Agenția care asigură calitatea în universități caută din nou evaluatori internaționali pentru evaluare externă „optimă” a unor studii universitare. Pe 25 Mai erau deja selectați 184 de evaluatori străini – lista

299 de vizualizări
Masteratul la distanță
Foto: Pexels.com
Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) anunță că e din nou în căutarea unor evaluatori internaționali pentru studiile universitare unde este nevoie de implicarea acestora. Consiliul ARACIS a aprobat redeschiderea procesului de selecție a evaluatorilor internaționali, “astfel încât evaluarea externă a calității să se poată desfășura în condiții optime”, arată instituția într-un comunicat de presă.

Măsura a fost luată în ședința Consiliului din 27 mai, potrivit sursei citate. Decizia vine după ce o selecție asemănătoare a fost deschisă în ianuarie până la finalul lunii martie și prelungită apoi până pe 3 mai 2021.

În Registrul național al evaluatorilor internaționali ARACIS au fost înscriși anul acesta 184 de evaluatori străini, potrivit documentului publicat de instituție.

Consiliul ARACIS a aprobat și componența comisiilor de evaluare externă a programelor de studii universitare și a instituțiilor de învățământ superior – Programul vizitelor de evaluare poate fi accesat aici.

Tot atunci, ARACIS a analizat și validat rezultatele evaluărilor externe pentru 41 de programe de studii universitare (26 de licență, 11 de masterat și 4 Departamente pentru Pregătirea Personalului Didactic) și pentru 11 domenii de studii universitare de masterat.

Citește și:
Propunerile Consorțiului Universitaria pentru Guvern: revizuirea finanțării universităților, bani pentru cercetare, creație și sport, sistem mai bun de acreditare, clasificarea universităților după misiune și anvergură, monitorizarea parcursului profesional al absolvenților
Monica Anisie: Mi-aș dori o evaluare internațională a universităților și numai anumite instituții de învățământ superior să poată realiza masteratul didactic

1 comment
  1. A ASIGURA CALITATEA nu inseamna „a face ca (!!!) calitatea sa fie sigura” cum sustin cu aplomb ignorantii nostri in domeniul Managementului calitatii.
    Conform standardelor internationale ISO 9000, A ASIGURA CALITATEA (inclusiv in educatie) inseamna „generarea increderii beneficiarilor in capabilitatea furnizorilor de produse si servicii (inclusiv educationale) de-a furniza acestea exclusiv in conformitate cu „nevoile” (prezente) si „asteptarile” (viitoare) – deci „cerintele” (daca sunt exprimate in scris) – ale acestor beneficiari”….
    Deci nu ARACIS asigura calitatea (desi un document european considera ca acreditarea ar fi echivalenta cu „asigurarea externa a calitatii”) ci doar insesi universitatile noastre (ceea ce documentul european denumeste „asigurarea interna a calitatii”)… Mai grav este faptul ca in comunicari, articole si alte documente europene se apreciaza unanim ca ROMANIA A ESUAT IN INTERNALIZAREA ASIGURARII CALITATII pentru numeroase motive total ignorate la noi, de 15 ani… Oricine a trecut prin scoli si universitatii isi poate da seama ca pana la „generarea increderii in capabilitatea lor de-a satisface cerintele beneficiarilor” mai este cale lunga… De abia, de aproape 18 ani, decidentii din educaatie au acceptat ca studentii ar fi clientii/ beneficiarii educatiei dar inca refuza sa considere in aceasta categorie angajatorii, absolventii, finantatorii, parintii, etc…. In schimb, prin OG75-2005, ARACIS a dobandit legal dreptul de-a fi simultan atat cea care stabileste standardele, regulile si alte referentiale dar si cea care evalueaza/ verifica conformitatea cu acestea!!! ESTE UN CONFLICT CLAR DE INTERESE!…Abia acum ARACIS s-a gandit sa transfere evaluatorilor straini misiunea evaluarii – dar … pe baza referentialelor dambovitene nu a celor internationale, CONFORME REALEI ASIGURARI A CALITATII, NU SIMULACRULUI INVENTAT IN ROMANIA! Singura solutie eficace si eficienta consta in modificarea/ abrogarea OG 75/2005, aprobata prin L87/2006 – din start plina de erori conceptuale, confuzii, prejudecati, lacune….Oricare alta solutie este doar o cosmetizare care simuleaza imbunatatirea si increderea…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Guvernul a aprobat construirea unui cămin studențesc pentru Universitatea din București în complexul Grozăvești, care va caza cel mult 476 de studenți / Statul plătește aproape 200 de milioane de lei, iar Universitatea București din fonduri proprii – puțin peste 2 milioane de lei

Guvernul a aprobat, prin Hotărâre de Guvern, construirea unui cămin studențesc pentru Universitatea din București, în complexul Grozăvești, care va avea 238 de camere de cazare pentru câte 2 persoane.…
Vezi articolul

„Revenim la un scenariu optimist pentru admiterea 2022, după rezultatele din prima sesiune a examenului de bacalaureat din acest an” – Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest din Timișoara / Am deschis noul website al Admiterii 2022 la UVT (P)

Rezultatele care arată o rată mai bună de promovare a bacalaureatului sunt „un semnal bun pentru perspectivele sesiunilor de admitere la facultățile din mediul universitar românesc”, potrivit rectorului Universității de…
Vezi articolul

Conflict deschis între Consiliul Rectorilor și Ministerul Educației: Rectorii propun oficial referendum pentru a decide dacă elimină Ministerul nu doar din procesul de acordare a diplomelor de doctor, ci și din abilitări

Rectorii vor să scoată Ministerul Educației din procesul de acordare a titlurilor de doctor și a atestatului de abilitare. Într-un demers fără precedent, Consiliul Național al Rectorilor condus de liberalul…
Vezi articolul