ANALIZĂ Din 24 de elevi intrați în clasa I în anul 2005, doar 10 au luat Bacalaureatul 12 ani mai târziu. Mediul economic: Ne plângem de lipsa forței de muncă, de fapt avem un număr foarte mare de copii pe care-i putem salva

5.727 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Din generația celor născuți în 1999, care a intrat în învățământul primar în anul 2005, s-au pierdut, nu s-au prezentat, au abandonat școala sau nu au luat Bacalaureatul 58% dintre elevi, pe parcursul celor 12 ani de școală. Asta arată o analiză făcută de Departamentul de Educație al Coaliției pentru Dezvoltarea României. „Acum sunt multe idei de a schimba acest Bacalaureat, problema nu este să schimbăm examenele, ci este cum pregătim copiii să se ducă cu curaj și cu succes la toate examenele din viața lor”, a declarat Măriuca Talpeș, coordonatoarea Grupului pentru Educație din Coaliția pentru Dezvoltarea României.

Generația copiilor născuți în 1999 numără 234.600 de copii, arată datele oficiale de la Institutul Național de Statistică, citate de Ministerul Educației. Dintre aceștia, s-au înscris în clasa I în anul școlar 2005-2006 un număr de 226.324 de copii. Între numărul de născuți în generația aceasta și numărul celor înscriși la școală este o pierdere de doar 8.276 de copii, adică 3,53%.

Până în clasa a IV-a au mai ajuns 202.427 de persoane, potrivit datelor citate de documentul CDR, date care provin din studii ale Institutului pentru Științele Educației și UNICEF. În clasa a VIII-a, din această generație, mai erau doar 183.312 elevi. În clasa a X-a (finalul învățământului obligatoriu) mai erau 169.230 de persoane, iar dintre acestea, numai 111.544 s-au prezentat la examenul de Bacalaureat. Este vorba despre jumătate din generaţia care a intrat în clasa I în urmă cu 12 ani.

În final, dintre cei prezenți, doar 86.813 au promovat examenul de Bacalaureat în anul 2017. Asta înseamnă că doar 42% dintre cei care au început şcoala au și absolvit studiile cu diplomă de Bacalaureat. Au fost luați în calcul aici și absolvenții de învățământ profesional (certificatele profesionale).

Dintr-o clasă de 24 de elevi în clasa I în anul 2005-2006, doar 10 au promovat examenul de bacalaureat peste 12 ani. Doi elevi din 24 s-au înscris la școala profesională, care nu se finalizează cu examen de BAC, menționează studiul.

Ăsta este un lucru foarte trist, pentru că dacă ne plângem de lipsa forței de muncă, putem spune că de fapt avem un număr foarte mare de copii pe care-i putem salva. Avem un potențial foarte mare pe care-l putem salva pentru industrie„, a declarat coordonatoarea Grupului pentru Educație din Coaliția pentru Dezvoltarea României, Măriuca Talpeş, la prezentarea documentului cu propuneri din partea mediului de afaceri pentru viitoarea lege a Educației.

Legat de problema abandonului școlar, datele prezentate de CDR arată că:
  • procentul celor care renunță la școală în ciclul primar (clasele I-IV) este de 8,4%.
  • Până în clasa a VIII-a, abandonul şcolar ajunge la 16,4%.
  • La finalul învăţământului obligatoriu (clasa a X-a), abandonul școlar era de 21,9% în anul şcolar 2016-2017, potrivit documentului citat.
  • Procentul celor care au abandonat şcoala, nu s-au prezentat la Bacalaureat ori nu au luat medie de promovare la bacalaureat a fost de 58%.

Acum sunt multe idei de a schimba acest Bacalaureat, problema nu este să schimbăm examenele, ci este cum pregătim copiii să se ducă cu curaj și cu succes la toate examenele din viața lor„, a mai spus Măriuca Talpeș.

FOTO: Image by TheoRivierenlaan from Pixabay

Citeşte şi: 


2 comments
  1. E nevoie de oameni competenti care sa fie invatatori si profesori. Pentru asta e nevoie de o apreciere mai mare a muncii lor, poate si un salariu mai mare. Nu ne dam seama dar investitia in invatamant de acum poate sa creasca economia enorm de mult in 10-12 ani.

    Copii se lasa de scoala pentru ca scoala nu e facuta pentru nici pentru ei, nici pentru era in care traim.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 1.300 de elevi ai Școlii Gimnaziale nr. 75 din București trec la școala online după doar două zile de cursuri față în față. Un caz de COVID-19 în rândul îngrijitoarelor suspendă toată activitatea școlii

Toți elevii din clasele aflate într-un corp de clădire al Școlii Gimnaziale nr. 75 din Sectorul 3 al Capitalei au trecut de miercuri, 15 septembrie, la școala online, potrivit Ministerului…
Vezi articolul

Ministerul Educaţiei, despre cei 3.456 de elevi din clasa a VIII-a apăruţi în „sistem” între Simulare şi Evaluarea Naţională: „Datele pe care le prezintă MEN sunt de la directorii şcolilor”

Aplicaţia informatică a Ministerului Educaţiei afişa pe 28 iunie 2019 un număr de elevi înscrişi în clasa a VIII-a cu 3.456 mai mare decât cel care figura în aceeaşi aplicaţie…
Vezi articolul
Cursurile Universității Politehnica

INTERVIU Standardele pentru predarea online în universități au fost aprobate. La cursurile online studenții vor avea camerele deschise, iar tehnologia poate fi folosită în evaluări, care se fac obligatoriu față în față / La ciclul de licență, până la 50% din cursuri și 25% din activitățile practice pot fi online – Mădălin Bunoiu, ARACIS

Standardele pentru predarea prin mijloace electronice / online în universități au fost aprobate, vineri, de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), după cum a declarat pentru…
Vezi articolul

Subiecte și bareme Olimpiada „Lectura ca abilitate de viață” – OLAV 2024, etapa județeană, nivelurile 1-4 / Ilustrația „Citind printre rânduri” a artistului Costel Pătrășcan, subiect de analizat / Rezultatele inițiale de la mai multe centre de concurs

Subiectele și baremele de corectare de la etapa județeană a olimpiadei „Lectura ca abilitate de viață” 2024, organizată sâmbătă, 16 martie, au fost obținute pe surse de Edupedu.ro. Documentele, unice…
Vezi articolul