Ambasadorul Israelului, după ce AUR a spus că Holocaustul e o ”temă minoră” ridicată la rang de materie: Legea privind introducerea disciplinei şcolare „Istoria Evreilor. Holocaustul” oferă elevilor prilejul de a înțelege acest episod crunt

1.383 de vizualizări
David Saranga / Foto: Facebook.com – David Saranga
Ambasadorul Israelului în România, David Saranga, a reacționat, marți, în urma declarațiilor scandaloase ale Alianței pentru Unirea Românilor (AUR) care a transmis printr-un comunicat faptul că Holocaustul este ”o temă minoră” și ”o simplă lecție”.

David Saranga a condamnat vehement afirmațiile pe care le consideră jignitoare pentru genocidul evreilor din timpul Holocaustului, spunând că noua generație trebuie să cunoască în profunzime ”această pagină neagră din istoria omenirii”.

”Referitor la declarațiile care minimizează tragedia Holocaustului: Condamn vehement atitudinea și afirmațiile jignitoare ale unor lideri politici care au considerat potrivit să califice genocidul din timpul Holocaustului drept o „temă minoră” de abordat în sistemul educațional din România. Am susținut constant că informarea justă și obiectivă asupra ororilor care s-au petrecut în timpul Holocaustului din România este necesară pentru a evita ca astfel de tragedii să se repete. Noua generație trebuie sa cunoască în profunzime aceasta pagină neagră din istoria omenirii, astfel încât să înțeleagă că antisemitismul, xenofobia și intoleranța nu își au locul în societatea de astăzi și că acestea contravin valorilor democratice și europene însușite de România. Legea privind introducerea disciplinei şcolare „Istoria Evreilor. Holocaustul”, adoptată de Parlamentul României și promulgată recent de Președintele Klaus Iohannis, oferă elevilor prilejul de a înțelege acest episod crunt, dar și importanța compasiunii”, se arată în mesajul ambasadorului Israelului în România, David Saranga.

Citește articolul integral pe G4Media.ro.

3 comments
  1. Firește că „poporul ales” vrea o materie doar pentru ei. O întreagă etnie care își bazează identitatea din prezent pe un singur eveniment istoric. O fi important pentru ei, dar nu merită să fie o materie separată în România. Avem lucruri mai bune de predat și materii care chiar ar fi utile. Deci chiar ar trebui să se reducă la a fi „o simplă lecție”.

  2. Cred ca au deja in manualul de istorie asa ceva… daca tot vor o disciplina noua, as propune „istoria genocidului”, care ar cuprinde lectii captivante de la Hiroshima și Nagasaki,Holodomor, masacrul de la Srebrenița etc. pana la bombardarea Dresdei. Sunt convins ca dupa atata pandemie… nu-i va afecta emotional.

  3. Pentru haur totul e minor: legea, respectarea ei, pandemia, boala, sanatatea, mortii. Totul e cantitate neglijabila pentru haur. Ei sa fie sanatosi si Zuckenberg sa i mearga afacerea ca sa aiba haur unde prosti fraierii prea sociabili.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Președintele Asociației Școlilor Particulare, singurul prezent la dezbatere care nu a propus modificarea proiectului de hotărâre a organizării și funcționării ARACIP, prin care organizația sa primește un loc cu drept de vot în Consiliu / Christian Comșa: Problema mare nu este componența ARACIP, problema mare este ce evaluează și ce face în momentul în care merge în instituțiile de învățământ

„Experții ARACIP care realizează evaluările externe în prezent, au fost selectați acum peste 10 ani de zile. (…) Există obligația legală ca o dată la cinci ani să se realizeze…
Vezi articolul

ANALIZĂ Bursele elevilor au ajuns în 2025 să coste bugetul 6,4 miliarde de lei, de trei ori mai mult decât întreg bugetul Cercetării din România, prin criteriile impuse de legea Deca / Programul de guvernare Bolojan propune redimensionarea sistemului de burse la nivelul dinainte de lege, adică scăderea cu două treimi

Bugetul pentru bursele elevilor a ajuns în 2025 la o valoare record de 6,4 miliarde de lei, adică 1,2 miliarde de euro, de trei ori mai mult decât bugetul Cercetării,…
Vezi articolul

Platforme care facilitează învățarea, dezvoltate de elevi ai Colegiului Național “Andrei Șaguna” din Brașov / Urmează să fie actualizate și în limba ucraineană, pentru a-i ajuta pe elevii din această țară / Inițiatorii ideilor au fost admiși la universități din Marea Britanie și SUA

Două platforme care facilitează învățarea au fost dezvoltate de elevi ai Colegiului Național “Andrei Șaguna” din Brașov, anunță Agenția de presă Rador, citată de G4Media.ro. Una este funcțională încă din…
Vezi articolul