Noile planuri-cadru – discutate astăzi la Ministerul Educației. Secretarul de stat pe preuniversitar, despre o posibilă amânare a reducerii numărului de ore: Se iau în calcul toate variantele posibile

[jp_post_view]
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Ministrul Educației anunță pe agenda sa de astăzi o “întâlnire de lucru pentru discutarea planurilor-cadru”. Contactată de Edupedu.ro, Luminița Barcari, noul secretar de stat pentru preuniversitar, a declarat că “este doar o primă întâlnire a grupului de lucru ce are în vedere discutarea planurilor-cadru aprobate”. Întrebată dacă are în vedere amânarea aplicării legii ce reduce numărul de ore de școală, în contextul în care aceasta este abia prima întâlnire a grupului de lucru și legea ar trebui să se aplice din septembrie 2020, Barcari a răspuns: “se iau în calcul toate variantele posibile; să vedem ce părere au și partenerii noștri de dialog”.
  • Amintim că la finalul anului trecut ministrul Anisie anunța că noile planuri-cadru cu un număr redus de ore vor fi puse în consultare publică în ianuarie 2020

Ministerul Educației a publicat în această dimineață agenda ministrului Monica Anisie, pentru ziua de 23 ianuarie 2020. Ministerul anunță astfel că Anisie are programată, la ora 12:00, o „întâlnire de lucru pentru discutarea planurilor-cadru”.

Contactată de Edupedu.ro, Luminița Barcari, noul secretar de stat responsabil cu învățământul pentru preuniversitar, a declarat că “este doar o primă întâlnire a grupului de lucru ce are în vedere discutarea planurilor-cadru aprobate. Ne vom concentra în primul rând atenția pe ce avem de făcut la următoarele întâlniri: deci stabilim o procedură de lucru la această primă întâlnire. Noi am convocat mai multe persoane”.

În ceea ce privește coordonatorii acestui grup de lucru, Barcari a afirmat: “Eu mă ocup, împreună cu doamna Daniela Bogdan și alături de noi este dl decan Lucian Ciolan [Facultatea de Psihologie și Științele Educației de la Universitatea din București – n.red.], dl Staș, experți în educație, de aceea nu pot să lansez niște idei, pentru că este o prima întâlnire de lucru și o să vedem cu ce începem. Acum stabilim ce vom face la întâlnirile următoare, deci o procedură de lucru, și vom stabili și programul întâlnirilor, pentru că este evident că nu ne vom opri la doar o întâlnire”.

Întrebat dacă Ministerul Educației va proroga legea care taie cu până la 9 ore pe săptămână în gimnaziu – lege aprobată de Parlament în octombrie 2019 și care are ca termen de aplicare septembre 2020 -, secretarul de stat pe preuniversitar a declarat, pentru Edupedu.ro: “Nu mă pot pronunța acum asupra niciunui aspect. Până nu ne întâlnim și nu vom discuta, nu pot declara nimic. Se iau în calcul toate variantele posibile; să vedem ce părere au și partenerii noștri de dialog”.

Avem și reprezentanți de la Institutul de Științe ale Educației, și de la Centrul Național de Evaluare și Examinare, avem un grup de lucru format din vreo 23 de persoane, a precizat Barcari.

Informații de background

Întâlnirea de la Minister vine în contextul în care Parlamentul a votat în octombrie 2019 o lege care scade, începând de anul școlar viitor, numărul de ore pentru cele trei cicluri din învățământul preuniversitar. Legea prevede “în medie” 20 de ore pe săptămână în clasele I-IV (față de 19-22 ore în prezent), 25 de ore la gimnaziu (față de 26-34 în prezent) și 30 la liceu.

Tot acum Ministerul Educației trebuie să modifice curriculumul de liceu, pentru a fi în concordanță cu înnoirea curriculară din învățământul gimnazial, care a ajuns să se aplice la clasa a VII-a. Întârzierea aprobării noilor planuri-cadru și a programelor școlare noi de liceu va angrena automat o nouă întârziere a tuturor manualelor, de data aceasta la liceu.

