HARTA Cum se deschid școlile în marile orașe din România. Bucureștiul și majoritatea reședințelor de județ sunt în galben. Patru mari municipii rămân în roșu, iar șase în verde / Orașele aflate la limită

[jp_post_view]
Harta: Scenariile de deschidere a scolilor / Sursa: G4Media
Bucureștiul și majoritatea reședințelor de județ se încadrează în scenariul galben pentru redeschiderea școlilor, potrivit ratei de incidență COVID-19 de la acest moment, cu trei zile înainte de reluarea cursurilor. În același timp, patru mari orașe rămân în scenariul roșu, în timp ce alte șase sunt în verde, scrie G4Media.ro. Câteva municipii sunt acum la limită să treacă în alt scenariu.

Conform datelor centralizate de G4Media.ro de pe site-urile și paginile de Facebook ale prefecturilor, direcțiilor de sănătate publică și primării, la acest moment, majoritatea reședințelor de județ și municipiul București sunt în scenariul galben, având rata de incidență a cazurilor de COVID-19 între 1 și 3 la mie.

În schimb, patru mari orașe sunt în scenariul roșu, adică o incidență de peste 3 la mie și, la rata de acum, au șanse foarte mici să ajungă sub acest prag până duminică: Alba Iulia – 3.37, Baia Mare – 3.99, Timișoara – 3.96 și Zalău – 3.27.

De cealaltă parte, șase reședințe de județ sunt în scenariul verde (rata sub 1 la mie) și toți copiii de aici vor reveni în bănci începând de luni: Pitești, Buzău, Focșani, Călărași, Miercurea Ciuc și Slatina.

Vezi INFOGRAFIC detaliat și citește articolul complet pe G4media.ro


3 comments
  1. Nu pricep care este rolul hartii?
    Vorbim de localitati nu conteaza situatia la nivelul judetului.

  2. Nu știu și nici nu ma interesează ce în capul ministrului, e clar ca consideră pandemia un fleac și cred ca are sentimentul ca gestul lui de „curaj” și „revenire la normalitate” va rămâne în istorie.
    Eu doar pot transmite părinților ca decizia e a lor, școala nu mai de mult vreo necesitate, e o chestie ca și Crăciunul – afacere sentimentala. Deci dragi prieteni, dacă copiii dumneavoastră s-au saturat de online și nu mai pot de nerăbdare sa se întoarcă la școală – urați-le spor la învățat și socializat. Dar dacă nu sunt convinși, ei nu dumneavoastră, nu-i stresați – o săptămână ii puteți motiva ca parinti, apoi dacă nu se mobilizează școală sa transmită și online – o luna puteți sa o țineți în viroze și după, mai vedeți cum evoluează lucrurile.
    Cat despre „pierderi” , sa fim serioși e plin netul de meditații gratis. Dar și de cursuri și certificări. Online a fost pentru mulți o ocazie de a-și optimiza timpul, de a derula proiecte personale ar fi păcat sa fie întrerupte din conformism.
    Eu nu-mi trimit copilul la școală și nici prietenii mei nu o fac, stilul asta de azi pe miine nu îl mai accept, minciunile cu suntem pregătiți iar dacă nu improvizam ceva ma lasă rece. E logic sa deschizi scolile unde online nu funcționează, dar unde merge bine – chiar mai bine ca înainte – la ce sa te grăbești? Din contra ar trebui la nivelul fiecărei scoli regandit ce se va face de aici inainte fata în fata și ce rămâne în online permanent. Se blamează online-ul dar a rezolvat atatea blocaje și probleme: timpi morți, navete, bullying, evaluări automate, descoperirea aplicațiilor care simplifica viata de elev și nu numai, comunități de studiu la nivel național, participarea la activități sportive sau artistice în cadrul unor cluburi, popularizarea unor proiecte și bune practici etc.
    Succes tuturor!

    1. De acord! Mulți elevi spun că regretă deja școala online. Sunt elevi de liceu care fac naveta zilnic de la zeci de kilometri și se trezesc la 4 dimineața și ajung acasă la 4 dupămasa. Frecvent apar probleme cu autobuzele care se defectează, nu vin la timp sau deloc…
      Mai sunt elevii timizi , așa-numiții tocilari care au înflorit în online, fără să fie intimidați de colegii răutăcioși. Sunt atâția elevi care vor să se concentreze pe învățat, nu pe morala pe care o face dascălul nesimțiților clasei. Sunt elevi care nu mai sunt terorizați în pauze de „bullies”. Profesorul poate să se concentreze pe predare, exerciții, nu să facă pe asistentul medical și agentul de pază. Pe cine avantajează graba asta de a deschide școala, cu toate riscurile? De acord cu reîntoarcerea în bănci a celor din ciclul preșcolar și primar. Dar pentru ceilalți riscul nu merită.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Abandonul școlar – o problemă pe care tinerii din România o văd la fel de gravă precum prețurile mari sau corupția / Există încredere în școală, dar modul în care ea îi pregătește pe elevi pentru viață și muncă e o problemă serioasă – sondaj IRES

Tinerii din România au încredere relativ ridicată în sistemul educațional preuniversitar, dar, în același timp, ei observă probleme acute în acest sistem. Abandonul școlar este una dintre principalele probleme pe…
Vezi articolul

Paradoxul Nichifor Crainic în liceul românesc: Noul manual privind Holocaustul îl portretizează ca ideolog al extremei drepte / Manualele de limba română încă folosite de Ministerul Educației în școli omit activitatea sa legionară și antisemită și le dau elevilor teme cu „Binele suprem” și „atmosfera autentic religioasă” din poeziile lui

Nichifor Crainic, reprezentant proeminent al regimului legionar din perioada interbelică și al antisemitismului, introdus de Ministerul Educației în subiectele la limba română – Bacalaureat 2025 este prezent și în manualele…
Vezi articolul
Titularizare 2025

Document al Comisiei Europene: Munca de profesor în România se confruntă cu provocări semnificative, iar salariile scăzute au redus atractivitatea profesiei / Creșterea calității învățământului presupune să se lucreze în primul rând cu cadrele didactice existente

Salariile scăzute ale profesorilor din România au redus atractivitatea profesiei și reprezintă unul dintre factorii care au dus la provocările semnificative cu care se confruntă meseria de cadru didactic, factori…
Vezi articolul