi nu au rezolvat problema ce conținea un tetraed.

„Cine n-a făcut la itemul 6 a nu a făcut nici la 6 b, deși problema 6 se regăsește multe teste de antrenament din setul de 40 din 2020, pe pandemie, dar și într-un test dat sau la rezervă de prin 2000. Nu prea s-a accentuat nu știu, superficialitatea. Nu prea puteai să faci ceva din reflex decât Subiectul III 5 a și 3 a. În rest trebuia să știi carte”, a explicat profesorul de matematică, Mădălin Ghiuler.

Vezi aici analiza pe itemi de la simularea evaluării naționale 2024

Informații de context

Aproape 72% dintre elevii de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2025 au luat la Matematică note mai mari sau egale cu 5, potrivit datelor Ministerul Educației. Este vorba despre 115.879 de elevi cu note mai mari sau egale cu 5. Din 2019 și până în prezent este cel mai mare procent de note peste 5 de la simularea pentru Evaluarea Națională de clasa a VIII-a.

Conform datelor Ministerului Educației, la Matematică, din 161.004 de lucrări evaluate, 115.879 sunt cu note mai mari dau egale cu 5.

581 de elevi au obținut nota 10 la proba de Matematică din cadrul simulării Evaluării Naționale. La polul opus, 861 au luat note cuprinse între 1 și 1.99. Citește aici analiza Edupedu.ro.

DESCARCĂ SUBIECTE Simulare Evaluarea Națională 2025, Matematică
DESCARCĂ Barem simulare Evaluarea Națională 2025, Matematică
Citește și:
ANALIZĂ Cel mai mare procent de note peste 5 la Matematică din ultimii 6 ani: aproape 72% dintre elevii de clasa a VIII-a / Rezultatele simulării Evaluării Naționale 2025, publicate de Ministerul Educației și Cercetării
Rezultate simulare Evaluarea Națională 2025. Scădere de aproape 10 puncte procentuale a notelor peste 5 la Limba română și o creștere cu aproape 30 de puncte la Matematică, față de anul trecut
Subiecte Matematică – simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2025. La problema de geometrie în spațiu, ultimul item, elevii au avut un tetraedru regulat
Baremele de corectare și notare pentru Matematică, simularea Evaluării Naționale 2025, publicate de Ministerul Educației
Exercițiul de clasa a II-a pe care un elev din cinci nu l-a rezolvat la simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a, la Matematică

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Înscrierea la Evaluarea Națională Documente / Foto: Pexels.com

Eliminarea sporului de doctorat în sistemul public, cu câteva excepții, și un registru electronic al tuturor diplomelor din 1990 până în prezent – printre solicitările lansate de 50 de personalități din mediul academic și societatea civilă către viitorii parlamentari

50 de personalități din mediul academic, universitar si din societatea civilă au semnat și transmis redacției G4Media.ro o scrisoare deschisă trimisă către viitorii parlamentari, în care sunt enumerate cinci măsuri…
Vezi articolul

Pot fi identificați din timp pedofilii și abuzatorii sexuali din școli și universități? Anca Panfil, medic primar psihiatru: Sunt și metode chimice de restricționare a activității sexuale pentru abuzatorii dovediți, în America. La noi, legislația e încă permisivă / Diriginții, profesorii de biologie trebuie să le explice copiilor ce este permis și ce nu cu corpul lor

Trei profesori și persoane care lucrau cu copiii au fost acuzați în ultimele 10 zile de pedofilie, de abuzuri sexuale, de viol cu victime elevi și studente. Cum apar aceste…
Vezi articolul

Simulări pentru Evaluarea Națională 2022 și Bacalaureat 2022 organizate la sfârșitul lunii pentru elevii din județul Brăila, de către inspectorat. La nivel național nu există niciun calendar al acestora

Elevii de clasa a VIII-a și cei de clasa a XII-a/a XIII-a de la școlile și liceele din Brăila susțin simulări pentru Bacalaureat 2022 și Evaluarea națională 2022, potrivit unei…
Vezi articolul

INTERVIU „Ceaușescu și-a conturat imaginea de șmecheraș care poate să-i fraierească pe străini. E un avatar cotidian pe care îl întâlnim la tot pasul” – profesoara de Istorie Andreea Laura Martinescu, despre lecțiile comunismului. Ceea ce nu trebuie să repetăm niciodată este „forțarea ingineriilor sociale, în special egalitatea prost înțeleasă”

Ce au uitat românii în cei 32 de ani de la căderea comunismului? Și mai important, cum facem să ținem minte răul care ne-a ținut prizonieri aproape 50 de ani…
Vezi articolul

Ministerul Educației aduce laolaltă indicatorii folosiți pentru a vedea situația de fapt din universități și felul cum ele pregătesc studenți pentru piața muncii – proiect / Nu se știe ce se întâmplă cu datele raportate către instituții precum Statistica, lipsesc indicatori pentru activități-cheie   

Un nou proiect de ordin pus în transparență de Ministerul Educației urmărește să adune într-un singur loc indicatorii folosiți pentru a monitoriza situația de fapt din universități și cum pot…
Vezi articolul