Abandonul școlar a afectat mai mult fetele decât băieții în pandemie, mai ales în Europa Centrală și de Est / Impactul social și economic al Covid-19 asupra diferențelor de muncă, remunerație sau educație între femei și bărbați, analizat într-un prim studiu global

[jp_post_view]
Foto © Ronstik | Dreamstime.com
Abandonul școlar, pierderea locului de muncă, nevoia de a munci fără remunerație, precum și violența domestică sunt probleme care, în pandemia Covid-19, au afectat mai mult femeile decât bărbații, potrivit unui studiu global pe tema impactului pandemiei asupra egalității de gen, publicat săptămâna aceasta în The Lancet. Studiul, realizat de o echipă de cercetători de la Universitatea din Washington (Seattle), indică un regres pentru eforturile de asigurare a egalității de gen în domeniile economic și social, mai ales în țările mai puțin dezvoltate.

Analiza cercetătorilor de la universitatea americană pleacă de la premisa că genul devine un factor semnificativ pentru efectele sociale, economice și de sănătate ale pandemiei. Autorii au folosit, pentru identifica efectele indirecte ale Covid asupra societății, seturi de date acumulate în 2020-2021, la nivel internațional.

Astfel, studiul ajunge la concluzia că probabilitatea abandonării studiilor, din alte motive decât închiderea școlilor, a fost în perioada pandemiei mai mare în rândul femeilor și fetelor decât în cel al bărbaților și băieților. Cele mai mari diferențe de gen, la acest indicator, au fost înregistrate în Europa Centrală, Europa de Est, Asia Centrală și sudul Asiei.

În același timp, în perioada martie 2020-septembrie 2021, pe eșantioanele folosite în bazele de date analizate, era mai probabil ca femeile să declare pierderea sau nesiguranța locului de muncă, în comparație cu bărbații. La nivel global, în septembrie 2021 aproximativ un sfert (26%) din femeile incluse în studiile agregate și care aveau o slujbă la începutul pandemiei își pierduseră locul de muncă.

  • Tot femeile au fost mai afectate decât bărbații de nevoia de a renunța la locul de muncă pentru a avea grijă de alte persoane.
  • Și în perioada analizată era mult mai probabil ca femeile să raporteze o creștere a violenței din motive ce țin de gen, pe parcursul pandemiei.

Autorii studiului apreciază că, din punct de vedere al vaccinării populației lumii împotriva Covid-19, se poate vorbi despre atingerea egalității de gen, dar distribuția inegală a vaccinurilor pe mapamond poate determina o reducere a vaccinării femeilor și, deci, la o creștere a diferențelor și în cazul acestui indicator.

Potrivit studiului:

  • “Impactul pandemiei Covid-19 asupra indicatorilor legați de sănătate sau de indicatori de altă natură și implicațiile asupra diferențelor de gen au fluctuat pe parcursul pandemiei. Acest studiu produce dovezi pentru dezechilibre în ceea ce privește indicatorii de sănătate, sociali și economici, femeile fiind afectate disproporționat din mai multe puncte de vedere. O constatare încurajatoare este aceea că, pe parcursul pandemiei, multe diferențe de gen observate inițial au scăzut considerabil”.

Studiul a fost realizat pe date culese din 193 de țări și în rândul populației indiferent de venituri.

Foto: © Ronstik | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Tichete educaționale 2024

“Declarația” guvernului privind salarizarea profesorilor, publicată în Monitorul Oficial – ”soluție” dezgropată de Nicolae Ciucă din epoca Adrian Năstase: cinci ”declarații” emise de guvern și publicate în Monitor acum 20 de ani

O monitorizare realizată de Edupedu.ro a identificat, pe Portalul Legislativ, sute de documente ce conțin în titlu cuvântul “Declarație”, dar dintre acestea doar cinci au fost emise de Guvernul României…
Vezi articolul

Grupul profesorilor de „specialitate” care a analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale recomandă profesorilor de limba română să realizeze hărți mentale cu elevii pentru a putea învăța mai ușor, să îi încurajeze să-și exprime punctul de vedere și să rezolve fiecare cerință în parte, chiar și parțial – raport

Profesorii de limba română sunt sfătuiți de grupul profesorilor de „specialitate” din cadrul Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație care a analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale pe itemi…
Vezi articolul

EXCLUSIV Majoritatea școlilor cu predare în limba germană nu respectă legea și nici dreptul minorității de a primi integral instruire în limba maternă, dar Ministerul susține că ele își păstrează statutul pentru că „elevii nu pot fi privați de acest drept” / Statisticile existente arată că sunt școli cu secții germane care au zero materii predate în această limbă

Liceele și școlile cu predare în limba germană sunt obligate, prin lege, să predea toate disciplinele în această limbă. Cu toate acestea, datele disponibile privind predarea în școli cu secții…
Vezi articolul