ANALIZĂ Circa o treime din posturile didactice și auxiliare din sistemul de învățământ au fost scoase la concurs anul acesta – doar 3,8% fiind titularizabile

20.405 vizualizări
Aproape 32% dintre posturile de cadre didactice și cadre didactice auxiliare existente au fost scoase la concurs anul acesta, arată o analiză Edupedu.ro. Dintre acestea, doar 3,8% sunt titularizabile pe norma întreagă.

Am analizat numărul de locuri scoase la concurs (titularizabile și netitularizabile) din ultimii 12 ani și le-am comparat cu cel de anul acesta. Datele sunt disponibile în rapoartele anuale ale Ministerului Educației.

AnulTotal posturi scoase la concurs TitularizabileNetitularizabile
201238232669231540
201345126607439052
201441770476137009
201544341418940152
201649992442245570
201758486493053556
201867703449963204
201961064413656928
202059118403055088
202157255481552440
202267822516362659
202372644683765807
202474575896165642
Numărul posturilor scoase la concursurile de titularizare din 2012-2024

Anul acesta sunt disponibile 8.961 de posturi titularizabile complete, adică disponibile pentru angajare cu normă întreagă, conform datelor publicate de Ministerul Educației într-un comunicat de presă. Este cel mai mare număr de posturi titularizabile complete din 2012 până în prezent, arată datele analizate.

Întrucât nu a fost publicat și numărul posturilor netitularizabile, l-am solicitat și pe acesta Ministerului Educației. Potrivit informațiilor primite din partea Biroului de presă, există 65.642 de posturi netitularizabile (disponibile pentru angajare pe perioadă determinată). 74.575 de posturi au fost scoase la concurs în total, arată analiza datelor.

La acestea se adaugă 1.242 de locuri titularizabile incomplete. Concret, aceste posturi pot fi ocupate de titulari cu jumătate de normă. Posibilitatea titularilor de a se angaja titular cu jumătate de normă a fost introdusă în anul 2023 prin ordinul nr. 6.876 din data de 22 decembrie. Acesta va intra în vigoare începând cu anul școlar 2024-2025.

Astfel, anul acesta se înregistrează cel mai mare număr de posturi didactice/catedre vacante pentru angajare din 2012 încoace.

Ca să aflăm cât reprezintă numărul posturilor titularizabile și al celor netitularizabile în totalul posturilor din sistemul de învățământ preuniversitar am comparat datele de mai sus cu numărul posturilor de personal didactic și personal didactic auxiliar din cadrul sistemului de învățământ preuniversitar disponibile pentru anul 2022-2023. Este vorba de 212.332 de posturi de personal didactic și 21.184 de cadre didactice auxiliare. Asta înseamnă un total de 233.516.

Captura: Ministerul Educației / Raport privind starea învățământului preuniversitar din România 2022 – 2023

Din totalul de peste 233 de mii de posturi 74.575 au fost scoase la concurs, adică 31,94%. Dacă raportăm numărul posturilor titularizabile scoase la concurs la numărul total de posturi, acesta reprezintă doar 3,8%.

Titularizarea este examenul în urma căruia profesorii se pot angaja într-o școală pe perioadă nedeterminată. Pentru a obține titlul de titulari, aceștia trebuie să obțină minimum nota 7 la examenul scris și să existe un post liber pentru minimum 4 ani pentru care să aplice la angajare.


1 comment
  1. Foarte frumos, posturi pe un an. In loc sa-i lase pe suplinitori sa se specializeze, sa pregateasca lectii mai bune, si sa plece dintr-o scoala cand nu mai e postul, ii vantura mereu cu titularizarea. Un an predau la clasa a 2-a, un an la clasa a 6-a, un an la a 12-a, in tot felul de medii. Iar la titularizare dau examen din ceva care nu se preda la nicio clasa, plus pedagogia, care e fictiva, salata de cuvinte. Bravos minister. Bravos sindicate. Iesi la pensie dand examen in fiecare an, de parca ai fi mereu de 20 de ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Părinții din Bihor care și-au retras cei patru copii de la școală pentru a face homeschooling, ilegal, au atacat la Înalta Curte decizia definitivă a instanței care-i obligă să-și înscrie copiii într-o școală acreditată din România, potrivit DGASPC. Părinții au arătat inspectorilor cereri de transfer ale copiilor la Liceul Teologic Penticostal Oradea

Părinții celor patru copii din Bihor, obligați în premieră de Curtea de Apel Oradea să reînscrie copiii la o școală acreditată de pe teritoriul României, au atacat decizia definitivă a…
Vezi articolul

Digitalizarea în educație și formare: „România Educată” e scos în prim plan, într-un profil de țară ce notează lipsa strategiilor pentru competențe digitale și performanțe nesemnificative la nivel european, în pofida resurselor tehnice solide – raport românesc pentru Comisia Europeană

Proiectul „România Educată” este scos în prim plan, ca strategie globală ce include „digitalizarea” în educație, într-un raport european elaborat de specialiști din România, cu privire la situația competențelor digitale…
Vezi articolul

Premierul Ciolacu: România trebuie să facă din educația financiară o disciplină bine structurată, atractivă și accesibilă tuturor elevilor, de la cele mai fragede vârste. Trebuie să investim și în formarea profesorilor, să dezvoltăm materiale didactice moderne și să colaborăm cu sectorul privat pentru a aduce în școli resurse practice și relevante

Educația financiară să fie „o disciplină bine structurată, atractivă și accesibilă”, a declarat premierul Marcel Ciolacu la Forumul Educației Financiare organizat la Banca Națională a României pe 11 aprilie, de…
Vezi articolul