Academia Română respinge asocierea instituției cu ideile suveraniste și filoruse / Academia l-a primit ca membru pe cel care a scris prefața la o carte a ideologului putinist Dughin și organizează simpozioane cu parlamentar al partidului extremist AUR și cu cercetător care susține că SUA ar pornit războiul din Ucraina

[jp_post_view]
Academia Română / Foto: Inquam Photos – George Călin
Academia Română respinge „hotărât” orice acuză care se aduce instituţiei şi preşedintelui Ioan-Aurel Pop cu referire la o ipotetică susţinere a ideilor „nociv naţionaliste”, antieuropene şi anti-NATO, calificând drept „răuvoitoare”, „nedreaptă” şi „chiar periculoasă” asocierea sa cu ideile suveraniste şi filoruse, potrivit unui comunicat citat de Agerpres.

Poziţia Academiei survine în contextul alegerilor prezidenţiale şi parlamentare care au loc în România şi al „ascensiunii unor forţe politice antioccidentale, însoţită de spaimă, dar şi de acuze din partea presei, inclusiv la adresa Academiei Române”.

Reamintim că Academia Română l-a primit ca membru corespondent pe Ilie Bădescu, sociologul care a scris prefața la una din cărțile lui Dughin, în ciuda unei scrisori deschide semnate de zeci de intelectuali.

Scrisoarea deschisă este semnată de profesori de la cele mai mari universități din România, precum și de directorul Institutului „Elie Wiesel”.

Citește articolul integral pe G4Media.ro.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Federația asociațiilor de părinți se opune examenelor de admitere la liceu, prevăzute ca opțiune în „România Educată”: vor duce la lipsă de transparență, de echitate și egalitate de şanse și la o ierarhie nefirească între școli, nu oferă garanția integrității

Posibilitatea unor licee de a organiza examene proprii de admitere, separate de examenul de evaluare națională, conform proiectului România Educată, a “stârnit un val de îngrijorare în rândul majorității părinților”,…
Vezi articolul

Elevii capabili de excelență pot promova doi ani de studii într-un an școlar, iar colegiile naționale care înființează clase de excelență trebuie să devină unități-pilot, anunță ministrul Cîmpeanu / Acesta își reafirmă sprijinul pentru admiterea prin concurs în clasa a IX-a la colegiile naționale

Colegiile naționale care înființează clase de excelență trebuie să obțină statut de unitate-pilot de excelență, iar în aceste unități-pilot “elevii capabili de excelență” pot desfășura activități suplimentare, arată ministrul Sorin…
Vezi articolul