ANALIZĂ Cât de educați sunt fondatorii de firme noi: din 10 patroni, 6 au liceu sau facultate, 3 gimnaziu și 1 studii vocaționale

[jp_post_view]
SURSA: pexels.com
Majoritatea firmelor nou create sunt înființate de manageri care au un nivel de educație liceal și universitar, aceștia reprezintă 58,2% din totalul celor care au pus bazele unei noi afaceri, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică. Peste o treime dintre aceștia au între 30 şi 39 de ani, mai notează autorii analizei.

În anul 2017, proporția fondatorilor/managerilor întreprinderilor nou create, cu vârsta mai mică de 30 de ani are o creștere de 8,4 puncte procentuale față de anul precedent, celelalte grupe de vârstă prezentând ușoare variații a ponderilor față de situația din anul 2016.

Fondatorul sau managerul are, în general, un nivel educaţional superior, remarcă studiul, care menționează faptul că este vorba despre o evoluție ce se accentuează în ultimii ani.

Concret, distribuția întreprinderilor în funcție de nivelul educațional al fondatorului prezintă o schimbare structurală între perioadele 1995-2000 şi 2001-2017.

Până în 2001 ponderea întreprinderilor nou create de întreprinzători cu nivel educațional primar era de aproximativ 5%, nivelul de educație profesional (vocațional) era de aproximativ 30%, nivelul de educație gimnazial aproximativ 40% şi nivelul liceal şi universitar în jur de 25%.

Din anul 2001 nivelul primar şi cel vocațional reprezintă împreună o pondere de 20%, cel gimnazial până în 40%, reducându-se în ultimii ani, iar nivelul liceal şi universitar aproximativ 40%, în ultimii ani depăşind 55%, potrivit publicației citate.

SURSA DATELOR: INS

Fondatorii cu studii liceale şi universitare sunt mai ales în firmele localizate în regiunea Bucureşti-Ilfov în anul 2017.

În privința calificării noilor patroni, până în anul 2000 exista o pondere de aproape 70% a fondatorilor care susțineau că sunt “muncitori necalificați” înainte de a crea o nouă întreprindere. Din 2001 s-a observat o reducere a ponderii acestora până la nivelul de aproximativ 50%, în paralel cu creşterea ponderii celor ce provin din “muncitori calificați” sau “profesii tehnice”.

SURSA: INS

În anul 2017 se observă din nou o creştere accentuată la categoria “muncitori necalificaţi”, precum ṣi o uṣoară descreṣtere la “muncitori calificați”. Toate celelalte categorii prezentând scăderi comparativ cu anul anterior.

SURSA: pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Clădirea nouă a liceului Tonitza, nefuncțională la 5 ani după finalizare. Părinții elevilor vor protesta joi în fața Primăriei Sectorului 1. Primăria: Vom întreprinde toate demersurile cu respectarea normelor ISU în cel mai scurt timp

Părinții elevilor de la Liceul de Arte Plastice „Nicolae Tonitza” din București au anunțat că vor protesta joi, de la ora 10:00, în fața primăriei Sectorului 1, față de situația…
Vezi articolul

Ce este inteligența emoțională? Dragoș Iliescu, specialist în psihologie organizațională și măsurare psihologică, în conferințele „Știința pe înțelesul tuturor”

Ce înseamnă să fii inteligent emoțional? Dragoș Iliescu, specialist în psihologie organizațională și măsurare psihologică, va vorbi pe larg despre inteligența emoțională, în cadrul unei conferințe organizate de Universitatea din…
Vezi articolul

DOCUMENT Șapte posturi din fiecare inspectorat școlar vor primi majorări de salarii de 276.000 de lei pe an, pentru că au fost desemnate să gestioneze și proiecte din PNRR, potrivit Ministerului Educației / Personalul din școli nu este plătit pentru managementul de proiect

Ministerul Educației alocă 276.000 de lei fiecărui inspectorat școlar/ISMB pentru plata a cel mult 7 posturi desemnate în gestionarea investițiilor și/sau reformelor finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență…
Vezi articolul

Reorganizarea forului care controlează circa 20% din banii de cercetare, UEFISCDI, și înființarea unui Consiliu independent care să se ocupe de domeniu este cerută printr-un manifest semnat de zeci de profesori și cercetători români, de la universități din România și din lume

“Propunem crearea unei entități juridice noi, „Consiliul pentru Cercetare”, unitate independentă de factorul politic și care va gestiona și distribui bugetul alocat acesteia de către statul român exclusiv pe bază…
Vezi articolul

Casa de la școală, program inedit pentru copiii cu dizabilități de la o școală specială din Oradea: Au învățat să împăturească haine, să încheie nasturi. Pentru asta, toți profesorii am donat articole textile, majoritatea care au rămas mici de la copiii noștri, spune profesoara Carmen Ilisie

La Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 din Oradea, elevii vor învăța abilități pentru o viață independentă, să se îmbrace, să așeze masa, să facă curățenie, să încheie nasturi…
Vezi articolul