Amendament UDMR la legea bugetului de stat pe 2024, adoptat: se alocă 10 milioane de lei Ministerului Educaţiei pentru un program naţional de învăţare a limbii române de către elevii minoritari

[jp_post_view]
Foto: Facebook.com – Camera Deputaților
Plenul reunit al Parlamentului a adoptat, miercuri, un amendament al UDMR, care fusese iniţial respins în comisiile de specialitate, conform căruia se alocă în bugetul Ministerului Educaţiei suma de 10 milioane de lei destinată iniţierii, organizării şi, începând cu luna martie 2024, derulării Programului naţional de susţinere a învăţării limbii şi literaturii române, PNSILLR, transmite Agerpres.

„În bugetul Ministerului Educaţiei este prevăzută suma de 10.000 mii lei destinată iniţierii, organizării şi, începând cu luna martie 2024, derulării Programului naţional de susţinere a învăţării limbii şi literaturii române, PNSILLR, prevăzut la art. 83 alin. (16)-(18) din Legea nr.198/2023 (Legea învăţământului preuniversitar – n.r.), cu modificările ulterioare. În termen de 30 de zile de la adoptarea prezentei legi, Ministerul Educaţiei publică metodologia de organizare a PNSILLR, lista unităţilor de învăţământ incluse în program şi a activităţilor finanţate”, prevede amendamentul admis la articolul 48 din proiect, cu 281 de voturi „pentru”, două voturi contra şi 33 de abţineri, amendament susţinut în plen de deputatul UDMR Szabo Odon.

Potrivit iniţiatorilor, demararea Programului naţional de susţinere a învăţării limbii şi literaturii române constituie un aspect strategic în privinţa schimbărilor pe care legiuitorul a intenţionat să le aducă sistemului de educaţie. Introducerea de instrumente noi şi moderne de predare a limbii române înseamnă totodată schimbarea abordării în predare şi stimularea însuşirii active a limbii române de către elevii cu altă limbi de predare, cu efecte benefice majore asupra integrării acestora în învăţământul superior din România şi a succesului lor pe piaţa forţei de muncă, motivează aceştia, potrivit Agerpres. 


3 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Eu sunt profesorul pe care nu l-am avut, dar pe care mi l-aș fi dorit să-l am, spune Ioana Alexandra Șomîtcă, autoare a unui ghid pentru profesori și părinți: Noi am putea să creăm ceva extraordinar la clasă și în cancelarie, pentru că matematica, ceea ce predau eu, are legătură cu Pitagora, dar, în același timp, Pitagora a avut tangență și cu muzica

Ioana Alexandra Șomîtcă, fostă profesoară de matematică la gimnaziu și asistent universitar, precum și autoare unui ghid pentru profesori și părinți, a declarat pentru Edupedu.ro că „sunt profesorul pe care…
Vezi articolul

Școlile din Dolj, obligate de inspectorat să facă urgent plata contribuțiilor pentru profesori și angajați / Ministerul Educației cere inspectoratelor să dea raportări în privința cheltuielilor

Au fost identificate nereguli în privința plății contribuțiilor de către unele școli din Dolj, potrivit surselor Edupedu.ro. Inspectoratul Școlar Județean Dolj ar fi cerut unităților de învățământ să facă urgent…
Vezi articolul

„Tăierea granturilor și a finanțării de tip nucleu pentru INCD-uri” – propusă ca soluție de reducere a cheltuielilor guvernamentale de Claudiu Năsui, deputat al USR, partid ce participă la consultările pentru formarea noului Guvern / Subfinanțarea gravă din cercetare – reclamată și de Asociația cercetătorilor, și de ministrul Daniel David

Parlamentarul USR Claudiu Năsui a propus, joi, „13 tăieri de cheltuieli care se pot face din prima secundă”, în contextul consultărilor pentru formarea noului guvern, consultări la care participă și…
Vezi articolul

Lider sindical, despre propunerea ca profesorii titulari să fie evaluați din 5 în 5 ani: Dacă mergem pe această logică, hai să facem în tot sistemul bugetar chestia aceasta. De ce s-a luat numai sistemul educațional?

Bogdan Manea, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ Dolj, a declarat, pentru TVR Craiova, referitor la propunerea ca profesorii titulari să fie evaluați din 5 în 5 ani, că „dacă…
Vezi articolul

Trebuie să fim la școală și noi și copiii, dar trebuie să luăm măsuri cât se poate de ferme, fără să conteze costuri, sau cheltuieli – Pavel Lazarov, directorul Liceului Teoretic „Tudor Vladimirescu”, București: De ce nu facem absolut nimic pentru a susține învățământul în școală?

„De ce nu facem absolut nimic pentru a susține învățământul în școală prin măsuri absolute?”, este întrebarea pe care a adresat-o Pavel Lazarov, directorul Liceului Teoretic „Tudor Vladimirescu” din București,…
Vezi articolul