Trei universități de stat, șase academii militare și 22 de universități particulare nu au dreptul să facă module pedagogice, care pregătesc viitorii profesori

[jp_post_view]
Pregătire gratuită la istorie
Foto: Facebook.com / Facultatea de Istorie
Peste 30 de instituții de învățământ superior din România nu fac parte din lista celor care au voie să organizeze cursuri pentru formarea psihopedagogică a viitorilor profesori, cunoscute sub numele de „module pegagogice” sau „DPDD-uri”, potrivit unui ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial. Din cele 67 de universități care pot pregăti cadre didactice, cel mai multe sunt de stat – 41, una este militară și alte 12 private. Este vorba despre ordinul 5.191 din 18 septembrie 2019, publicat în Monitorul Oficial joi, 26 septembrie.
  • Amintim că Executivul European a recomandat ieri României, în Monitorul pe Educație 2019, „reproiectarea formării inițiale a cadrelor didactice„.
  • DPPD-urile reprezintă formarea inițială a profesorilor, iar falimentul acestor DPPD-uri îl vedem anual la examenele de titularizare și definitivat
  • Legea educației prevede din 2011 înlocuirea DPPD-urilor cu un masterat didactic, pe model finlandez
  • Potrivit surselor Edupedu.ro, unul dintre motivele pentru care universitățile s-au opus desființării DPPD-urilor și înlocuirii acestora cu masteratul didactic este dispariția de pe lista universităților care au dreptul să formeze viitorii profesorii a acelor instituții de învățământ superior care nu au facultăți de științe ale educației. Concret, ASE a fost printre cele mai vocale universități împotriva masteratului didactic, potrivit surselor Edupedu.ro, acest masterat amenințând financiar academia care și-ar fi pierdut dreptul de a forma profesori de economie

Ordinul publicat ieri prevede că „programele de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică sunt acreditate și se evaluează periodic de către Ministerul Educației Naționale”, prin ARACIS.

Din lista publicată de ministerul Educației pentru 2019-2020 lipsesc 3 Universități de stat:

  • Universitatea de Medicină și Farmacie Carol Davila din București
  • Universitatea Maritimă din Constanța
  • Universitatea de Medicină și Farmacie „Victor Babeș” din Timișoara

Din cele 7 universități cu profil militar, doar Universitatea Națională de Apărare „Carol I” poate organiza asemenea cursuri.

În privința instituțiilor de învățământ superior privat, sunt 12 universități care au dreptul să predea modulele pedagogice, din cele 38 câte sunt în România, potrivit documentului citat.

În anul universitar 2019-2020 pot organiza Programul de formare psihopedagogică instituțiile de învățământ superior acreditate de mai jos:

În anul universitar 2020-2021 vor avea dreptul de a organiza Programul de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică numai instituțiile de învățământ superior acreditate care au parcurs/vor parcurge procedura de evaluare externă specifică acestui program și au obținut/vor obține, în perioada 1 octombrie 2015 – 30 septembrie 2020, avizul acordat prin hotărârile Consiliului Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior sau de către o altă agenție de asigurare a calității, din țară sau din străinătate, înregistrată în Registrul european pentru asigurarea calității în învățământul superior (EQAR), mai prevede documentul.

FOTO: Facultatea de Istorie a Universitatii Bucuresti

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Radu Alexandru Dincă, profesor de 10 la Titularizare, dar fără post: Este nevoie ca toată lumea să fie testată la un moment dat, în mod egal, și să nu mai existe permanență în sistem

Radu Alexandru Dincă este absolvent al Facultății de Filosofie din cadrul Universității din București și unul dintre puținii candidați din București care au obținut nota 10 la Titularizare. Cu toate…
Vezi articolul

Situațiile de criză aduc cuplurile împreună și le determină să-și construiască fonduri de urgență. Totuși, este nevoie mai mare de educație financiară – studiu / Trei tipologii de cupluri din perspectiva relației cu banii

Majoritatea cuplurilor de lungă durată și care locuiesc împreună pun veniturile la comun, iar datoriile și crizele apropie cuplurile, și le determină să aibă un fond de urgență, arată studiul…
Vezi articolul

Vacanțele lungi conduc la pierderi de învățare pentru elevii vulnerabili, spune ministra Educației din Franța, care anunță că din 2026 ar putea tăia din cele 8 săptămâni de vacanță de vară

Ministrul Educației Naționale din Franța, Élisabeth Borne, a anunțat în fața senatorilor lansarea unei „mari consultări privind timpul școlar”, reluând dezbaterea sensibilă despre durata vacanțelor de vară. Potrivit declarațiilor acesteia,…
Vezi articolul