A scăzut numărul minim pentru a înființa o clasă pentru adulții care nu au finalizat învățământul primar, prevede metodologia programului „A doua șansă”

6.767 de vizualizări
Foto: © Iakov Filimonov | Dreamstime.com
Școlile pot înființa clase pentru cei care nu au finalizat învățământul primar, gimnazial sau liceal, după ce metodologia Programului „A două șansă”, care se aplică începând cu anul școlar viitor, a fost publicată în Monitorul Oficial. În cazul învățământului primar, spre deosebire de metodologia anterioară, este precizat că numărul minim de elevi pentru constituirea unei clase este 10.
  • Pentru a înființa aceste clase, școlile au nevoie de avizul inspectoratelor județene, respectiv al Inspectoratului Școlar al Municipiului București.

Potrivit documentului, în Programul „A doua șansă” – învățământ primar se pot înscrie persoane care au depășit cu cel puțin 4 ani vârsta de școlarizare corespunzătoare clasei și care se află în una dintre următoarele situații: 

  • nu au parcurs nicio clasă din învățământul primar;
  • au abandonat școala pe parcursul învățământului primar.

Clasele pentru învățământul primar pot avea un număr minim de 10 cursanți și un număr maxim de 16 cursanți. În metodologia veche, pentru a se constitui o clasă, numărul minim era de 12 elevi, dar nu mai mult de 20.

Amintim că anul trecut a fost modificat numărul maxim și minim de elevi pentru fiecare clasă de liceu și școală profesională printr-un ordin de ministru. Astfel, o clasă la învățământul primar cuprinde în medie 17 elevi, dar nu mai puțin de 10 și nu mai mult de 22. Pentru învățământul gimnazial, clasa cuprinde în medie 22 de elevi, dar nu mai puțin de 10 și nu mai mult de 26.

În cadrul acestui program, clasele primare pot fi constituite pe nivel de studiu sau în regim simultan și durata standard este de 2 ani.

Programul „A doua șansă” – învățământ secundar este structurat în ani de studiu, echivalenți din punct de vedere curricular cu clasele V—VIII din învățământul gimnazial și, după caz, cu clasele IX—X din ciclul inferior al învățământului liceal. Se pot înscrie persoanele din următoarele situații:

  • au absolvit învățământul primar; 
  • au parcurs una sau mai multe clase corespunzătoare învățământului gimnazial (a V-a, a VI-a, a VII-a).

Atât pentru cursanții de la învățământul primar, cât și cei de la învățământ secundar, „cursurile pot fi planificate într-un orar flexibil — dimineața, după-amiaza sau seara, sâmbăta sau duminica, inclusiv în timpul vacanțelor școlare, conform deciziei luate de consiliul de administrație al fiecărei unități de învățământ, după consultarea cursanților înscriși în program”.

Foto: © Iakov Filimonov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
    1. Informații și detalii găsești la Inspectoratul Școlar din judetul tău . Înscrieri în programul ADS se pot face și în luna februarie . Trebuie sa te interesezi la Inspectoratul Școlar care sunt școlile din județ care sunt acreditate pentru programul ADS A doua șansă .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii din clasele primare cu performanțe în concursurile școlare, sportive și artistice să poată primi bursele de excelență olimpică și bursele de merit – solicită oficial Avocatul Poporului / Legea învățământului Deca-Iohannis și metodologia pentru noile burse i-au eliminat din calcul în acest an școlar

Elevii din învățământul primar cu rezultate deosebite trebuie să poată primi din nou burse de excelență olimpică și burse de merit, atâta vreme cât la competițiile Ministerului sunt admiși să…
Vezi articolul

Fizica, predată prin aplicații practice de la clasa a V-a, în locul unei ore de Matematică, plus renunțarea la teze – primele efecte ale școlii pilot de la Curcani, Călărași, explicate de directorul Vifor Dorobanțu: Copiii au fost extrem de încântați, le place să li se predea științe. Am observat mai multă teamă la profesori

În prima lună de aplicare a programului pilot la Școala Gimnazială nr. 1 de la Curcani, județul Călărași, directorul școlii, Vifor Dorobanțu spune că „am observat mai multă teamă la…
Vezi articolul

Articol susținut de ROMANIA TECH NATION

„Să dai un LED și o baterie unui copil și să vezi ce construiește cu ele e fascinant / Părinții au fost surprinși de ingeniozitatea copiilor lor”, a povestit profesoara Ana Chirețescu despre elevii ei, care au participat la concursul de robotică NEXTLAB.TECH

Profesoara Ana Chirețescu, care predă informatică și tehnologie la Colegiul Economic „Anghel Rugină” din Vaslui, participă din 2019 cu elevii ei la concursul de robotică NEXTLAB.TECH și a povestit într-un interviu pentru…
Vezi articolul

Conferință organizată de Fundația Vodafone și Edupedu.ro

Mircea Miclea: Viitorul e hibrid! Ca să folosească eficient tehnologiile digitale, profesorii trebuie să se gândească dacă aplicațiile de la clasă favorizează adâncimea procesării informației. Ce rămâne în capul elevului este ceea ce este procesat în adâncime, nu ce este accesat ușor

„Viitorul în care vom trăi va fi un viitor hibrid“, atrage atenția profesorul Mircea Miclea, fost ministru al Educației și fondatorul școlii cognitive în psihologia românească. „Modul în care va…
Vezi articolul