La scurt timp după ce a preluat mandatul de ministru, Monica Anisie a declarat la Europa FM că legea care mișcorează numărul de ore la gimnaziu și care tocmai fusese aprobată de Parlament va conduce la realizarea unui nou plan-cadru și va însemna tăieri de discipline.

E vorba de regândit modul în care disciplinele s-ar putea preda. Că nu e vorba de tăiat ore, ci de tăiat discipline”, declara Monica Anisie, pe 12 noiembrie, într-un interviu acordat Europa FM.

Noile planuri-cadru trebuie “să fie construite din perspectiva a ceea ce un elev poate duce, nu din perspectiva a ceea ce profesorul ar trebui să aibă“, a adăugat atunci ministrul, precizând: “să știți că ne gândim și la profesorii care vor rămâne fără catedră, dacă nu mai există disciplina respectivă în planul-cadru“.

Doar o zi mai târziu, același ministru Monica Anisie a revenit asupra propriei declarații și a spus că „nu trebuie neapărat să renunțăm la anumite discipline. Putem regândi într-un fel această predare-învățare”.

Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Citește și:

 


5 comments
  1. Abrambureala continua! Asa cum a venit ministresa Anisie, asa va pleca si ea ca si ceilalti. Si mai mult decat atat, nu se va schimba nimic in bine!

  2. Ar fi interesant sa faceti un experiment, unic in Romania: sa nu mai modificati programele scolare in fiecare an, de fapt sa nu mai modificati nimic pana nu ati masurat efectele ultimelor modificari pe cel putin un ciclu de scolarizare, pentru ca ati transformat scoala in casa de nebuni.

    1. MASURAT! Acesta e cuvantul cheie.
      Nu s-a masurat nici unul din efectele produse de schimbarile halucinante din ultimii 30 de ani, iar ‘specialistii in educatie’ au alte probleme.
      Scuze, dar mor cand aud termenul asta, sub auspiciile caruia s-au emis si se emit cele mai aberante teorii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Ministerul Educației atacă în instanță hotărârea prin care CNCD l-a acuzat de discriminare pentru că nu a acordat bursele de clasa a V-a și liceenilor din mediul rural / De un an, acești elevi încă nu au primit bursele 

Ministerul Educației a atacat în instanță decizia Consiliului Național de Combatere a Discriminării, din 16 noiembrie 2022, prin care fusese amendat cu 10.000 de lei pentru că prin ordinul de…
Vezi articolul

VIDEO Experiența „Școlii din valiză”: Conținutul este printre principalele provocări ale educației digitale / Trebuie să abordezi și problemele de bază ale comunităților – Angela Galeța, Fundația Vodafone România

Realizarea de conținut pentru educație digitală este una dintre cele mai mari provocări, iar orice proiect de digitalizare în învățământ trebuie să meargă dincolo de furnizarea de ajutor precum dispozitive,…
Vezi articolul

Dezastru la cheltuirea banilor europeni în școlile din Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar PNRAS – doar 350 de milioane de lei într-un an și jumătate, adică 18% execuție bugetară din totalul sumei disponibile / În cele două mandate ale Ligiei Deca nici măcar nu au fost semnate contractele din PNRAS II

Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar are până acum doar 1409 proiecte, adică școli, în implementare – a anunțat ministrul Educației Ligia Deca luni, 25 martie, în prima conferință din…
Vezi articolul

Titularizare 2025. Din 30 mai și până pe 27 iunie se desfășoară probele practice și inspecțiile speciale la clasă. Nota de la aceste probe are o pondere de 25% în media de repartizare

În perioada 30 mai – 27 iunie au loc probele practice/orale și inspecțiile speciale la clasă, precum şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe, conform calendarului oficial pentru Titularizare 2025. Graficul pentru desfășurarea…
Vezi articolul

Poliția Română publică date despre „un studiu” în care aproape un sfert din copiii participanți susțin că li s-au spart conturile de socializare sau de e-mail, fără să spună câți copii au participat sau alte detalii despre cercetare care să o facă relevantă

Poliția Română publică date despre „un studiu” în care aproape un sfert din copiii participanți susțin că li s-au spart conturile de socializare sau de e-mail. Instituția susține că cercetarea…
Vezi articolul