ANALIZĂ Din 24 de elevi intrați în clasa I în anul 2005, doar 10 au luat Bacalaureatul 12 ani mai târziu. Mediul economic: Ne plângem de lipsa forței de muncă, de fapt avem un număr foarte mare de copii pe care-i putem salva

[jp_post_view]
Foto: Pixabay.com
Din generația celor născuți în 1999, care a intrat în învățământul primar în anul 2005, s-au pierdut, nu s-au prezentat, au abandonat școala sau nu au luat Bacalaureatul 58% dintre elevi, pe parcursul celor 12 ani de școală. Asta arată o analiză făcută de Departamentul de Educație al Coaliției pentru Dezvoltarea României. „Acum sunt multe idei de a schimba acest Bacalaureat, problema nu este să schimbăm examenele, ci este cum pregătim copiii să se ducă cu curaj și cu succes la toate examenele din viața lor”, a declarat Măriuca Talpeș, coordonatoarea Grupului pentru Educație din Coaliția pentru Dezvoltarea României.

Generația copiilor născuți în 1999 numără 234.600 de copii, arată datele oficiale de la Institutul Național de Statistică, citate de Ministerul Educației. Dintre aceștia, s-au înscris în clasa I în anul școlar 2005-2006 un număr de 226.324 de copii. Între numărul de născuți în generația aceasta și numărul celor înscriși la școală este o pierdere de doar 8.276 de copii, adică 3,53%.

Până în clasa a IV-a au mai ajuns 202.427 de persoane, potrivit datelor citate de documentul CDR, date care provin din studii ale Institutului pentru Științele Educației și UNICEF. În clasa a VIII-a, din această generație, mai erau doar 183.312 elevi. În clasa a X-a (finalul învățământului obligatoriu) mai erau 169.230 de persoane, iar dintre acestea, numai 111.544 s-au prezentat la examenul de Bacalaureat. Este vorba despre jumătate din generaţia care a intrat în clasa I în urmă cu 12 ani.

În final, dintre cei prezenți, doar 86.813 au promovat examenul de Bacalaureat în anul 2017. Asta înseamnă că doar 42% dintre cei care au început şcoala au și absolvit studiile cu diplomă de Bacalaureat. Au fost luați în calcul aici și absolvenții de învățământ profesional (certificatele profesionale).

Dintr-o clasă de 24 de elevi în clasa I în anul 2005-2006, doar 10 au promovat examenul de bacalaureat peste 12 ani. Doi elevi din 24 s-au înscris la școala profesională, care nu se finalizează cu examen de BAC, menționează studiul.

Ăsta este un lucru foarte trist, pentru că dacă ne plângem de lipsa forței de muncă, putem spune că de fapt avem un număr foarte mare de copii pe care-i putem salva. Avem un potențial foarte mare pe care-l putem salva pentru industrie„, a declarat coordonatoarea Grupului pentru Educație din Coaliția pentru Dezvoltarea României, Măriuca Talpeş, la prezentarea documentului cu propuneri din partea mediului de afaceri pentru viitoarea lege a Educației.

Legat de problema abandonului școlar, datele prezentate de CDR arată că:
  • procentul celor care renunță la școală în ciclul primar (clasele I-IV) este de 8,4%.
  • Până în clasa a VIII-a, abandonul şcolar ajunge la 16,4%.
  • La finalul învăţământului obligatoriu (clasa a X-a), abandonul școlar era de 21,9% în anul şcolar 2016-2017, potrivit documentului citat.
  • Procentul celor care au abandonat şcoala, nu s-au prezentat la Bacalaureat ori nu au luat medie de promovare la bacalaureat a fost de 58%.

Acum sunt multe idei de a schimba acest Bacalaureat, problema nu este să schimbăm examenele, ci este cum pregătim copiii să se ducă cu curaj și cu succes la toate examenele din viața lor„, a mai spus Măriuca Talpeș.

FOTO: Image by TheoRivierenlaan from Pixabay

Citeşte şi: 


2 comments
  1. E nevoie de oameni competenti care sa fie invatatori si profesori. Pentru asta e nevoie de o apreciere mai mare a muncii lor, poate si un salariu mai mare. Nu ne dam seama dar investitia in invatamant de acum poate sa creasca economia enorm de mult in 10-12 ani.

    Copii se lasa de scoala pentru ca scoala nu e facuta pentru nici pentru ei, nici pentru era in care traim.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Conținutul portofoliului educațional al elevului, transpus în Regulamentul actelor de studii, din Legea Educației – proiect de ordin / Cuprinde toate diplomele, certificatele sau alte înscrisuri obținute de către elevi în contexte de învățare formale, non-formale şi informale

Ministerul Educației operaționalizează portofoliul educațional al elevului, potrivit unui proiect de ordin pentru completarea Regulamentului privind regimul actelor de studii și al documentelor școlare, pus în consultare publică de minister.…
Vezi articolul

Educația financiară nu are legătură cu îmbogățirea rapidă, ci cu înțelegerea banilor și a deciziilor care ne influențează viața – mesajul președintelui interimar Ilie Bolojan către elevi și studenți, de Ziua Educației Financiare

„Educația financiară nu este un avantaj, ci o necesitate” și „nu are legătură cu îmbogățirea rapidă, ci cu înțelegerea banilor și a deciziilor care ne influențează viața”, este mesajul președintelui…
Vezi articolul

Peste 800 de candidați la Titularizare pot deveni profesori dacă au posturi, după ce au primit note peste 7 la proba scrisă, în urma contestațiilor. Alți încă 167 pot deveni suplinitori – rezultatele finale

Încă 800 de candidați la concursul național de angajare în învățământ se pot titulariza în școli dacă există posturi pentru disciplinele lor, după ce notele la proba scrisă au trecut…
Vezi articolul