Actorul Vlad Ivanov: E absolut necesar să existe o școală de actorie de film sau măcar în cadrul Facultății de Film să existe ore clare / Actoria de teatru nu are nimic în comun ca tehnică cu actoria de film

[jp_post_view]
Vlad Ivanov / Foto: Bogdan Iordache – PhotoCube
Cariera actorului Vlad Ivanov a luat o turnură extraordinară odată cu rolul doctorului Bebe, din filmul lui Cristian Mungiu, 4 Luni, 3 Săptămâni și 2 Zile, câștigător al Palme d’Or la Cannes 2007. Din acel moment, Ivanov a făcut pasul către lumea bună a cinematografiei europene.

Dar pasiunea sa pentru actorie se împarte în egală măsură între teatru și film. A fost angajat al TNB timp de 14 ani, însă a plecat și afirmă cu tărie că nu s-ar întoarce niciodată în sistemul bugetar. Totuși, spune că teatrul este unul dintre motivele pentru care nu ar pleca din țară.

Ne-a întâlnit cu Vlad Ivanov cu câteva zile înaintea premierei în România a celui mai recent film în care joacă, Servants, regizat de Ivan Ostrochovský.

Cultura la dubă: Ați învățat din școală cum să faceți diferența dintre actoria de teatru și cea de film? La UNATC nu există școli separate pentru asta.

“Pe vremea când am făcut eu facultatea, actoria de film era sublimă, dar lipsea cu desăvârșire.”

E foarte rău că e așa, pentru că avem actori foarte talentați pe teatru. Trebuie spus foarte clar că actoria de teatru nu are nimic în comun ca tehnică cu actoria de film. Sigur că se bazează tot pe emoție, pe talent, dar tehnic sunt cu totul diferite. Și, de aceea, e absolut necesar să existe o școală de actorie de film.

Sau măcar în cadrul Facultății de Film, să existe ore clare de actorie de film.

Regizorii sunt pur și simplu extenuați, aflu de la ei, de câți actori vin la filmare cu tehnică de teatru. Și le ia ore, zile, până să aducă acel actor la un nivel de film. Și regizorul devine un profesor. În loc să aibă să aibă, cum spune Corneliu Porumboiu, un actor care dă plus valoare, el se apucă și începe să sape șanțuri, să dea cu lopata, iar asta nu e muncă de regizor pe un platou de filmare.

Această muncă trebuie să o facă un profesor, regizor sau actor, în cadrul facultății, la ore de actorie de film, la care să îi învețe tehnică de film.

Eu am învățat în jumătate de oră, pe un platou de filmare, ce învățam într-un an la școală, încadraturi și nu mai știu ce.

De aceea spun, pentru un actor este vital, dacă vrea să facă film, să aibă cursuri de actorie de film.

Cultura la dubă: Care este cea mai frecventă greșeală pe care o face un actor cu tehnică de teatru, atunci când joacă într-un film?

“Am să vă spun fix ce mi-a spus un regizor american: “Voi, actorii români, sunteți foarte talentați, dar dați prea mult din mâini.”

Adică, dacă tu ai o încadratură de prim plan sau de gros plan și începi să faci cu capul sau cu mâinile așa (gesticulează amplu), parcă se mută toată camera cu tine.

Îți și spune regizorul: vezi că ești la gros-plan sau la prim-plan și atunci mișcările trebuie să fie micronice, trebuie să aduni totul în ochi, energie în privire, pentru că el d’asta îți ia gros-plan, fiindcă vrea să obțină ceva de la tine.

Citește în publicația Cultura la dubă interviul integral acordat de actorul Vlad Ivanov

Foto: Bogdan Iordache/ PhotoCube


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Invitație la fals în declarații, către profesori și angajații din sistemul public care vor vouchere de vacanță, făcută de Guvern prin Hotărârea 400/2025. Infracțiunea se pedepsește cu închisoarea de la 6 luni la 2 ani sau cu amendă

Guvernul României a emis săptămâna trecută Hotărârea 400/2025, publicată în Monitorul Oficial pe 23 aprilie. Prin acest act normativ profesorii și angajații din sectorul bugetar care vor să primească vouchere…
Vezi articolul

BREAKING Raportul PISA 2022 dedicat „strategiilor de învățare”: Folosirea matematicii în viața reală, evaluarea informațiilor online și atitudinea proactivă la clasă sunt probleme acute pentru elevii români, care semnalează și o lipsă de sprijin din partea profesorilor în formarea competențelor pentru viitor

Doar unul din cinci elevi români în vârstă de 15 ani spune că poate interpreta soluții matematice în contextul unor situații din viața reală și doar doi din cinci spun…
Vezi articolul

Viitorul universităților după pandemie: de ce prezic doi cercetători britanici că va crește bătaia pe locuri în facultăți / Ce domenii ar urma să atragă interes masiv, în urma crizei

Universitățile vor trece prin schimbări majore, de la accesul elevilor la învățământ superior la conținutul și prioritățile programelor de cercetare, după criza cauzată în prezent de pandemia Covid-19, potrivit unei…
Vezi articolul

România a rămas în urmă la vaccinarea anti-COVID a copiilor de 5-11 ani. Multe țări UE au început deja campania de imunizare a celor mici, Bucureștiul nu are încă dozele necesare / Precizările Ministerului Sănătății

România este încă în așteptarea dozelor speciale pentru vaccinarea anti-Covid a copiilor de 5-11 ani, deși multe țări europene au început campania de imunizare a celor mici. Coordonatorul campaniei naționale…
Vezi articolul